Samurai opknappen
#1
Mijn naam is Berry, en sinds september 2005 ben ik de eigenaar van een Swift.
Het is een MK4, type GLX 1.3 met vijf deuren.
waarom een vijfdeurs? nou, ik ben 2 meter lang, en ben gwoon alle auto bedrijven in de omgeving afgegaan om te passen welke auto's lekker zaten (in de prijsklasse die ik voor ogen had). Ik heb in een driedeurs gezeten, maar die vond ik niet comfortabel genoeg, toen zag ik bij de dealer deze staan, proefrit gemaakt en ik was verkocht.

ik heb de auto nu dus enkele maandjes, en heb al enkele dingen onder handen genomen:

- VDO dayton mp3-cd speler
- standaard boxen in het dashboard vervangen door een setje van sony
- in de achterbak een 700W sub neergelegd met een 750W versterker, beide van Caliber
- zelf van hout een hoedeplank gemaakt, omdat de oude nogal wat scheuren en mijn 6x9 boxen nooit zou houden.
- In de hoedeplank een setje Toxic boxen gehangen van 300W.
- "Karin2" (VDO dayton systeem) iemand een idee voor een naam?

wat ik iig nog van plan ben:
- luchtvilter vervangen door een K&N ofzo
- interieur spuiten,
- witte knippers, bij koplampen en bij de deuren.
- andere voorbumper, deze is zo krom als de neten.

mss, als mijn potromonee het toe laat een set velgen.

Hieronder een linkje naar een serie fototjes (hoeven jullie daar ook niet meer om te vragen

de eerste serie foto's

groetjes voor nu

Berry
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#2
Welkom op het forum Berry! Ziet er goed uit hoorrrrrrrrrr! 39
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#3
Welkom hier Berry,
maarre een 3 deurs heeft toch een groter portier deurtje wat de instap makkelijker maakt
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#4
Welkom!

Mooi bakkie! Misschien een idee alleen om je auto een keer goed in de wax te zettem, hij ziet er wat roze uit. Wink

Veel plezier hier op het forum!


GreetZ Jordy
Geen Suzuki meer.
Reply

#5
WELKOM HIER. leuke plannen al om te beginnen, Misschien kan je ook nog relaxte gti stoelen in je swift zetten. Dan zit je ook weer een stukje lager.

grtz John


Reply

#6
Welkom hier.

Je mag bij de planning ook nog even zetten "auto wassen" Wink

Maar voor de rest begin is er en als je lang bent dan zit een swift idd best.
Maar ik paste ook al in me alto hoor*

*= na aanpassingen Wink
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#7
welkom ziet dr goed uit je autoke
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#8
Ziet er leuk uit...

Ik zie trouwens een puike meetingstek Wink
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#9
He hallo! Mooi wagentje joh! En netjes ingebouwd die speakers39 . Is dit niet de eerste 5deurs op het forum??Smile
Reply

#10
k heb toch wel de perfecte jaar afsluiting van iedereen hier zn beetje:
Gister avond was mijn auto iglo ipv voertuig (geintje van vrienden van me), maar daar was naar wat uitgraven wel mee weg te komen.

Vanavond had ik grotere problemen:
Ik zou na het werk een collegatje wegbrengen, dus wij stappen in, ik steek de sleutel in het contact, wil deze omdraaien, GEEN BEWEGING IN TE KRIJGEN! dus ik dacht dat hij op het stuurslot stond, wat ik eigenlijk vrij weinig doe. Ik draai aan heet stuur, gaat deze gwoon heen een weer. Ik het thuisfront bellen met de vraag of zei wisten wat else it could be. zegt me vader: je moet verder aan je stuur draaien, dus ik doe dat, klik, in stuurslot. Opzich niet slecht, mss dat hij dan eruit valt te halen, helaas mocht dit niet baten.
Dus toen maar de ANWB gebeld (daar ging mijn gratis lidmaatschap), het duurde ff voordat hij kwam, dus dat was lekker wachten in de koude auto. Uit eindelijk heeft hij de hele onderkant van mijn dashboard eraf gehaald en de kappen van de stuurkolom en heeft hij een paar tikken met de hamer tegen het slot gegeven. Uiteindelijk schoot hij dus uit het slot...

