Verbouwing van de kofferbak (Het was echt een zooitje / Update pagina 4)
#1
Hallo allemaal!

Aangezien de vorige eigenaar mijn complete interieur gesloopt heeft heb ik nu dan eindelijk besloten om de kofferbak opnieuw in te richten. Smile

Als ik dan toch bezig ben maak ik gelijk een nieuwe subkist en wordt alles mooi bekleed. Ik heb zelf ervaren dat de bodem van de kofferbak erg hobbelig is dus komt hier een mooie MDF plaat voor in de plaats die rust op rubbers tegen het trillen...

De bedoeling is dat er zo veel mogelijk ruimte overblijft, maar dat het ook zo functioneel mogelijk blijft. Ik wil namelijk ook dat het reservewiel bereikbaar blijft d.m.v. een luik in de bodemplaat.

De volgende spullen zullen erin worden verwerkt:
- 8 inch MTX Road Thunder Two sub
- Phase Linear PLAX70 versteker
- B52 Powercap 1,5F
- De nodige neon.

Allereerst een foto zoals het er bij stond voordat ik begon, de bekleding is aan stukken gesneden om waarschijnlijk een versterker aan vast te schoeven en het zit allemaal los. Unhappy

[Image: foto1.jpg]

Ik heb vervolgens alle bekleding en alles wat ik (nog) niet nodig heb er al uit gehaald. De bekleding is bewaard om als mal te functioneren voor de nieuwe bodemplaat. Ook zie je het reservewiel, hier wordt een ronde MDF plaat in gelegd (op rubbers) zodat daar de versterker op kan worden geschroefd. Hierdoor valt de versterker uit het zicht maar het geeft me een hoop ruimte.

[Image: foto2.jpg]

[Image: foto3.jpg]

Op de volgende foto is te zien dat de oude bodemmat op de nieuwe MDF plaat van 18 mm dik is gelegd als mal. Ik heb deze vastgespijkerd om hem zeker weten op zijn plaats te laten liggen tijdens het aftekenen op de MDF plaat.

[Image: foto4.jpg]

Daarna heb ik de plaat uitgezaagd en voor de eerste keer in de auto gelegd. Niet slecht moet ik zeggen! Ik heb nog wel wat bij moeten zagen en vijlen, maar het begin is er!

[Image: foto5.jpg]

Omdat de achterkant van de stoelen ook vernieuwd moeten worden heb ik 2 plaatjes beuken gehaald van 4 mm dik. Hier zie je er 1 gemonteerd tegen de achterkant van de bank.

[Image: foto6.jpg]

Nadat alles goed paste heb ik ze er weer uit gehaald en ben ik begonnen met het bekleden. Dit heb ik gedaan met antreciet grijze stof van Caliber (wel duur trouwens, 15 euro per rol van 150x75 Thumbsdown ) . Ik heb het gelijmd met spuitlijm van Bison.

[Image: foto7.jpg]

En als de lijm droog is en het zit ingebouwd ziet het er dan als volgt uit:

[Image: foto8.jpg]

Al met al ben ik behoorlijk tevreden over het resultaat tot nu toe... Na oud en nieuw ga ik verder met het luik, de bouw van de nieuwe subkist en misschien wel een nieuwe hoedenplank.

Wat vinden jullie er van?

Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

#2
Strak gedaan 39
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#3
Ziet er goed uit Leon! 45
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#4
bodem plaat is netjes zo 39 achterplaatjes ook 39

merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#5
Ziet er zeker goed uit.

Tip: als je nog meer van dat bekledingsspul nodig hebt, ga dan naar een autobekleder, die zijn stukken goedkoper dan dat voorgesneden spul van de audioboer. 6 vierkante meter vloerbedekking kostte me daar 25 euro, en kofferbakbekleding was nog goedkoper (is wat minder stug en voelt wat lichter aan).
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#6
Ziet er goed uit !

De vorige eigenaar was niet echt goed bij ze kop.
Een amp direct op het staal achterbak geeft juist meer kans op storing stupid

Maar dit ziet er alvast erg goed uit, en goed idee van de rubbers onder het mdf.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#7
Quote:Originally posted by ikinks
Ziet er zeker goed uit.

Tip: als je nog meer van dat bekledingsspul nodig hebt, ga dan naar een autobekleder, die zijn stukken goedkoper dan dat voorgesneden spul van de audioboer. 6 vierkante meter vloerbedekking kostte me daar 25 euro, en kofferbakbekleding was nog goedkoper (is wat minder stug en voelt wat lichter aan).

Dat is zeker een goede tip, zal ik zeker onthouden als ik de vloerbedekking in de auto zelf ga vervangen... Verder maak ik het nu gewoon af met die caliber zooi, om kleurverschil te voorkomen.

Quote:Originally posted by haargel.nl
Ziet er goed uit !

