wielkas ruimte isoleren <-Roadhunter->
#1
Jaja ik werd gek van dat geruis en onnodige uit de wielkas Unhappy
Dus ik dacht na...

Hmmz geluidsdemping dat moest het worden. En dan niet met matjes. Want matjes vullen geen gaatjes (zoals de wielkas ruimte dat 1 groot gat is) Tongue
En aangezien het geluid in de wielkas lekker weerkaatst word hebben matjes weinig zin, want dan weerkaast het nog steeds 42 Dus vullen die handel!!

Benodigdheden:

Steenwol (rockwool) ¤18,95
Handschoenen
Plastic
Tape & kitt

Dit is het kleine pakketje steenwool:
(nja genomen na ik de achterzijde al had geisoleert stupid )

[Image: 2213693_17.jpg]

Nja goed aan de slag!!

Nadat je de swift heb ontdaan van zn binnen bekleding in hoeverre dat bekleding te noemen is Puzzled meer plastic platen maar goed is het tijd om ff de spons dr door heen te halen! Sorry geen foto's daarvan! maar een ietwat vochtige doek moet voldoende zijn.

[Image: 2213693_21_full.jpg]
[Image: 2213693_19_full.jpg]
[Image: 2213693_22_full.jpg]
[Image: 2213693_20_full.jpg]

ALs de Swift ontdaan is van zn "bekleding" is het tijd om de steenwol te voorschijn te trekken. En je handschoenen aan te doen Smile

Aangezien een stuk steenwool 100X60X45 geloof ik is, past dat nevers nooit in de wielkas ruimte, nja past wel maar niet als 1 stuk. Dus scheur het met beleid en het beste is in rechte vormen af. (foto komt nog)

Na je wielkas ruimte te hebben vol gestopt met steenwol ziet het er ongeveer zow uit:

[Image: 2213693_25_full.jpg]
[Image: 2213693_13_full.jpg]
[Image: 2213693_15_full.jpg]
[Image: 2213693_16_full.jpg]
[Image: 2213693_18_full.jpg]

Nu zul je denken "tape" neej die tape is tijdelijk. Moet namelijk nog even de kitt kopen Wink maar als het winter weer blijft droogt het niet snel Unhappy dus wacht op iet wat warmer weer

Het is wel verstandig om plastic ervoor te doen. En dan niet te strak. Aangezien de bekleding er straks weer tegen aan word gedrukt heb je kans dat het plastic loslaat of gaat scheuren. Dus een beetje speling is wel handig te noemen.

Vooral bij mij aangezien ik er een ventilator met leds heb zitten met drom een mal van traanplaat is het ckur handig om speling te hebben!

[Image: 2213693_5_full.jpg]

Functie van het plastic:

Ten eerste blijft het beter op zn plaats
Ten tweede, steenwol bestaat uit hele fijne deeltjes dat ontzettend gaat irriteren als je huid er mee in aanraking komt (jeuken)
Tis een extra beschermlaag dus.

Ik heb de andere kant op exact hetzelfde manier gedaan.Biggrin

HEt resultaat is ... goed vind ik zelf!! heb zelf ook nog ipv achterbank een dikke laag steenwol gelegt en geisoleert helaas geen foto's van stupid althans nog niet Wink (hehe staan dr gewoon boven stupid


Hoop dat dit een wat zinvol topic is, aangezien dit mn eerste topic is. Nja ik hoor t wel.
Reply

#2
werkt het ook? Ik vind het wel een goede oplossing als het goed werkt39
Reply

#3
het werkt ... Smile donderz was dat ff een versgil..

Stationair lopend hoor ik em nauwelijks meer

nja wel te bedenken dus met beide wielkassen achterbank + reserve wiel ruimte!!
Damn dat werkt ...!

Goed niet zo stil als de nieuwe auto's maar twerkt ... super!!Biggrin

en tis easy to do
Reply

#4
Quote:Originally posted by roadhunter
het werkt ... Smile donderz was dat ff een versgil..

