MK6 audio upgrade (nog een!)
#1
Ik ben ook bezig met de audio in men mk6 swift te upgraden.

versterker: Ultimate t³ 4600
compo set: Focal k2
subwoofer: 10" mtx

Mischien is het interresant voor andere mk5 eigenaars om te tonen hoe ik mijn stroomkabel naar de koffer heb gebracht!

Ik heb mijn stroomkabel binnengebracht op dezelfde plaats waar de kabel om de motorkap te openen binnenkomt

plastieke bescherming in wielkas verwijdert
[Image: 1.jpg]

enkele delen van het interieur vanvoor
[Image: 2.jpg]

hier kan je zien langs welk gat de kabel binnenkomt, nog zonder de afsluiting
[Image: 3.jpg]

dit is al beter, mooi afgesloten met de rubberen bescherming en ook een slang rond de stroomkabel gedaan
[Image: 4.jpg]



[Image: 5.jpg]

heb de zekeringhouder vastgeschoeft op de batterij

[Image: 6.jpg]

kabel langs de dorpel van de voorste deur
[Image: 7.jpg]
[Image: 8.jpg]

achterste deur
[Image: 9.jpg]


Heb ook nog een bodemplaat gemaakt voor de koffer in 18mm mdf en deze mooi bekleed met zwart tappijt.
Later komt hier waarschijnlijk nog een plaat over zodat ik gebruik kan maken van men koffer zonder de versterker te beschadigen.
Hier ga ik nog een plek voorzien voor de gevarendriehoek en het brandblusapparaat.

[Image: DSC00138.JPG]
[Image: DSC00139.JPG]
[Image: DSC00140.JPG]

Next:
Dempen van deuren + installeren van de focal compo set Smile
Ondertussen spelen de standaard speakers al ENORM goed op de versterker, had echt niet verwacht dat ze zo goed zouden klinken!
Reply

#2
Ziet er goed uit.. het begin is er !! Smile

Ga je nog wat speciaals doen met je compo.. of kan je die gewoon zonder al teveel aanpassingen direct plaatsen op je orginele montage punten?

Ik mis alleen nog wat foto's van het trekken van speakers+rca's kabels Wink
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#3
Quote:Originally posted by haargel.nl
Ziet er goed uit.. het begin is er !! Smile

Ga je nog wat speciaals doen met je compo.. of kan je die gewoon zonder al teveel aanpassingen direct plaatsen op je orginele montage punten?

Ik mis alleen nog wat foto's van het trekken van speakers+rca's kabels Wink
tweeters gaat wel lukken zo...maar speakers wordt wat moeilijker denk ik!
[Image: autootje.jpg]
Reply

#4
netyjes gedaan zo die voeding 39


de mk6 updates gana op gang komen 39
ceep on going


Gr JerryR
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#5
Quote:heb de zekeringhouder vastgeschoeft op de batterij

ehmz... was dat wel zo'n goed idee?
Reply

#6
Hoe heb je de voedingskabel aangesloten bij de accu want ik zag dat er meteen een zekeringskastje aanvast zat bij de swift? en nu weet ik ook dat er een grotere accu in kan, de originele accu is maar magertjes, volgens de dealer was er bij de airco versie nog een rubber vrij maar anders kan ik deze ook gebruiken, thankx39 . ik mag in januari aan de bak heb in februari al me eerste emma wedstrijd dus alle info is welkom45
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#7
hey relaxed nog 1tje, wel handig weet ik gelijk waar de voedingskabel naar binnen kan suc-6
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply

#8
Quote:Originally posted by MikeConcept-S
hey relaxed nog 1tje, wel handig weet ik gelijk waar de voedingskabel naar binnen kan suc-6

direct weg naar achter en gewoon een gat boren......is bij mij ook gedaan! effe goed afwerken/kitten en klaar... scheelt je echt veel kabel-lengte achter! Want bij mij is het maar net lang genoeg!
[Image: autootje.jpg]
Reply

#9
Quote:Originally posted by haargel.nl
Ga je nog wat speciaals doen met je compo.. of kan je die gewoon zonder al teveel aanpassingen direct plaatsen op je orginele montage punten?

Ik mis alleen nog wat foto's van het trekken van speakers+rca's kabels Wink

Compo komt op mdf ringen en de deuren worden volledig gedempt.
Foto's van de rca+speakerkabel ben ik vergeten te trekken, zal er maken als ik men nieuwe speakerkabels trek Smile

Quote:Originally posted by aerowswift
Hoe heb je de voedingskabel aangesloten bij de accu want ik zag dat er meteen een zekeringskastje aanvast zat bij de swift? en nu weet ik ook dat er een grotere accu in kan, de originele accu is maar magertjes, volgens de dealer was er bij de airco versie nog een rubber vrij maar anders kan ik deze ook gebruiken, thankx39 . ik mag in januari aan de bak heb in februari al me eerste emma wedstrijd dus alle info is welkom45

gewoon op de klem bij aangesloten, is geen zekeringkastje maar gewoon een rubberen afscherming.
Ik heb geen vrij rubber gevonden en ik heb de airco versie, maar zoals ik het heb gedaan langs de kabel voor de motorkap los te maken is perfect!
Is idd een zeer goede batterij (60ah dacht ik) , een voordeel van de diesel versie Smile

Quote:Originally posted by speedy-wezep
Quote:heb de zekeringhouder vastgeschoeft op de batterij

ehmz... was dat wel zo'n goed idee?

