NIEUWS NIEUWS over de mk6 (Dan maar een nieuw topic :()
#1
Ik krijg weer es Hack attempt md5rec ofzo bericht als ik in een ander topic wil plaatsen dus maak ik maar weer een nieuwe aan. Unhappy

Kheb al die andere topics over de new swift (mk6) niet allemaal doorgelezen dus ik weet niet of dit oud nieuws is, maar ik kreeg vandaag de nieuwe nieuwsbrief van suzuki waar o.a. dit in stond.


Quote:NIEUW! NIEUW! NIEUW!

Het is de echte fans ongetwijfeld al opgevallen: de Swift met 1.3-dieselmotor is in het land. Vanaf ¤ 17.499,- is de pittige driedeurs Swift Exclusive diesel leverbaar.

En dan volgt er rond Pasen nog een tweede nieuweling: de 4x4-versie van de Swift die zich thuisvoelt op elk soort wegdek.

Nog meer goed nieuws: in het najaar van 2006 verschijnt ook de Swift Sport – een sportieveling in de overtreffende trap – op de Nederlandse markt. Deze 5-deurs heeft een 1.6-benzinemotor met een vermogen van 125 pk (!), een close-ratio vijfversnellingsbak en aangepaste looks.

Dat van die 125 pk was al bekentCry , maar dat 4x4 wist ik iig nog niet Biggrin
Reply

#2
4x4 is .... leuk bij een siwft alleen die 125 pk vink inderdaad ook beetje weinig
Gegroet
Sebastiaan koopman

Reply

#3
JA was ik al bang voor, dat wordt dus DE Nieuwe Swift GTi, met 125 pk. Beetje jammer, aan de andere kant is er wel wat van te maken natuurlijk.

4x4 is leuk, maar die 125 pk moet nu wel naar 4 wielen, das dus weer extra verlies.

jammer, voor mij een rede geen nieuwe Swift GTi (sport) te kopen na deze auto.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#4
Er staat niet dat die sport standaard 4x4 is, dus ik neem aan dattie geen 4x4 is of dat je em ook zonder 4x4 kan bestellen.

maaruuh doe mij dan ... maar een 4x4 sport hoor, dan maar wat minder hard, maar heeeeeeel veel grip Biggrin

Kzit er zelf aan te denken om, als ik voor weinig een (schade) justy over kan nemen, me gtitje om te bouwen naar 4x4 devil
Reply

#5
maakt in mijn geval niks uit. Mijn volgende auto moet gewoon een dijk meer vermogen hebben dan nodig.

Ik rij nu een GS, en ben hartstikke tevreden, maar laat ik het zo zeggen:

Waarom zou ik voor en Audi A6 2.0 gaan als er een RS6 is. 34 Biggrin

Oja, als jij je GTi blok ombouwt in een Justy, reken maar dat je niet meer zo snel bent als je GTi Front WD
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#6
maar daar is met een klap geld ook heel wat aan te doen Tongue
swift niet meer
mx3 niet meer
nu 323 f
Reply

#7
Er wordt gesproken over een 5 deurs swift sport...is toch niet bevestid dat het de GTi wordt? Close ratio 5 versnellingsbak klink wel lekker39
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#8
Die nu uitkomt wordt de opvolger van de GTI, maar gaat gewoon Sport heten. De dealer hier noemt het wel de GTi. 125pk.... Blijf wel lekker in de Baleno rijden. Smile
Geen Suzuki meer.
Reply

#9
Ik ga me blok niet overgooien in een gti, gek Tongue, kwil de bak, benzinetank, aandrijfsas naar achter en achteras overzetten op me gti 37 , en dat ik dan veel minder snel ga, tja boeie, je mag toch niet harder dan 12042 en strax met me 5e vesnelling van me oude GS gaatie toch niet hard meer.











Zal nog wel heeeel lang duren, dunkt me
Reply

#10
Quote:Originally posted by Blurky
Ik ga me blok niet overgooien in een gti, gek Tongue, kwil de bak, benzinetank, aandrijfsas naar achter en achteras overzetten op me gti 37 , en dat ik dan veel minder snel ga, tja boeie, je mag toch niet harder dan 12042 en strax met me 5e vesnelling van me oude GS gaatie toch niet hard meer.











Zal nog wel heeeel lang duren, dunkt me

Volgens mij is de bodem plaat ook anders de uitlaat is anders en de ophang punten van de achter wiel ophaning zijn anders.Dus je moet wel de boddy van de justy gebruiken of de bodem plaat er uit slijpen en in de swift lassen.Maar volgens mij is die aandrijf lijn ook niet zo gedient van de kracht van een gti motor.
No Rotor No Motor
[Image: rhcpbanner.jpg]
Reply

#11
Jongens niemand weet wat de mk6 gti zal doen met pk's die nu komt is de swift sport met 125 pk en er zal nog een 150 pk versie volgen (ooit), en die 4x4 dat zal denk ik de sx4 zijn op basis van de swift.
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#12
Quote:Originally posted by Razor Burn
Quote:Originally posted by Blurky
Ik ga me blok niet overgooien in een gti, gek Tongue, kwil de bak, benzinetank, aandrijfsas naar achter en achteras overzetten op me gti 37 , en dat ik dan veel minder snel ga, tja boeie, je mag toch niet harder dan 12042 en strax met me 5e vesnelling van me oude GS gaatie toch niet hard meer.










Zal nog wel heeeel lang duren, dunkt me

Volgens mij is de bodem plaat ook anders de uitlaat is anders en de ophang punten van de achter wiel ophaning zijn anders.Dus je moet wel de boddy van de justy gebruiken of de bodem plaat er uit slijpen en in de swift lassen.Maar volgens mij is die aandrijf lijn ook niet zo gedient van de kracht van een gti motor.


