MK6 Bluetooth Carkit Ingebouwd (Klein Projectje :D)
#1
In mijn swiftje MK6 een bluetooth carkit ingebouwd, en alvast de kabelboom wat aangepast voor makkelijke montage van mijn versterker in de toekomst.

Eerst even bij de dealer wat informatie gewonnen mbt het automatisch uitschakelen van de radio als je gebeld wordt. Op de radio stekker moet een extra draadje gestoken worden (op foto bovenste rijtje 3de van links) en aangesloten worden op de carkit, als je nu gebeld wordt schakelt de radio het geluid uit en verschijnt t woord "Tel" op het display.
[Image: img002.jpg]

ISO-Stekker gemaakt met benodige extra draden (voor stuurbediening oa) en de kleuren een beetje aangepast zodat ze overeen komen met de orginele kleuren.
[Image: Verloopstekker%2002.jpg]

Draden ingekort en originele Suzuki stekker er weer aangesoldeerd.
[Image: Verloopstekker%2003.jpg]

Andere kant van de ISO-stekker aan de kabelboom gemaakt.
[Image: Kabelboom.jpg]

Bedoeling van de ISO-stekker ertussen is dat ik in de toekomst makkelijker de signalen met speakerdraden naar de versterker kan sturen door gewoon de helft van de ISO-stekker (met de speakerdraden) af te koppelen en met een andere ISO-stekker naar de versterker te leiden (bij verkoop van de auto is het dan weer een kwestie van versterker afkoppelen en de ISO-stekker terug op de kabelboom pluggen).

Middentunnel verwijderd en beugeltje geplaatst zodat het schakelkastje boven de versnellingskabels zweeft.
[Image: Carkit%2001.jpg]

Schakelkastje gemonteerd.
[Image: Carkit%2002.jpg]

Voeding aangesloten (kabel opgerold ipv ingekort omdat in de volgende auto de lengte misschien wel nodig is).
[Image: Carkit%2003.jpg]

Microfoon gemonteerd, draadje via verlichting boven de hemel langs, langs de raamstijl naar beneden laten lopen. En dan draad achter het dashboardkastje langs laten lopen naar de schakelkast (op foto nog een beetje rommeltje maar ligt nu strakker).
[Image: Carkit%2007.jpg]
[Image: Carkit%2004.jpg]
[Image: Carkit%2005.jpg]

Speaker gemonteerd diep achterin bij de voeten van de passagierskant en draad ook achter het dashboardkastje langs laten lopen naar de schakelkast.
[Image: Carkit%2006.jpg]

Ik heb ook nog een bedieningsknopje maar die moet even wachten op montage aangezien er nog wat in het vat zit voor de middenconsole, daarna kan het knopje er pas op gemonteerd worden.
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply

#2
Zo damn goed bezig zeg, jij pakt het gelijk grondig aanBiggrin39
Reply

#3
Ziet er goed uit hoor39
Wel leuk dat je er gelijk een How-To van hebt gemaakt45
....Drivin' the Rival....
Reply

#4
Goed bezig man! 39

Soldeerwerk ziet er strak uit.

1 kleine vraag/opmerking.. is het geluid van de spreker goed te verstaan aangezien je speaker de "verkeerde" kan op staat?
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#5
Quote:Originally posted by haargel.nl
Goed bezig man! 39

Soldeerwerk ziet er strak uit.

1 kleine vraag/opmerking.. is het geluid van de spreker goed te verstaan aangezien je speaker de "verkeerde" kan op staat?

jaja het geluid klinkt perfect, op de bedieningsknop die nog komt zit ook een draairingetje waarmee je het volume nog kan regelen.
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply

#6
Wat voor carkit heb jij nu gebruikt? Die CW-k7 of iets dergelijks?? (nokia?)

zo ja, dan ben ik reuze benieuwd want bij mijn dealer zeiden ze dat het niet kon, zo'n telefoonmute op de radio! Unhappy En tis verrotte handig aangezien ik vaak zat mijn telefoon niet hoor door de harde muziek! devil 42

Oh ja, bij geen bluetooth carkit, is dit natuurlijk ook nog allemaal mogelijk?? Lijkt mij tenminste....... Smile
[Image: autootje.jpg]
Reply

