Ben's nieuwe audioinstall FOTO'S!!!! (status: GEREED)
#1
Hallo allemaal

Ik heb mijn gti nu bijna 2 maand en het is hoog tijd om er een stukje geluid in te bouwen.
Ik heb alleen in het weekend tijd en daarom kan het nog even duren vooral het af is maar dit is het idee:

Ik ben van plan om de hele achterbak opnieuw op te bouwen met mdf. Dit zodat alles stevig is en vanaf de buitenkant stealthy. Ben er nog niet helemaal uit hoe en wat maar ik heb 2 versterkers een woofer en boxen die ik kwijt wil met het liefst een btje ruimte over.

Planning week 43
kabels trekken -- gereed

week 45
waarschijnlijk nieuwe accu plaatsen --gereed
iso stekker monteren --gereed
radio inbouwen --gereed
front speakers plaatsen --gereed
nadenken over het plaatsen van materiaal --gereed

week 46
hoedenplank bouwen --gereed

week 47
alles inbouwen zien of alles aansluit en geen geluiden maakt tijdens het rijden --gereed
Draden afmonteren en versterkers plaatsen --gereed
geheel netjes afwerken -- gereed

week 48 ofzo

uitzoeken waarom 1 versterker het niet doet -- Gereed
radio en versterkers afstellen -- Bijna klaar
Radio goed monteren -- Gereed

Dit moet er in komen boxen gaan op de jvc versterker en de woofer in een gesloten kist (zat in een tube) op de lanzar
Voorin is het misschien een btje magertjes maar ik wil eerst horen hoe dit klinkt 42

HU
Versterker
Versterker
boxen achter de ovale
boxen voor
woofer (de grootste)
Unhappy
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Reply

#2
Hey ben !!!!!!!!!!!!

ziet er allemaal leuk en interesant uit . Die pioneer voorspeakers heb ik volgens mij ook
in de swift (80 watt toch ??) , ze doen het goed alleen merkte ik dat ze flink schel zijn als de rest van de audio het niet doet, als ie het wel doet klinken ze prima (hoor ik ze nieteens devil devil ). Maar wil je toch ff tip geven om het anders tedoen . om achterin alleen je sub neer teleggen of eventueel ONVERSTERKTE SPEAKERS, En voorin wat in je deur maken voor versterkte speakers . Ik had het zelf eerst zoals ik denk dat jij het wilt doen , dus sub met versterkte ovalen achterin en voor alleen die dashspeakers. En klonk wel goed , maar het klonk een srukje verder geluid was niet echt mooi . Heb nu alles omgegooit en zelf deurbakken gemaakt om m`n ovalen in tedoen , en het klinkt gelijk 100x beter. `T is natuurlijk maar een advies en moet het zelf weten en doen , maar ik vind dit echte beter als toen en vind het jammer dat ik ht niet eerder wist .
gr Denniszz
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#3
Heey Dennis

Bedankt voor je info
Volgens mij zijn die pioneers maar 20 watt maar die gebruik ik als tweeters eigenlijk
Ik weet wel dat het ut beste klinkt als je alleen de sub achter hebt, maar ik wil het zo nog eens proberen....(eigenwijs en geen zin in deurbakken bouwen)
Maar het kan nog omgegooid worden b.v. ovaal voor en achter nog iets onversterkt
(de kabels hiervoor heb ik al getrokken uit voorzorg Zzzz ).



p.s. heb je ook foto's van hoe je deurbakken hebt gemaakt voor je ovale speakers?
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Reply

#4
Hey Ben !!!!!!!

Over die speakertjes , ken best hoor alle speakerstjes van merk lijken op elkaar haha.
Ik was ook eigenwijs, door het eerst lekker zo tedoen (zo ging het sneller hoefde minder kabels te trekken). Maar heb het nu anders en veel beter naar mijn inzien vandaar de tip, ik zei al doen wat je wil is jou auto haha.
heb van m`n deurbakken geloof ik nog geen foto`s i.v.m. dat ze niet afzijn (onbekleedt), en ik een compo-set wil halen en daar zelf een mooi iets voor maken ( vandaag dat ook niet bekleedt is. maar zal van de week wel ff een fototje voor je schieten als ik het niet vergeet .
gr Denniszz
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#5
laat die pioneer speakers liggen, denk dat je ze nog niet gekocht hebt, is zonde van je geld ben je zo op uit gekeken, heb ik er ook in gehad, maar kunnen niks hebben gaan ploppen omdat ze ook een bass erin krijgen. koop in 1 keer een goed composet voor is veel beter en jah dan adviseer ik je om deurbakken te maken. is wat werk maar heb je het wel goed. die pioneers vind ik trouwens niet eens goedkoop het is ook dat ze er al in zaten toen ik mijn auto kocht. en denk eraan dat het geluid het mooiste is als het van voren komt dus voor versterkt en achter miss wel wat maar niet te hard. en ik adviseer je een 16 cm composet dan kan je er nog een mooie kickbass uit halen.

succes met je installatie,

gtrz
Reply

#6
Zo ik ben 3 dagen vlink aan het bouwen geweest en het schiet al aardig op


Dit weekend heb ik de bodem plaat vervangen door 1 van triplex hierin heb ik een deurtje gemaakt zodat in geval van nood het reserve wiel wel eruit te halen is.