Daarom zeg ik, dat gaat nog heeeeeel lang duren37
Reply

#13
4x4 wordt volgens mij een optie op de 'gewone' swifts
In Japan rijden er daar heel wat van rond, zie onderstaand voorbeeld.
je ziet hier het differentieel van de achterwielaandrijving.

[Image: swift09.jpg]
[Image: sig.jpg]
Reply

#14
Quote:Originally posted by aerowswift
Jongens niemand weet wat de mk6 gti zal doen met pk's die nu komt is de swift sport met 125 pk en er zal nog een 150 pk versie volgen (ooit), en die 4x4 dat zal denk ik de sx4 zijn op basis van de swift.

Waar baseer je dat op dan?
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#15
japanse sites afneusen en die vertalen op babblefish dan krijg je een beetje een goed verhaal
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#16
De 4x4. Hij staat inmiddels in de prijslijst voor ¤ 15.999,- . Het is de 1.3 Exclusive 4x4 (4grip)
[Image: Suzuki_Swift_back__1176001g.jpg]



Er is ook een actiemodel: de swift SHOGUN!
Deze is gebasseerd op de 1.3 5D Exclusive.
De Shogun heeft :
- Elektrisch bedienbare ramen achter,
- Radiovoorbereiding (bedrading + antenne centraal achter),
- 3-Spaaks stuurwiel met lederen bekleding,
- Metal "look" accenten op middenconsole en schakelpook,
- Zwart metallic accenten op portieren,
- Chroom accenten op portiergrepen en -vergrendeling,
- Tickethouder in zonneklep (passagier),
- Tashaakje achter urgleuning passagier.
Echter heeft deze geen Sleutelvrije startfunctie.
De prijs voor de sift 1.3 5D Shogun bedraagt ¤13.799,-
Wat me verder opviel is dat de lengte van de Shogun 370.5 bedraagd en de "oude" swifts 369.5. Waaom dit verschil? nieuwe bumper??
Ook de hoogt is 1 cm meer Puzzled en het gewicht is van 965 kg toegenomen tot 1035kg. Een toename van 70 kg????? Hierdoor ligt de top ook 167 km/h ipv 175 en is de auto pas op 12,8 seconde op de 100!!
Ook het verbruik is met 0,1L per 100km toegenomen De tank inhoud is met 43 liter 2 liter afgenomen. Allemaal heel opvallend vindt ik!!

En in Duitsland heb je op de exclusive stoelverwarming!! (damn! hadden ze dat in nederland ook maar. Mijn moeder mist het wel)
Reply

#17
Tja als het een 4X4 is is die 70 kilo niet zo heel gek. De bodemplaat moet aangepast worden voor de aandrijfas naar achteren, er moet een differentieel bij. weegt allemaal wat!
Toch denk ik laten we nog effe wachten met negatieve racties op de Swift Sport. Er is in meerdere bladen en sites gezegt dat als er een GTi versie zou komen dat een 3 deurs zou worden. Dus wie weet loopt het allemaal niet zo slecht en komt ie nog 39
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#18
Quote:Originally posted by stinger
De 4x4. Hij staat inmiddels in de prijslijst voor ¤ 15.999,- . Het is de 1.3 Exclusive 4x4 (4grip)
[Image: Suzuki_Swift_back__1176001g.jpg]
Er is ook een actiemodel: de swift bSHOGUN!
Deze is gebasseerd op de 1.3 5D Exclusive.
De heeft : - Elektrisch bedienbare ramen achter,
- Radiovoorbereiding (bedrading + antenne centraal achter),
- 3-Spaaks stuurwiel met lederen bekleding,
- Metal "look" accenten op middenconsole en schakelpook,
- Zwart metallic accenten op portieren,
- Chroom accenten op portiergrepen en -vergrendeling,
- Tickethouder in zonneklep (passagier),
- Tashaakje achter urgleuning passagier.
Echter heeft deze geen Sleutelvrije startfunctie.
De prijs voor de sift 1.3 5D Shogun bedraagt ¤13.799,-
Wat me verder opviel is dat de lengte van de Shogun 370.5 bedraagd en de "oude" swifts 369.5. Waaom dit verschil? nieuwe bumper??
Ook de hoogt is 1 cm meer Puzzled en het gewicht is van 965 kg toegenomen tot 1035kg. Een toename van 70 kg????? Hierdoor ligt de top ook 167 km/h ipv 175 en is de auto pas op 12,8 seconde op de 100!!
Ook het verbruik is met 0,1L per 100km toegenomen De tank inhoud is met 43 liter 2 liter afgenomen. Allemaal heel opvallend vindt ik!!

Inside info die ik bij Beun op zn werk gelezen heb is de Shogun een japan productie en komt er in 1 kleur ..... Roze metallic
De buitenspiegels zijn downsized dus kleiner en de antenne zit op een andere plaats (waarschijnlijk achter op het dak).
Reply

#19
Quote:Originally posted by Phillostar

Inside info die ik bij Beun op zn werk gelezen heb is de Shogun een japan productie en komt er in 1 kleur ..... Roze metallic
De buitenspiegels zijn downsized dus kleiner en de antenne zit op een andere plaats (waarschijnlijk achter op het dak).

Maar de Japans heeft toch het stuur rechts???
En op de suzuki site kan je zien dat de shogun en de 4x4 in meerdere speciale kleuren leverbaar zijn.

Je kan hier alle nieuwe kleueren bekijken: http://www.suzuki.nl/suzuki?nav=eadwtCsHcPvMxJmENnCO
Reply

#20
Dat zijn de standaard kleuren waarin de Swift besteld kan worden, de Shogun is een limited edition Swift verkrijgbaar in 1 kleur.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.