#7
Je kunt met de CW-k7 carkit van Nokia gebruik maken van bluetooth OF een gewone houder waar je de telefoon in kunt zetten.
Volgens mij kun je de CW-k7 zelf kopen als bluetooth kit en als "gewone" carkit en anders kun je als optie zo'n houder bestellen die je dan in de mainunit prikt.
Ik heb deze carkit ook en dat bluetooth werkt perfect. Erg handig vind ik als je instapt dat de telefoon automatisch verbinding maakt met de carkit39
....Drivin' the Rival....
Reply

#8
Quote:Originally posted by Raampje
Wat voor carkit heb jij nu gebruikt? Die CW-k7 of iets dergelijks?? (nokia?)

zo ja, dan ben ik reuze benieuwd want bij mijn dealer zeiden ze dat het niet kon, zo'n telefoonmute op de radio! Unhappy En tis verrotte handig aangezien ik vaak zat mijn telefoon niet hoor door de harde muziek! devil 42

Oh ja, bij geen bluetooth carkit, is dit natuurlijk ook nog allemaal mogelijk?? Lijkt mij tenminste....... Smile

Bij welke dealer zit jij eigenlijk dan joh?
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#9
Quote:Originally posted by Thieuke
Quote:Originally posted by Raampje
Wat voor carkit heb jij nu gebruikt? Die CW-k7 of iets dergelijks?? (nokia?)

zo ja, dan ben ik reuze benieuwd want bij mijn dealer zeiden ze dat het niet kon, zo'n telefoonmute op de radio! Unhappy En tis verrotte handig aangezien ik vaak zat mijn telefoon niet hoor door de harde muziek! devil 42

Oh ja, bij geen bluetooth carkit, is dit natuurlijk ook nog allemaal mogelijk?? Lijkt mij tenminste....... Smile

Bij welke dealer zit jij eigenlijk dan joh?
Tilburg, Auto Avenue (Gijsbers)

Maar dit werd me verteld door het servicestation waar alle auto binnenkomen en gereed worden gemaakt in Haaren.
[Image: autootje.jpg]
Reply

#10
Quote:Originally posted by SpeedSwiftMar
Je kunt met de CW-k7 carkit van Nokia gebruik maken van bluetooth OF een gewone houder waar je de telefoon in kunt zetten.
Volgens mij kun je de CW-k7 zelf kopen als bluetooth kit en als "gewone" carkit en anders kun je als optie zo'n houder bestellen die je dan in de mainunit prikt.
Ik heb deze carkit ook en dat bluetooth werkt perfect. Erg handig vind ik als je instapt dat de telefoon automatisch verbinding maakt met de carkit39
dat weet ik allemaal wel hoor! Tongue

ging mij erom dat ie ook via de radio de speakers stil worden zodra ik gebeld word!
[Image: autootje.jpg]
Reply

#11
Quote:Originally posted by Raampje
Quote:Originally posted by Thieuke
Quote:Originally posted by Raampje
Wat voor carkit heb jij nu gebruikt? Die CW-k7 of iets dergelijks?? (nokia?)

zo ja, dan ben ik reuze benieuwd want bij mijn dealer zeiden ze dat het niet kon, zo'n telefoonmute op de radio! Unhappy En tis verrotte handig aangezien ik vaak zat mijn telefoon niet hoor door de harde muziek! devil 42

Oh ja, bij geen bluetooth carkit, is dit natuurlijk ook nog allemaal mogelijk?? Lijkt mij tenminste....... Smile

Bij welke dealer zit jij eigenlijk dan joh?
Tilburg, Auto Avenue (Gijsbers)

Maar dit werd me verteld door het servicestation waar alle auto binnenkomen en gereed worden gemaakt in Haaren.

Ik wilde al zeggen, ik ben zolang ik mijn swift heb al bij Gijsbers en heb eigenlijk nooit klachten over hun, en ben erg tevreden over ze.