Daarna heb ik de plastic zijkanten eruit gehaald en deze vervangen door metalen hoeken en mdf erop.
Hierin heb ik gaten gemaakt voor de ovale speakers zodat ze mooi verzonken zijn.
Daarna heb een hoedenplank van mdf gemaakt en een systeem bedacht waardoor die makkelijk open kan
De woofer heb ik uit de tube getrokken en in een kissie geplaatst

Volgend weekend wil ik alles inelkaar zetten en bekleden
Versterekers plaatsen en alles aansluiten
De radio zit ook nog niet helemaal goed niet echt vast en hij trit dus daar moet ik ook even naar kijken

Hier wat foto's

[Image: helemaal%20leeg.JPG]
[Image: gat%20voor%20reserve%20wiel.JPG]
[Image: zijkanten%20vervangen.JPG]
[Image: mdf%20steun.JPG]
[Image: waterpas%20maken.JPG]
[Image: klep%20gesloten.JPG]
[Image: weekendje%20werk.JPG]
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Reply

#7
ziet er goed uit!

doet me denken aan mijn oude setup
[Image: 723633_57_full.jpg]
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#8
Goed bezig 39
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#9
zeker goed bezig, ga je de gaten met plexiglas afwerken?
swift niet meer
mx3 niet meer
nu 323 f
Reply

#10
neem aan dat daar ovalen speakers in komen?
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#11
ik weet niet over welke gaten jij het had VR maar ik over die gaten waar je doorheen kan kijken en de achterbank zie Smile
swift niet meer
mx3 niet meer
nu 323 f
Reply

#12
oooh je bedoelt mijn foto...
daar zit er hier al plexiglas in.
maar hier was het nog niet af

hier zie je wat ik er later achter heb gedaan (mist nog een versterker)
[Image: 723633_69_full.jpg]
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#13
ohw ok Smile dan is duidelijk Tongue

wil ook nog es keer achterbak gaan verbouwen maar tijd en geld gebrek momenteel dus ben alvast ideeen aan het opdoen Smile
swift niet meer
mx3 niet meer
nu 323 f
Reply

#14
Quote:Originally posted by VR
doet me denken aan mijn oude setup
Daar is die ook deels van afgeleid 42

Komend weekend wil ik eigenlijk alles af hebben behalve de instellingen. Dus even druk bezig

Veel foto's van details volgen!!
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Reply

#15
Zoo weer 2 dagen aan het klussen geweest en alles zit eindelijk mooi inelkaar
De garage is zelfs al weer schoon en begaanbaar
Tijdens het bouwen een paar kleine tegenslagen gehad maar niets serieus
totdat ik de radio aan deed ...

Blijkt 1 versterker het niet te doen en er komt dus helemaal geen geluid uit de speakers
T was heel laat toen ik alles eindelijk af had dus ik heb er niet meer naar gekeken baalde ... enorm dat alles niet in 1 keer werkt
(de komende week ga ik piekeren waar het aan kan liggen)
Volgens mij zitten alle draden goed en zijn de zekeringen nog heel

Waar het allemaal aan kan liggen weet ik niet maar ik maak alvast een lijstje (als jullie aanvullingen hebben graag

- Geen spanning
- Remote signaal komt niet goed aan
- Versterker dood Cry
- Instellingen van de radio
- Rca signaal komt niet goed aan
- Zekeringen defect


dindsdag of woensdag plaats ik weer foto's
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Reply

#16
gewoon ff doormeten zou ik zeggen.
Trek sowiesow ff de rca's los van je amp.

Mocht je namelijk een gevalletje van "slechte" massa hebben.. dan kan je de uitgangen op je radio slopen !