Ik zit nu dus met een kapot stuurslot, en een half open dash.
T is maar te hopen dat ik de volgende keer wel mijn sleutel kan omdraaien...
Weet iemand wat een slot kost op de sloop???
Ik heb geen zin naar de dealer te gaan, dus ik ga zoizo vragen bij een klein garage bedrijfje in Velsen wat het me daar gaat kosten.

verder iedereen een goed oud en nieuw

Berry
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#11
Welkom mede 5-deurs eigenaar! 39

balen van je stuurslot zeg! 'k kan je helaas niet verder helpen maar nog veel succes ermee...

Grtz Mike
Reply

#12
Welkom en veel plezier hier39

Nette swift hoor, mag idd wel een poets beurtje hebbenSmile

Leuke plannen en al leuk bezig geweest met audio zo te zienSmile


Balen van je stuurslot, veel suc6 ermee!!
Reply

#13
JE mag dnek ik van de dealer waar je um van gekocht hebt wel eisen dat je krijgt wat ie belooft, dus ik zou er mee terug gaan.

Welkom verder hier.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#14
Ik had gehoopt dat ik deze week weer voor de deur kon parkeren om hem maar eens flink te wassen, maar de straat ligt nog steeds half open, is weer eens wat anders, er staat nu gwoon een vangrail midden in de straat.

Vanochtend kreeg ik het contact weer niet om... mijn dash ligt nogsteeds half open, dus ik kon er makkelijk bij, heb ff een met mijn hand een paar klappen op de onderkant van het slot gegeven, en godzijdank schoot hij uit het slot.

ik heb voor de ckerheid maar een hamer en een plankje in de auto gelegd, mocht ik er met mijn handen niet meer uitkomen.

Morge naar een garage, om in iedergeval het stuurslot uit te laten schakelen (als dit mogelijk is) en dan maar op de sloop kijken voor een ander slot.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#15
Vanochtend goed wakker geworden: me moeder maakte me wakker met de woorden "je auto is opgebroken".
Ik kan je vertellen, ik stond nog nooit zo snel naast mijn bed.

Wat ik enkele minuten aantref is niet om aan te zien.
Mijn gereedschapskoffer licht leeg op straat, deuren aan de rechterkant op en overal natuurlijk glas.

Mijn auto stond half op de stoep langs de weg geparkeerd, aan de overkant staan 2 lantaarnpalen, waardoor hij goed in het licht stond.
Toch hebben ze met een baksteen het raam van mijn rechterachterdeur kapot geslagen en vervolgens hem van cv afgehaald.

Schade:
Portier rechts achter + ruit.
Radio weg (frontje niet)
Navigatie weg
Gereedschappenweg + audio-kabels e.d. weg
Tas met reservelampjes, startkabel e.d. weg

Ik baal dus nu echt als een stekker, ze hebben me versterker en sub ik de kofferbak laten ligge, das zn beetje het enige plus puntje.

Nu maar aangifte doen, en kijke wat ik vergoed kan krijge bij de verzekering.....
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#16
men is dat klote
echt zo zielig als mensen je auto openbreken maja die heb je erbij
in iedergeval succes met de schade
Suzuki Swift MK5
www.suzukiperformance.nl

ik heb een hekel aan mensen die hun zin niet af
Reply

#17
Godsammeeeeee...

Ken ik zooo boos om worden Thumbsdown Unhappy
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#18
Jeezzz Unhappy Thumbsdown Stelletje vandalen tegenwoordig ook!!!

Trouwens ten eerste welkom Smile

die foto's zagen er goed uit en nu direct al ingebroken Unhappy
wat een maloten!! Succes verder met de schade,

hopen dat je goed verzekerd bent.
Reply

#19
Ook een keer gehad.....gewoon een junk die even snel geld dacht te verdienen!

raampje ingetikt....alles onderzocht! (alles stond nog open) maar uiteindelijk niks mee genomen....

als ie destijds in mijn kofferbak had gekeken...had ie zo voor 1000 gulden mee kunnen nemen! stupid

Maar erg kut....succes verder! Maar zeker een pluspunt dat het sommige dure dingen nog in je bezit zijn!
[Image: autootje.jpg]
Reply

#20
Balen Berry!

Zie nu pas dat je ook in omgeving Beverwijk woont! 39 Misschien spot ik je wel een keer!

Greetz Jordy
Geen Suzuki meer.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.