Impreza verbouwing (Geen Suzuki, wel een projectje...)
#21
Quote:Originally posted by Puppetmaster
Quote:Originally posted by MisterGTi
Bij een Seat Leon niet 39

Een koppakking is een koppakking. Natuurlijk kan het op een Impreza ook, maar je moet je afvragen of dat veel zin heeft. Een andere turbo en een boost van 1,2 bar geeft een veel leuker effect. Biggrin

@ Leon:
Turbodruk, oliedruk en olietemperatuur.
De Apexi wordt onder de meters geplaatst en laat nog meer leuke engine parameters zien.

De Ibiza blijft voorlopig even standaard (vindt de leasemaatschappij niet zo leuk namelijk Wink).

Agree!

Helaas is een FMIC voor een Leon in combinatie met een andere turbo nog ff iets te prijzig aangezien we net een huis hebben gekocht Biggrin

Prioriteiten...............
Reply

#22
Leuke plannen voor de Impreza! Suc6 ermee iig, maar komt vast wel goed aan je Swift te zien39
Reply

#23
Quote:Originally posted by MisterGTi
Helaas is een FMIC voor een Leon in combinatie met een andere turbo nog ff iets te prijzig aangezien we net een huis hebben gekocht Biggrin

Ha ha ha, dat is de reden dat Linda en ik nu ook nog even snel aan de slag gaan met de Impreza. In januari 2007 krijgen wij als het goed is de sleutels van ons nieuwe huis.
Ik ben alleen bang dat het dan van kwaad tot erger gaat.... we krijgen er namelijk een garage bij. Tongue
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#24
Quote:Originally posted by Puppetmaster
Quote:Originally posted by MisterGTi
Helaas is een FMIC voor een Leon in combinatie met een andere turbo nog ff iets te prijzig aangezien we net een huis hebben gekocht Biggrin

Ha ha ha, dat is de reden dat Linda en ik nu ook nog even snel aan de slag gaan met de Impreza. In januari 2007 krijgen wij als het goed is de sleutels van ons nieuwe huis.
Ik ben alleen bang dat het dan van kwaad tot erger gaat.... we krijgen er namelijk een garage bij. Tongue

Nu kunnen jullie voortaan binnen knutselen42
Balken, planken, luikjes en een tonnetje. Het was er allemaal, we verschilden alleen van mening over het aantal en of het er wel was34
Reply

#25
Quote:Originally posted by Puppetmaster
Ha ha ha, dat is de reden dat Linda en ik nu ook nog even snel aan de slag gaan met de Impreza. In januari 2007 krijgen wij als het goed is de sleutels van ons nieuwe huis.
Ik ben alleen bang dat het dan van kwaad tot erger gaat.... we krijgen er namelijk een garage bij. Tongue

Whoehoeoe goed aan de weg aan het timmeren jullie.
Veel succes vast dan 39


Reply

#26
Das gaaf ik wil ook wel een garageTongue

En nu ruziën over welke van de 3 auto's er in de garage mag staan?34
Reply

#27
Nee hoor, wij maken nooit ruzie. 34
Reply

#28
Val ons toch eens niet zo lastig met die imprezzadinges, huh zucht

nee geintje hoor, Ben erg benieuwd, en puppet, hoop dat er met die nieuwe mods weer een keertje een ritje in de impreza voor mij inzit?????????

Nja, iig, ben erg benieuwd hoe de lip staat op zilvergrijs, denk een stuk mooier dan op rood. Snel pixies please dus. Enneh heb je nog een foto van wat er orgineel op de plek van die metertjes zat???
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#29
Lijkt me ook wel een keer grappig om met een GT turbo of van mijn part een STI aan de gang te gaan, niet kopen maar wel rijden, proefritje met klanten van een garage of zo, even laten zien wat zoon kanon kan.34

De oude GT turbo met 300Pk kon je door zijn niet regelbare middendif in sommige bochten lekker dwars gooien van achteren. (Please don’t try this your self)stupid

Als je turbodruk verder op gaat pompen boven de 1 bar zou ik er wel een snel werkende BOV op zetten anders schiet ie je af na 1 seconde na het door schakelen van ieder versnelling.
De originele BOV werkt een beetje traag vind ik.
Bij een front mounted intercooler mag je turbolag eigenlijk niet groter worden, die paar liter lucht heeft navenant geen effect. Men denk wel vaak dat het turbolag is maar men vergeet meestal dat ze er een paar PK’s bij gekregen hebben waardoor een traag of niet goed werkende BOV nog dominanter naar voren komt.