En mijn ouders hebben daar 7 jaar de galant in onderhoud gehad en ook nooit klachten gehad (dat was wel anders dan bij de Fiat garage Wolters in Tilburg, die kunnen helemaal niks)
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#12
Quote:Originally posted by Raampje
Quote:Originally posted by SpeedSwiftMar
Je kunt met de CW-k7 carkit van Nokia gebruik maken van bluetooth OF een gewone houder waar je de telefoon in kunt zetten.
Volgens mij kun je de CW-k7 zelf kopen als bluetooth kit en als "gewone" carkit en anders kun je als optie zo'n houder bestellen die je dan in de mainunit prikt.
Ik heb deze carkit ook en dat bluetooth werkt perfect. Erg handig vind ik als je instapt dat de telefoon automatisch verbinding maakt met de carkit39
dat weet ik allemaal wel hoor! Tongue

ging mij erom dat ie ook via de radio de speakers stil worden zodra ik gebeld word!

hey ik heb inderdaad de CW-K7 gebruikt, en werkt perfect hoor. carkit schakelt in en uit als ik het contact aan en uit doe, radio schakelt de speakers uit en geeft de melding "TEL" als ik gebeld wordt.

ik weet niet of je zelf handig bent of anders kan je het aan degene laat lezen die het in gaat bouwen voor je. maareh als je de carkit gekocht hebt krijg je een draadboompje erbij met 4 draden (blauw,zwart,rood en geel). als je je handschoenenkastje opendoet kan je aan beide zijden de stoppers indrukken zodat je de klep helemaal naar voren kan klappen je kan hem dan ook zo naar voren trekken uit de schanieren vandaan. als je nu een beetje naar links kijkt achter je dashboard zie je de lichtblauwe stekker van de radio zitten haal deze los en trek hem naar je toe uit het handschoenenkastje vandaan.

Soldeer dan de rode draad van de carkit bij de wit/rode draad van de radio stekker, de blauwe carkit draad bij de blauw/witte van de radio, de zwarte carkit draad bij de zwarte van de radio, en geel op de draad die je extra in de stekker moet pluggen.

verders de carkit onderdelen aansluiten zoals in de handleiding, radio stekker netjes terug steken en het werkt.
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply

#13
carkit heb ik al er in zitten.....alleen deze telefoonmute-functie was bij mij nie bekend omdat ik weer es fout voorgelicht ben door die kutdealer!

maar ik ga in het weekend.......mits het niet sneeuwt zoals voorspeld.....eens koekeloeren!! alleen solderen wordt een probleem! Biggrin
[Image: autootje.jpg]
Reply

#14
Quote:Originally posted by Raampje
carkit heb ik al er in zitten.....alleen deze telefoonmute-functie was bij mij nie bekend omdat ik weer es fout voorgelicht ben door die kutdealer!

maar ik ga in het weekend.......mits het niet sneeuwt zoals voorspeld.....eens koekeloeren!! alleen solderen wordt een probleem! Biggrin

ja je moet ff een plugje uit een iso stekker zien te frummelen en een beetje aanpassen en dan in je suzuki stekker prikken het past niet helemaal lekker maar hij moet wel contact met je radio kunnen maken als je hem er ver genoeg instopt
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply

#15
Voor 80 euro heb je tegenwoordig al zo een ding. ALAC bluetooth carkit, kon zo gauw op google niks vinden.. Maar die zijn niet duur!
Reply

#16
hoe zit dat bij jullie met die Nokia carkit? Wat ik echt super-irri vind is dat ieder piepje of geluidje dat de telefoon produceert (bv SMS ontvangen, tel.nummer intoetsen) de carkit de radio mute!Unhappy Ik heb speciaal een profiel in me 6230 aangemaakt voor de auto; geen geluid bij ontvangen SMS en toetsvolume uit. Echt onhandig. Mijn oude Nokia carkit mute de radio echt alleen als er een oproep ontvangen werd. Zit er zelfs aan te denken om de automute maar los te gooien...
Reply

#17
Als het goed is springt je telefoon over op een apart profiel zodra je hem in de carkit zet.. Dit profiel is dus aangepast zodat er geen toon gegeven word wanneer je een bericht ontvangt.
Reply

#18
ik krijg wel gewoon de smsjes binnen met geluid........wat ik overigens niet zo storend vindt! Tongue
[Image: autootje.jpg]
Reply

#19
Quote:Originally posted by Signum
Als het goed is springt je telefoon over op een apart profiel zodra je hem in de carkit zet.. Dit profiel is dus aangepast zodat er geen toon gegeven word wanneer je een bericht ontvangt.

ja je kan het bij instellingen aangeven of ie je actieve profiel behoudt of dat ie naar een ander profiel moet overspringen als de carkit aanstaat, zelf vind ik de sms piep ook niet zo storend eigenlijk, en als je radio uitgaat als je een nummer op moet zoeken maakt t ook niet uit toch neem aan dat als je het nummer hebt je toch gelijk gaat bellen dan moet de radio alsnog uit
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.