Heb geen gat gemaakt in men batterij om de zekeringhouder vast te schroeven, hier was reeds en gat in, heb er gewoon ff met een zelftappende schroef ingedraait. Again om geen gaten te moeten boren en op deze manier zit de zekeringhouder toch goed vast

Quote:Originally posted by Raampje
Quote:Originally posted by MikeConcept-S
hey relaxed nog 1tje, wel handig weet ik gelijk waar de voedingskabel naar binnen kan suc-6

direct weg naar achter en gewoon een gat boren......is bij mij ook gedaan! effe goed afwerken/kitten en klaar... scheelt je echt veel kabel-lengte achter! Want bij mij is het maar net lang genoeg!

Ik boor liever geen gaten in mijn wagen... zeker niet in een nieuwe Smile
En het gat dat ik gebruik is optimaal voor de lengte, je verliest niets.
Reply

#10
Vrijdag zijn mijn spulletjes van rondevries aangekomen Smile

Gisteren dus meteen begonnen met inbouwen van de focal compo set.
Duurde iets langer van verwacht... 1 deur is volledig klaar, vandaag ga ik de 2de doen

de spulletjes, focal k2 en mtx woofer + wat dempingsmateriaal
[Image: DSC00148.JPG]

spiegeldriehoekje verwijdert
[Image: DSC00149.JPG]

kaal hé, standaard zit er enkel een belachelijk klein stukje dempingsmateriaal rechts vanboven
[Image: DSC00150.JPG]

de standaard speaker, ziet er niet slecht uit, klinkt ook niet slecht. maar de magneet is belachelijk klein (zal straks even foto nemen ervan)
[Image: DSC00151.JPG]

deur verder gestript en mdf ring gemonteerd, was zeer nipt, ruit kan nog net toe en de woofer komt net niet tegen het deurpaneel. de mangeten van die focals zijn echt serieuse joekels!
[Image: DSC00152.JPG]

Gat gemaakt in spiegeldriehoekje voor de focal tweeter
[Image: DSC00153.JPG]

Past PERFECT 45
[Image: DSC00154.JPG]

Deur gedempt en woofer geinstalleerd
[Image: DSC00155.JPG]
[Image: DSC00156.JPG]

KLAAR! Smile
[Image: DSC00157.JPG]
Reply

#11
Goed bezig.. 39
Zijn de speakers ondertussen ook al te beluisteren ? Smile

Dempen van de deuren is idd wel een must als je een dikke compo plaatst!
Volgende week krijg ik ook 20kilo bitumen binnen dan kan ik t verschil ook ervarenSmile

Heb je trouwens het plastig gewoon weet teruggeplakt?
Je kan namelijk evt die gaten in je deur ook dichtplakken met bitumen, zodat je iig een dichte klankkast heb!
iig goed over nagedacht.. en prima uitwerking! Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#12
ziet er netjes uit, waar heb jij nu je filters geplaatst?
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply

#13
Heb vandaag de 2de deur afgewerkt.
Echt heerlijk geluid komt er uit die focals!!

Heb de plastiek gewoon terug geplakt en heb zoveel mogelijk gaten opgevult want had anders niet genoeg bitumen.

Filters zitten in de deur boven de woofer, stevig gemonteerd natuurlijk Smile

De Focal langs achter
[Image: DSC00158.JPG]

De focal langs voor
[Image: DSC00159.JPG]

Belachelijke magneet van de standaardspeaker :p
[Image: DSC00160.JPG]
Reply

#14
Heb je je niet vertild aan die standaard speakers? 34
[Image: autootje.jpg]
Reply

#15
Wat ik mij nu af vraag:

Is het te doen om nieuwe kabels vanaf je versterker naar je deuren te trekken? Alles lijkt mij wel te doen, alleen die om de nieuwe kabels (min. 1,5mm2) door te voeren levert bij mij de nodige moeite op...
Reply

#16
Noord26 Wrote:Wat ik mij nu af vraag:

Is het te doen om nieuwe kabels vanaf je versterker naar je deuren te trekken? Alles lijkt mij wel te doen, alleen die om de nieuwe kabels (min. 1,5mm2) door te voeren levert bij mij de nodige moeite op...

Bedoel je dat je moeite hebt om ze door de slangen die naar de deur gaan te trekken of door de hele auto in z'n algemeen? Bij het laatste moet t geen problemen geven volgens mij de signaal- en voedingskabel zijn dikker dus die zijn lastiger dan die speakerkabels.
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply

#17
wat ga je met de radio doen? origineel of wat anders?
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.