Kraak
#1
Ik heb een vaag iets ...

Als mn motor uit staat kan ik moeiteloos mn volume op 35 zetten en alles doet het dan perfect, wanneer ik mn motor aan zet beginnen ze ineens te kraken, en moet ik mn volume op 20 zetten om het weg te krijgen.

Weet iemand wat dit is ?
[Image: sig_stc.gif]
Reply

#2
volgens mij is dat je versterker
Reply

#3
echt kraken of meer piepen dat harder wordt als het toerental oploopt ?
Reply

#4
Quote:Originally posted by -martijn-
echt kraken of meer piepen dat harder wordt als het toerental oploopt ?

nog ff een paar vraagjes erbij.

wat ligt er in je kofferbak en hoe zit de bekabeling?
Reply

#5
heb je de rca kabel(S) en de voedings kabel naast elkaar liggen?
want je moet de rca kabel(S) aan de ene kant leggen en de voedings aan de andere kan..
kan ook zijn dat je zon filter er tussen moet hebben..
is moeilijk te zeggen

gr barry
Reply

#6
even je spanning op meten van je accu het kan zijn dat ie met stilstaande motor minder volt krijgt en minder watt eruit gooit en met draaiende motor meer volt krijgt enzodoende ook meer watt afgeeft, zodat je je volume zachter moet zetten.
oftewel met draaiende motor gaan je speakers over hun nek.

of je moet idd simpele rca's hebben(wit/rode) uit thuis gebruik en dan kunnnen ze veel storing krijgen, maar dit zou je ook moeten horen met stilstaande motor(alleen minder)
[Image: scen_copy3.jpg]
ik vertrouw niks wat 5 dagen bloed en niet dood gaat!!!!!!!!!!!!!!!!
en in iedere vrouw zit iets goeds je moet het alleen zelf erin steken!!!!!!!!!!!!!
Reply

#7
is het alleen bij cd of radio ?
Reply

#8
Dacht ooit iets gehoord te hebben dat de dynamo voor storing kan zorgen... Klopt dat?
Reply

#9
ligt er aan hoe je het bekijkt
Reply

#10
Denk dat er iets met je accu is , zou die ff door meten.
Lijkt mij dat die het niet aan kan ofzo. weet niet of je een condensator heb ?? anders zou dat ook een oplossing kunnen zijn ( ff testen `s avonds ff lekker hardt zetten en kijken of koplampen knipperen fel/ minderfel op de bass reageren).
Je had toch ook laast problemen met je dynamo ofzo ?? had je het ervoor ook al of niet ??
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#11
Als het de accu was was het juist anderssom geweest; dan zou de radio het slecht doen zonder motor en goed met motor...
Reply

#12
burp!!!!!!!! stelletje eigenwijze:x
voorbeeldje een versterker levert bij 14.4V 1100 watt rms bij 12.6V 900 watt rms en bij 10V nog maar 700watt rms, dus als je een fucking rotte kut accu hebt dan zal de versterker(ingebouwde of losstaande)minder vermogen leveren, dus zullen de speakers over hun nek gaan bij draaiende motor omdat ie dan van bv 12V naar 14V schiet.

maar idd het ligt niet aan de accuZzzz
[Image: scen_copy3.jpg]
ik vertrouw niks wat 5 dagen bloed en niet dood gaat!!!!!!!!!!!!!!!!
en in iedere vrouw zit iets goeds je moet het alleen zelf erin steken!!!!!!!!!!!!!
Reply

#13
Ok weer wat geleerd:x Dacht dat je bij draaiende motor de accu eigenlijk niet echt nodig had:xstupid
Reply

#14
je zit gewoon waarschijnlijk nog steeds met een niet goed werkende electricsche installatie. Je hebt al veel gedinder ermee gehad iig en dit is het volgende denk ik.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#15
Het is nog steeds vreemd. Het zou eerder moeten gaan kraken als de motor uit staat. Waarom ? Op 35 wanneer je motor aan of uit staat blijft een even hoog signaal uitsturen. De radio "vertelt" de versterker nog steeds hetzelfde bij 35, of de motor nou aan of uit staat *. Met als verschil het volgende: met een lager volrage zal er veel meer vervorming zijn.


*Voor de geinteresseerden: Naarmate je het volume harder zet op je radio, stuurt je radio ook een harder signaal uit over de RCA kabel. Dit signaal blijft hetzelfde, of je motor nou aan of uit staat. De versterker vermenigvuldigt dit signaal vervolgens (het voltage) en zo krijg je geluid. Dus je versterker doet 6 volt x 4 volt (willekeurig voorbeeld), ongeacht of de motor aan of uit staat. Staat de motor uit, dan geeft je accu slechts zo een 12,5 volt af. Staat je motor aan, dan geeft je accu zo een 14v af.

Versterkers geven niet zomaar 700 watt af. Dit is 700 watt bij een bepaalde frequentie, maar nog belangrijker, bij een bepaalde hoeveelheid vervorming. Goede specs geven het vermogen op bij 0,1% THD (Total Harmonic Distortion) of lager. Nee, vervormingsvrij signaal bestaat niet en nee, 0,1% THD of 0,05% hoor je niet. Het punt is nu, als het voltage naar de versterker lager wordt, dan wordt het afgegeven vermogen niet zomaar lager. Het afgegeven vermogen bij X% THD wordt lager.