Blijven toch grappige karretjes die Impreza’s.Biggrin
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#30
Quote:In januari 2007 krijgen wij als het goed is de sleutels van ons nieuwe huis.
Ik ben alleen bang dat het dan van kwaad tot erger gaat.... we krijgen er namelijk een garage bij. Tongue
Gefeliciteerd! (feestje?! Tongue)

Ben ook aan het kijken naar een huis en alles wat geen garage heeft hoeft voor mij niet... Als 't nu regent of sneeuw ligt het project stil... Dat kan dus niet Unhappy 34

Wel toffe plannen en mooie meters! Mijn oude buurman in Oss had op zijn 555 ook deze lip zitten in het zilver... Ziet er werkelijk sehr über uit (die van hem is na een rondje sporten total loss, dus weer eentje minder met dezelfde lip! Smile)
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#31
vind ik niet om te lachen, lip of niet, tis er 1 minder, en dat is er 1 teveel minder
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#32
Het is inderdaad jammer van de auto, maar als je weet hoe hij er mee reed was het wachten op een ongeluk...
Gelukkig alleen (veel) blikschade en niemand gewond, had erger kunnen zijn...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#33
Quote:Originally posted by Thieuke
Enneh heb je nog een foto van wat er orgineel op de plek van die metertjes zat???

Hier kun je dat nog zien. Er zit standaard al een soort plastic afdekkap. Opbergvak? Weet niet meer... hahaha. Het navigatiescherm-standaardje zat erop geschroefd.

[Image: 732667_13_full.jpg]
Reply

#34
Quote:Originally posted by rvengineering
Als je turbodruk verder op gaat pompen boven de 1 bar zou ik er wel een snel werkende BOV op zetten anders schiet ie je af na 1 seconde na het door schakelen van ieder versnelling.

Er zit op dit moment al een Forge open BOV op, dus ik denk niet dat we dat probleem zullen hebben. De standaard BOV is inderdaad niet geschikt voor dat soort dingen.
Enne... een proefritje zit er natuurlijk altijd in Ruud. 34

Nu nog op zoek naar een goede tweedehands VF34 of TD0518G turbo, want dat zal wel een behoorlijke opgave worden. Nieuw zijn die dingen spuug duur, tweedehands bijna niet te vinden. Wordt nog lastig dus....

@ Thieuke:
Hier een fotootje van toen we nog geen metersetje hadden. 34

[Image: impreza15.jpg]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#35
hehe, ik kan me herinneren dat ene bjorn zei dat sommige auto's te onproffesioneel waren getuned, die metertjes hierzo zijn er een voorbeeld van
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

#36
Quote:Originally posted by Haunting
hehe, ik kan me herinneren dat ene bjorn zei dat sommige auto's te onproffesioneel waren getuned, die metertjes hierzo zijn er een voorbeeld van
Je moet eens weten hoeveel extra vermogen die meters geven.
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»
Reply

#37
Precies... check het linker metertje maar. Dat is nu de turbodruk meter en volgens de kartonnen meter geeft ie minimaal 1,5 bar boost aan! Dat is goed voor 260 pk!
Cipher heeft gelijk dus. Dit is errug serious tuning!
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#38
thnx weet ik hoe ik me ander swift moet gaan tunen 45
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#39
haha 34 die laatste foto :o Biggrin
Reply

#40
Kleine update:

Morgen komt dan eindelijk de Apexi AVC-R Boost controller binnen. Het duurde even, maar het is het wachten waard.

[Image: 2001.jpg]

Tevens krijgen we van de week (hopelijk, deal moet nog even doorgaan natuurlijk Wink) uit Engeland een HKS FCD (Fuel Cut Defender) wat ons in staat stelt een hogere boost dan 0,9 bar te draaien. Een Impreza heeft namelijk een ingebouwde veiligheid welke de brandstof eraf gooit als de turbo boven 1,1 bar komt.
Omdat we met de Apexi makkelijker rond de 1,2 bar kunnen rijden, willen we de fuel cut verleggen naar 1,4 bar.

Via een aanbieder in Engeland zijn we tevens in onderhandeling voor een andere turbo. Ik hoop dat het doorgaat, want dit is namelijk de turbo waar we naar gezocht hebben. Het is een VF30 turbo van IHI, goed voor zo'n 360 pk (i.c.m. andere injectoren/fuelpump en remap). 34

[Image: 24_1_b.JPG]
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.