Stationair lopend hoor ik em nauwelijks meer

nja wel te bedenken dus met beide wielkassen achterbank + reserve wiel ruimte!!
Damn dat werkt ...!

Goed niet zo stil als de nieuwe auto's maar twerkt ... super!!Biggrin

en tis easy to do

Ben je niet bang dat het vocht gaat trekken???
~S~
Cobra
-------------------
Honda powerrr
Reply

#5
daar heb ik idd over nagedacht over dat het vocht gaat trekken.

Ik maar me opzich dr geen zorgen om. Vocht voor steenwool is niet ... een probleem. Het moet niet nat worden. Maarjah wie gaat mij vertellen wat daar het versgil tussen is

42 ik voorzie geen problemen
Reply

#6
alleen als het een keer nat is geworden (door wat voor reden dan ook) en het blijft nat, dan kan je auto gaan roesten
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#7
Quote:Originally posted by roadhunter
daar heb ik idd over nagedacht over dat het vocht gaat trekken.

Ik maar me opzich dr geen zorgen om. Vocht voor steenwool is niet ... een probleem. Het moet niet nat worden. Maarjah wie gaat mij vertellen wat daar het versgil tussen is

42 ik voorzie geen problemen


Oke nou in elk geval succes ermee. Smile Moet eerlijk zeggen dat ik liever de herrie heb dan dat ik bang moet zijn dat het nat wordt. Als ik de herrie niet zou willen dan had ik geen straatkart moeten kopen maar een auto met comfort.

Het ziet er netjes en mooi uit en als het echt werkt en het blijft droog ben ik blij voor je, maar nogmaals jij liever als ik. Ik heb al genoeg roest in me auto Tongue
~S~
Cobra
-------------------
Honda powerrr
Reply

#8
Zoals ik al in een andere topic vermelde, hebben wij dat gisteren ook bij mijn swift gedaan....Helaas hebben wij m nog niet kunnen testen omdat Hij nog half uit elkaar ligt.
Vind het wel onwijs gaaf dat jij het ook gedaan hebt en dat het dus wel degelijk nut heeft om de gaten op te vullen....(kan nu eigenlijk niet wachten om mijn auto even te testen)

en om meteen op de vraag te reageren of het dan geen vocht vast houd, bij je achterscherm (waar je bumper overheen valt) zit een rooster met een rubberflap, deze ventileert dus voldoende...Mocht je er aan twijfelen kan je altijd het onderste gedeelte van de folie loslaten hangen voor de extra ventilatie......

Groetjes Mandy
Reply

#9
gelukkig is en was deze lappen steenwol flink droog en niet nat geweest.

Maarik check het ... nog wel regelmatig.
Dus kleine kans opzich dat het gaat roesten.

EN anders moet ik maatregelen nemen.
Reply

#10
Quote:Originally posted by Ice Blue
Zoals ik al in een andere topic vermelde, hebben wij dat gisteren ook bij mijn swift gedaan....Helaas hebben wij m nog niet kunnen testen omdat Hij nog half uit elkaar ligt.
Vind het wel onwijs gaaf dat jij het ook gedaan hebt en dat het dus wel degelijk nut heeft om de gaten op te vullen....(kan nu eigenlijk niet wachten om mijn auto even te testen)

en om meteen op de vraag te reageren of het dan geen vocht vast houd, bij je achterscherm (waar je bumper overheen valt) zit een rooster met een rubberflap, deze ventileert dus voldoende...Mocht je er aan twijfelen kan je altijd het onderste gedeelte van de folie loslaten hangen voor de extra ventilatie......

Groetjes Mandy

Precies denk wel dat het mee zal vallen, heb al regelmatig ff gecheckt, niks aan de hand. Hmm spannend voor jullie wat het resultaat zal zijn!!