Gaat de amp aan?
Staat er spanning op je voedingskabel?
staat er spanning op de remote?
heb je al een ander massapunt getest?
zijn de zekeringen nog goed?

enz.. Wink

Toevallig heb ik gister m'n swiffer voorzien van audio.
En heb me massa gepakt bij de montagepunten van de dempers! Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#17
Hallo hier weer even een foto update van het afgelopen weekend

Ik heb 2 lagen mdf op elkaar gemaakt zodat de boxen niet uitsteken. Hierdoor kan ik de hoedenplankstof er overheen trekken en daardoor zijn ze mooi stealth Smile
[Image: 7%20passen%20en%20meten.JPG]

Het maken van een scharnier constructie was iets lastiger.
Dit kwam doordat alles naast elkaar ligt ipv achter elkaar zoals normaal.
K ben bij een stuk of wat bouwmarkten geweest en niemand kon eigenlijk vertellen hoe je dat het beste kan aanpakken (zelfs de scharnieren expert Tongue wist het niet) ze hadden alleen hele grote scharnieren voor dit soort toepassingen.
Dus heb zelf maar wat bedacht.
Ik kon niets beters bedenken als dit zelf vind ik het zeer geslaagd 42
Wat ik heb gedaan is dit:
Op de metaal afdeling vond ik dit aluminium profiel Deze schroef je vast over de gehele lengte van de hoedenplank Met aan beide kanten nog 10 cm over ofzo.

[Image: 1%20draai%20erin%20maken.JPG]

Door deze buis steek je een aluminium staaf (lag naast elkaar in de bouwmarkt Tongue)
Omdat er een 10e millimeter speling in zat trilde dit eerst als een gek, maar dat heb ik opgelost door om de 10 cm een stukje electra tape rondom te plakken. De rest van de stang heb ik gewoon met dun tape gedaan zodat het aluminium elkaar nergens raakt

[Image: 2%20draai%20geluidsloos%20maken.JPG]

Dan slijp je het profiel mooi door (wel eerst de stang eruit halen) langs de randen van de hoedenplank De stang er weer in en de 2 afgezaagde zijkanten er op en het geheel schroef je in 1 keer vast. Nu kan de plank mooi om de zijkanten heen draaien geheel is heel stevig en maakt geen geluid.

[Image: 3%20testen%20draaipunt.JPG]
[Image: 4%20klep%20open.JPG]
[Image: 6%20vanaf%20binnen.JPG]

Ff snel zien of de subkist ook rechtop kan staan Biggrin T lukt nog net met 1 centimeter ruimte over ofzo

[Image: 8woofer%20passen%20staand.JPG]

De plank moet met behulp van een soundlift omhoog geduwd worden. Dit zijn de foto's van de aansluiting. Omdat bij de vorige hoedenplank in de Gs het mdf na 1,5 jaar ging scheuren op de druk punten van de soundlift heb ik eerst 2 stukjes koper vast gezet en daar de aansluiting op geschroefd zodat het niet kan gaan scheuren. Ik heb wat mdf weggeschuurd zodat je genoeg ruimte krijgt voor de hoedenplankstof en de klep nog steeds goed dicht wil Als alles bekleed is moet je alleen die rond knop nog zien.

[Image: 5.5%20verzinken%20en%20verstevigen.JPG]
[Image: 5sound%20lift%20monteren.JPG]

Zo het tapijt ligt er weer netjes in de kabels zitten al achter de zijsteunen

[Image: 9%20vast%20zetten%20zijkanten.JPG]

Wat foto's van het bekleden van het geheel en het plaatsen van de versterkers

[Image: 10%20bekleden%20zijkanten.JPG]
[Image: 11%20bekleden%204.JPG]
[Image: 12%20bekleden%205.JPG]
[Image: 13%20Jvc%20aangesloten.JPG]

Soundlift geplaatst. Ik had er eerst 2 dit omdat de vorige plank veel zwaarder was door de boxen nu krijgt 1tje het geheel makkelijk omhoog (jammer dat de 2e te kort is voor de achterklep Tongue)

[Image: 14%20sound%20lift.JPG]

Zo alles zit inelkaar en aangesloten. Ben best tevreden over het resultaat gelukkig past alles en is het zo geworden als ik ongeveer in mijn hoofd had.

[Image: 15%20bekleed%20van%20binnen.JPG]
[Image: 16%20bekleed.JPG]
[Image: 17%20alles%20erin.JPG]

Als alles gesloten is lijkt het mooi strak van binnen (en buiten)

[Image: 18%20van%20binnen.JPG]

Nu alles in elkaar zit ga ik het komend weekend de audio afstellen en proberen die 2e versterker aan de praat te krijgen die nog steeds niet werkt Unhappy
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Reply

#18
ziet er goed uit man. Hoop voor je dat als het geluid werkt dat t net zo klint als dat t eruit ziet Smile
swift niet meer
mx3 niet meer
nu 323 f
Reply

#19
ziet er idd errug goed uit!
hoop dat r ook n lekker geluidje uitkomt Tongue
Swift verkocht!
Reply

#20
NetjseBiggrin39 Ziet er goed uitSmile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.