De distributieriem (Wanneer te vervangen?)
#1
Hoi,

Kwam wel een ander topic tegen betreffende het vervangen van de distributieriem, alleen kon ik daar geen antwoord op mijn vragen vinden.

1. Hoe kun je zien wanneer de distributieriem vervangen is?

2. Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor het laten vervangen door een garage?

3. Is het dealer werk normaal gesproken?

4. En hoe kun je zien aan de distributieriem dat ie aan vervanging toe is?

Grtz, Smile
Reply

#2
Quote: Originally posted by Snappie Hoi, Kwam wel een ander topic tegen betreffende het vervangen van de distributieriem, alleen kon ik daar geen antwoord op mijn vragen vinden.
1. Hoe kun je zien wanneer de distributieriem vervangen is?
2. Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor het laten vervangen door een garage?
3. Is het dealer werk normaal gesproken?
4. En hoe kun je zien aan de distributieriem dat ie aan vervanging toe is?

Grtz, Smile



1. Normaal gesproken doen ze ergens een sticker onder de motorkap, waarop staat wanneer hij vervangen is.
2. Voor een Swift is het dacht ik iets van 70 euro, maar voor een Hyundai weet ik dat niet.
3. De dealer doet dat ook, het is immers hun werk42
4. Volgens mij kan je niet echt zien wanneer hij vervangen moet worden. (correct me if i'm wrong)
....Drivin' the Rival....
Reply

#3
Je kunt het idd niet zien. jammer dan zou een stuk makkelijker zin Wink

Tsja de dealer is prijzig Thumbsdown
Maar het is ook prima zelf te doen of door een kennis te laten doen.

sgeelt weer centen Smile Je zou in je onderhoudsboekje kunnen kijken na hoeveel km hij bij jouwn hyundai vervangen moet worden. Bij meeste auto's van een paar haar oud is het rond 60.000 km (als ik het goed heb)
Reply

#4
Ik dacht dat het bij de meeste auto's 100.000 km was om 'm te vervangen.
Bij de Swift GTi is het om de 80.000 km geloof ik.
Maar idd even in het boekje kijken wanneer hij bij jou vervangen moet worden.
....Drivin' the Rival....
Reply

#5
In het boekje staat dat ie vervangen moet worden bij 90.000km OF na 72 maanden..hij staat nu op 92.000km en is 7 jaar oud..

Vraag is dus of ie door de vorige eigenaar vervangen is na verloop van die 72 maanden...

Met dealerwerk bedoelde ik dat alleen de dealer het kan doen, maar normale garages kunnen het dus ook..
Reply

#6
Als je niet zeker weet of hij vervangen is, dan zou ik dat maar snel laten doen. Alleen al om er zeker van te zijn dat je blok niet in elkaar loopt.
Een normale garage kan het ook vervangen. Ik zou persoonlijk gewoon voor de dealer gaan, omdat het hun merk is.
Andere garages doen van elk merk wat, dus daar zou mijn voorkeur niet heen gaan, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Ik vervang m'n riem zelf, omdat het bij een Swift erg makkelijk te doen is i.v.m. de ruimte die je hebt.
....Drivin' the Rival....
Reply

#7
Ik heb geen flauw idee hoe het bij mijn auto zit...mar zal wel weer een duur grapje worden Wink
Reply

#8
Quote:Originally posted by SpeedSwiftMar
Als je niet zeker weet of hij vervangen is, dan zou ik dat maar snel laten doen. Alleen al om er zeker van te zijn dat je blok niet in elkaar loopt.
Een normale garage kan het ook vervangen. Ik zou persoonlijk gewoon voor de dealer gaan, omdat het hun merk is.
Andere garages doen van elk merk wat, dus daar zou mijn voorkeur niet heen gaan, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Ik vervang m'n riem zelf, omdat het bij een Swift erg makkelijk te doen is i.v.m. de ruimte die je hebt.

helemaal mee eens Biggrin het eerste wat ik doe bij het aanschaffen van mn swift is kijken wanneer die riem vervangen is. Bij twijfel gewoon vervangen.
Beter 150 eurie kwijt aan vervanging dan 2000 aan schade aan je blok Wink
Reply

#9
Mijne heb ik pas na 8 jaar bij 99.700 vervangen (Swift GTI).
Kon in elk geval tussen de bonnen geen eentje van een riem vinden en ook nergens een aanwijzing.