De vorige eigenaar was niet echt goed bij ze kop.
Een amp direct op het staal achterbak geeft juist meer kans op storing stupid

Maar dit ziet er alvast erg goed uit, en goed idee van de rubbers onder het mdf.

Die vorige eigenaar heeft er echt een zooitje van gemaakt. Niet alleen de bekleding maar ook bekabeling e.d. . Erg onlogisch aangelegd.

Toen ik de auto kreeg zaten alle interieurpanelen ook los enzo Wink


Ik had vandaag ook nog wat willen doen, maar ik vond het eigenlijk net iets te koud buiten 34
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

#8
Heb je die beklede beukenplaten gewoon met de originele pluggen weer vastgezet? En blijft dat ook mooi strak zitten? Bij mij kijk je nog steeds (lees: bijna een jaar) tegen het blik aan, en ik vind dit een prima oplossing, ALS het goed blijft zitten.

Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#9
Quote:Originally posted by ikinks
Heb je die beklede beukenplaten gewoon met de originele pluggen weer vastgezet? En blijft dat ook mooi strak zitten? Bij mij kijk je nog steeds (lees: bijna een jaar) tegen het blik aan, en ik vind dit een prima oplossing, ALS het goed blijft zitten.

Het blijft niet goed zitten met de originele pluggen heb ik gemerkt.

Ik heb nu gewoon in de standaard gaten m8 draad getapt, en ze met m8 bouten met imbus kop vastgezet. Staat netjes en zit goed vast. Ik maak straks wel even foto's, kan je zien hoe het vast zit!
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

#10
Net werk Leon!!! Succes met het vervolg! 39
Geen Suzuki meer.
Reply

#11
Erg netjes39
Reply

#12
Quote:Originally posted by ikinks
Heb je die beklede beukenplaten gewoon met de originele pluggen weer vastgezet? En blijft dat ook mooi strak zitten? Bij mij kijk je nog steeds (lees: bijna een jaar) tegen het blik aan, en ik vind dit een prima oplossing, ALS het goed blijft zitten.

Zoals beloofd nog een foto hoe het nu vast zit. Ik ben hier zelf nog niet helemaal tevreden over maar daar verzin ik nog wel wat op. Het zit in ieder geval muurvast!

[Image: foto9.jpg]

Maandag ga ik weer verder. Dan worden de bodem en de subkist gemaakt en bekleed Smile
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

#13
goed bezigBiggrin erg netjes gedaan, ikzelf heb het reservewiel eruit gehaald en daar mijn subkist in gemaakt, deze is van binnenuit de kist vastgeschroefd waar je reservewiel ook mee vast zit geschroefd, mijn versterker hangt net zoals de oude eigenar hethad gedaan tegen de bank, echter heb ik er een iets betere oplossing voor bedachtIdea stukje hardboard achter de bekleding geschoven en daar de versterker op vast geschroefd blijft super zitten en ziet er ook nog netjes uit
[Image: 2055539_19_full.jpg]
de hoedeplank op de foto is er al uit kraakte als de **** en zakte door als ik een beetje hard over een drempel ging, heb gister een MDF gemaakt 1 geheel zonder steuntjes
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#14
Ik had een beetje hetzelfde plan om een omtrek van het matje te maken en uit te zagen. Kan je de plank niet in z'n geheel uit de koffer pakken om bij je reservewiel te komen? Of is een luik noodzakelijk?
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#15
Quote:Originally posted by hardcore
stukje hardboard achter de bekleding geschoven en daar de versterker op vast geschroefd blijft super zitten en ziet er ook nog netjes uit
Heb ook gewoon een stukkie spaanplaat wat ik nog over had achter de bekleding geschoven, daar versterker op vast geschroefd...

Maarja dat gaat niets als je bekleding al helemaal aan gort is
:o
Reply

#16
je kunt misschien die boutjes wat afwerken met een dopje, ik heb ze ook gebruikt in de auto van mijn vriendin, je kunt gewoon bij de garage om de hoek vragen naar nummerplaatdopjes (geel of zwarte afdekdopjes bedoel ik) Die passen meestal zo op de gemiddelde schroef / inbusbout! Staat gelijk netjes...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#17
Ik ben vanavond de hele avond bezig geweest met de kofferbak. Het ziet er nu als volgt uit:

[Image: foto10.jpg]

[Image: foto11.jpg]

[Image: foto12.jpg]

[Image: foto13.jpg]

Morgen ga ik verder met de bekleding enzo.
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

#18
ga je die kist nog dicht maken???

zouik persoonlijk wel proberen namelijk. je wilt niet weten hoeveel beter dit klinkt.


verder ziet er toopie uit kerel 39
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#19
begint er al goed uit te zien daar 39
indd nu nog ff die kist dicht maken

succes!
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#20
Het was inderdaad de bedoeling om de kist dicht te maken. Sterker nog, dat is hij nu (afgekit en wel). Morgen gaat de bekleding erop en komen er weer foto's Smile
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.