Nja tis niet moeilijk en als het werkt hebben jullie strax net zo stille swift als ik Biggrin

zaten jullie ook onder de jeuk Tongue
Reply

#11
Nou lekker is anders ja!!
45
Reply

#12
ik heb er ook over zitten denken want mijn auto ligt op dit moment ook uit elkaar, en ik wou het ook isoleren.

maar waar ik nou niet naar gekeken heb is of de dorpel door loopt in het achter scherm.
want als dat zo is, dan zal het water dat in de dorpels loopt tijdens regen enz enz ook daar komen en dan zal het vul materiaal nat worden.

en dat ventilatie gat zit achter de wiel kuip dus het water wat in de dorpel staat kan nooit via dat gat weg.

[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#13
Als het puur om geluidsisolatie gaat zou ik er persoonlijk eerder bitumen in plakken.
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#14
nox, die ruimtes lopen idd door in de dorpels... maar als je de steenwol niet tot onderaan door laat lopen kan het in principe geen vocht vangen lijkt me?

Denk dat een combinatie van bitumen en steenwol het beste is... maar in de voordeuren alleen bitumen, die worden namelijk wel erg vochtig van binnen.


Wat mij nog weleens mooi lijkt om te doen, is om de dorpels en die achterste ruimte te "foamen"..

zie onderstaande links voor meer info. Dit dempt niet alleen geluid, maar verhoogt ook de stevigheid van de carrosserie!

Sport compact magazine

Topic @ Nissan forum

Tot op heden ben ik dit spul nog niet tegengekomen (heb ook nog niet erg intensief gezocht hoor 42 )
Het is dus niet zomaar purschuim van de bouwmarkt, voor degenen die de linkjes niet hebben bekeken Wink
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#15
Quote:Originally posted by DGR
nox, die ruimtes lopen idd door in de dorpels... maar als je de steenwol niet tot onderaan door laat lopen kan het in principe geen vocht vangen lijkt me?

Denk dat een combinatie van bitumen en steenwol het beste is... maar in de voordeuren alleen bitumen, die worden namelijk wel erg vochtig van binnen.


Wat mij nog weleens mooi lijkt om te doen, is om de dorpels en die achterste ruimte te "foamen"..

zie onderstaande links voor meer info. Dit dempt niet alleen geluid, maar verhoogt ook de stevigheid van de carrosserie!

Sport compact magazine

Topic @ Nissan forum

Tot op heden ben ik dit spul nog niet tegengekomen (heb ook nog niet erg intensief gezocht hoor 42 )
Het is dus niet zomaar purschuim van de bouwmarkt, voor degenen die de linkjes niet hebben bekeken Wink

Mn isolatie loopt niet door tot onderaan.
daarbij komt nog bij dat het losse stukken zijn. niet dat dat garant staat voor droogte, maar 1 stuk is sneller nat als meerdere stukken.
Maargoed het vocht issue is duidelijk een ding om rekening mee te houden.


Reply

#16
@DGR: is het dit niet: Handi Foam Two Component
~S~
Cobra
-------------------
Honda powerrr
Reply

#17
Het schijnt dat er bij mij een dop in zit en zolang ik die niet verwijder wordt t niet nat Puzzled
Hmm een dop.
Reply

#18
eyy ik ken dat faom wel nou ja kennen ik heb er wel eens dakdekkers mee zien lopen op de bouw het is idd een soort van peurschuim
[Image: img0272winceey1.jpg]



Reply

#19
@ Cobra; dat is het volgens mij ja, maar die lui zitten in Amerika.. Zal eens informeren of het mogelijk is dat spul te versturen Smile

@ roadhunter; als je de vloerbedekking weghaalt zul je zien dat je swift vol met doppen zit...
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#20
Quote:Originally posted by DGR
@ Cobra; dat is het volgens mij ja, maar die lui zitten in Amerika.. Zal eens informeren of het mogelijk is dat spul te versturen Smile

@ roadhunter; als je de vloerbedekking weghaalt zul je zien dat je swift vol met doppen zit...

Duh Wink heb em al helemaal kaal gehad he, dr zitten genoeg doppen in de swift Smile

maar heb zojuist de boel nog gecheckt en het steenwol is nog steeds zo droog als wat ondaks wat sneeuwval en regen.

Dus denk ik dat het qua nat worden en roest wel zal meevallen Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.