Bij sommige riemen kan je wel zien dat ze aan vervanging toe zijn, maar als het al zo ver is gekomen start ik hem liever niet... Tongue

Als er olie op je riem is gekomen moet hij ook vervangen worden, daar kunnen die riemen niet zo best tegen.
Reply

#10
distributie riem vervangen zal eeen hoop kosten snappie, maar een kop reviseren kost nog veeeeeeeel meer. + dat je dan ook gelijk je riem moet vervangen dus dan ben je het als nog kwijt 39

ik zou persoonlijk gene risico lopen

succes ermee39
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#11
bij je coupe zal het een dure grap worden helaas, dit omdat de spanrollen vervangen moeten worden(2 stuks).
hij moet idd bij 90000km vervangen worden.
en het is niet net zo makkenlijk als een swift gti.!!!
ik zou als ik geen verstand had van auto,s gewoon naar de dealer gaan.
ik vertel dit omdat ik maar 8 jaar als hyundai monteur heb gewerkt.
Reply

#12
Heb net gebelt met een Hyundai Service center hier in Almere. Daar kost het 190 euro voor het vervangen van de riem. MAar dit is exclusief spanrollen (die hoeven niet altijd vervangen te worden zei ie.)

Moet dat vaak wel? En hoe kun je dat zien? voordat ik genaaid word.
Reply

#13
is er iemand die mij zou kunnen helpen deze riem te vervangen??
riem is niet duur maar inclusief montage is ie wel duur..Tongue
[Image: 133878335.jpg]
Reply

#14
Voor een swift gti wordt het iig aangeraden de distributieriem na 90.000 km te vervangen of na vijf jaar aangezien dit een rubbere riem is en het rubber kan uitdrogen.
Reply

#15
Yoooo dude... ik zal gelijk je spanrollen erbij doen en hier niet op bezuinigen... bedoel.. straks na 10.000 KM zijn die dingen naar de uien.. en ben je weer een hoop geld kwijt... maar dat is mijn mening ik kan natuurlijk niet in jouw portomonnee kijken (hoe je dat woord ook schrijft) Smile
Reply

#16
Ik weet het niet, als ze niet aan vervanging toe zijn zijn ze niet aan vervanging toe..neem aan dat ze daar wel rekening mee houden.

Volgende week woensdag een afspraak gemaakt.
Reply

#17
Volgens mij kan je bij spanrollen wel aardig zien als ze nog even meegaan of niet. En het lijkt me niet logisch dat ze meteen met de eerste nieuwe riem vervangen moeten worden, maar das meer op logica gebaseerd dan op kennis.

Ik zou voor jezelf kijken wat je wilt: nu voor 90.000 km van je problemen af zijn of het risico lopen dat je over een X aantal km's weer de boel open kunt laten schroeven voor een paar spanrollen.. En natuurlijk vragen wat de dealer van je spanrollen denkt. Smile
Reply

#18
gewoon de spanrollen vervangen.
ik spreek uit ervaring ze breken gewoon af!!!!!!!!!
dan loopt je motor in de soep en dan ben je meer dan 125 euro kwijt dan dat je nu aan de spanrollen uitgeeft.
Reply

#19
Kevin, gewoon alles in 1 keer doen. Anders moet het spulletje 2x open. En dat kost geld, veel extra geld. En als het stuk gaat... nieuw blokkie??

Geen Suzuki meer.
Reply

#20
Ja..290 euro incl. spanrollen en dan issie er weer klaar voor!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.