Theoretisch gezien zou het dus zo moeten zijn dat de zooi eerder gaat vervormen wanneer je auto uit staat dan wanneer die aan staat. Daarom denk ik dus dat het niet ligt aan wat er hier is gezegd.
Reply

#16
ben ik niet met je eens een versterker levert minder vermogen bij minder voltage.
[Image: scen_copy3.jpg]
ik vertrouw niks wat 5 dagen bloed en niet dood gaat!!!!!!!!!!!!!!!!
en in iedere vrouw zit iets goeds je moet het alleen zelf erin steken!!!!!!!!!!!!!
Reply

#17
testje gevondenWink
Hollywood Sound Labs RHV 2000D Specs

Contact: 626-301-7828; www.hollywood
soundlabs.com
All measurements @ 14V unless otherwise specified:
Frequency Response (4-ohm IHF Load, 100 Hz Ref. Crossover @ highest setting): +0 dB, -3 dB @ 279 Hz
L/R channel error, max deviation 20 Hz to 20 kHz: N/A
Signal-to-Noise Ratio (Below Rated Output, “A” weighted): -95.8 dB
Distortion at Rated Output @ 60 Hz: 0.4% THD+N into 4 ohms @ 450 watts
Output Power (Resistive) (4 ohms @ 60 Hz to 1% THD+N): 477 watts @ 14 volts; 432 watts @ 12.8 volts; 283 watts @ 10.5 volts
Output Power (Resistive) (2 ohms @ 60 Hz to 1% THD+N): 822 watts @ 14 volts; 660 watts @ 12.8 volts; 464 watts @ 10.5 volts
Output Power (Resistive) (1 ohm @ 60 Hz to clipping): 1124 watts @ 14 volts; 854 watts @ 12.8 volts; 642 watts @ 10.5 volts

Output Power (Reactive) (4-ohm IHF Load @ 60 Hz to 1% THD+N): 475 watts
Output Power {Reactive} (2-ohm IHF Load @ 60 Hz to 1% THD+N): 887 watts
Crosstalk @ rated output, 20 Hz to 20 kHz: N/A
Damping Factor, 2 ohms @ 100 Hz: 30
Voltage for Rated Output: 229mV to 6.5 volts
Idle Current Draw: 1 amp
Current Draw @ 1/3 Maximum Power: 41.3 amps @ 374 watts
Efficiency @ 1/3 Maximum Power : 65%
Power-Up Noise: 54.2 dB SPL
Power-Down Noise: 54.7 dB SPL

dit geldt ook voor de inwendige versterker van een radio alleen dan mnider extreem
dus leg uit please

waarom draaien de echte spl-ers dan met hun versterkers op 18 volt?

de rest van je verhaal klopt wel, alleen wesuzuki moet wel ff iets meer info geven
[Image: scen_copy3.jpg]
ik vertrouw niks wat 5 dagen bloed en niet dood gaat!!!!!!!!!!!!!!!!
en in iedere vrouw zit iets goeds je moet het alleen zelf erin steken!!!!!!!!!!!!!
Reply

#18
Waarom SPLers met 18 volt draaien ? Omdat je met veel vervorming de hele zooi opblaast. Dan krijg je op een gegeven moment een blokgolf in plaats van een normale sinus. Dat staat gelijk aan gelijkstroom en gelijkstroom op speakers = d00d. Dus meer volt = meer vermogen bij onsignificante vervorming.

En als je het niet met me eens bent, dan hoor ik graag van je hoe het wel zit. Die specs die ze meten kan je niks mee zonder dat je weet bij hoeveel procent THD het is. Dat staat erbij. Stel dat je nu een lager voltage kiest. op 10,5v haal je ook wel het vermogen van op 12v, alleen met veeeeel meer vervorming. In dit

Het is een beetje hetzelfde idee als een filter: als je op 80hz filtert, dan houd het niet ineens allemaal op op 80hz. Het is niet ja/nee. Als je 12,5v gebruikt dan is het ook niet zo dat je versterker ineens minder vermogen levert. Het is echter WEL zo dat je versterker dan minder vermogen levert bij een gelijk blijvend percentage THD.

En nogmaals, als jij vind van niet, dan hoor ik graag van je hoe het dan wel in elkaar zit Smile
Reply

#19
we hebben het hier over 1% vervorming.
je kan natuurlijk altijd verder gaan maar een versterker heeft zijn grens en dan zal de vervorming omhoog gaan, ik ben niet zo een expert met die wiskundige of natuurkundige forumeles ik zeg alleen wat ik in de praktijk heb gehoord en gezien, de rest ben ik nog aan het lerenBiggrin
[Image: scen_copy3.jpg]
ik vertrouw niks wat 5 dagen bloed en niet dood gaat!!!!!!!!!!!!!!!!
en in iedere vrouw zit iets goeds je moet het alleen zelf erin steken!!!!!!!!!!!!!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.