Bestuurderskant zeiknat (Nog net geen waterballet)
#1
Ik kwam er vanochtend achter dat het onder het 'tapijt'in m'n auto aan de bestuurderskant vochtig was. Even er onder gekeken, en ja hoor dat dikke schuim was echt zeiknat. Nu maar even een kacheltje in de auto gezet en ff laten drogen. Maar wie heeft er een idee waar het vandaan zou kunne komen?
Reply

#2
Rotte bodemplaat...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
Idea van de regen...


deur rubbers goed? raam goed dicht? raamrubbers goed? bodem geen gaten? deur onderin afwateringsgaten open (anders loopt de deur vol water en uieindelijk loopt ie over... nog nooit gehoord bij een jap dat het gebeurt maar toch..) vooruit lekdicht(kitranden dus..)?

tip: ga ff in de auto zitte.. laat iemand met een tuinslang op je auto mikken.. en kijk of er ergens water komt..
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8
Reply

#4
Quote:Originally posted by Spawn
Idea van de regen...


deur rubbers goed? raam goed dicht? raamrubbers goed? bodem geen gaten? deur onderin afwateringsgaten open (anders loopt de deur vol water en uieindelijk loopt ie over... nog nooit gehoord bij een jap dat het gebeurt maar toch..) vooruit lekdicht(kitranden dus..)?

tip: ga ff in de auto zitte.. laat iemand met een tuinslang op je auto mikken.. en kijk of er ergens water komt..


hhmmz...ben er inderdaad bang voor dat het de raamrubbers zijn. Wat ik wel weet is dat de dorpels vervangen zijn. Misschien dat die zo rot waren dan het naar binnen liep?
Reply

#5
effe verplaatst
Reply

#6
Dat dacht ik dus ook, maar het blijkt dat er meerdere zwakke punten zijn... De plek waar de bedieningspedalen zitten schijnt ook gevoelig te zijn voor roest, en een dorpel is iets anders dan de bodemplaat!

Zeker als je merkt dat de vloerbedekking vochtig is en het schuim eronder zeiknat dan zou ik het eerder zoeken in iets dat vanaf het schuim naar de vloerbedekking lekt dan andersom. Volgens mij is die vloerbedekking nl. enigszins waterdicht of houdt iig water een beetje tegen
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
Quote:Originally posted by The Force
Dat dacht ik dus ook, maar het blijkt dat er meerdere zwakke punten zijn... De plek waar de bedieningspedalen zitten schijnt ook gevoelig te zijn voor roest, en een dorpel is iets anders dan de bodemplaat!

Zeker als je merkt dat de vloerbedekking vochtig is en het schuim eronder zeiknat dan zou ik het eerder zoeken in iets dat vanaf het schuim naar de vloerbedekking lekt dan andersom. Volgens mij is die vloerbedekking nl. enigszins waterdicht of houdt iig water een beetje tegen

Dat de dorpels iets anders zijn dat de bodemplaat snap ik37 Maar ik bedoelde: misschien is het toen wel naar binnen gelekt en daarna niet meer droog geworden. Maar dan had ik het wel eerder gemerkt bedenkt ik me nuBiggrin
Reply

#8
is je gordel ook nat heb ik namelijk ook gehad en dat kwam naar binnen bij de achter klapraampjes waar die vast zitten achter de strip
Reply

#9
Quote:Originally posted by gtiswift
is je gordel ook nat heb ik namelijk ook gehad en dat kwam naar binnen bij de achter klapraampjes waar die vast zitten achter de strip

Daar heb ik nog niet naar gekeken. Maar zou die dan helemaal voorin zo nat worden? Er zit trouwens wel bij het voorportier een stukje raamrubber los, maar hoe lijm ik dit vast?
Reply

#10
waarschijnlijk is dat rubber niet de oorzaak. ik denk dat je 2 rotte gaten achter je zijschermen hebt zitten.
bij de meeste mk2's zijn ze daar wel aardig doorgerot en door die gaten komt opspattend water naar binnen Wink

als je nog iemand zoekt om het te lassen, kun je mij PB'en 42
Reply

#11
Quote:Originally posted by gtiswift
is je gordel ook nat heb ik namelijk ook gehad en dat kwam naar binnen bij de achter klapraampjes waar die vast zitten achter de strip

Maar waar komt het dan precies de auto in? Als het zo mocht zijn dan zal ik je zeker PB'en.
Reply

#12
Ik heb net even achter de bestuurdersstoel op de grond gevoelt. Hier was het wel een beetje vochtig. Maar lang niet zo erg als voorin.
Reply

#13
Ik heb soms wat water in het gootje achter de klapraampjes achter zitten, zijn er meer mensen die dit hebben?
Balken, planken, luikjes en een tonnetje. Het was er allemaal, we verschilden alleen van mening over het aantal en of het er wel was34
Reply

#14
Er zit een rubberen dop inje schutbord waar vaak audiokabels e.d doorheen getrokken worden,die lekt vaak omdat ze 'm er vaak niet goed terug plaatsen,of het gat gewoon te groot gemaakt hebben .
Verder zit er volgens mij ook nog 1 onder on je bodem . Khad 't nl ook .Tongue
Reply

#15
Mijn bodem aan de bijrijderskant wordt ook nat Cry

Gisteren toen het droog was even de auto afgespoten. Daarna heb ik een paar kabels getrokken voor de subwoofer en kwam tot de verschikkelijke ontdekking dat er water op de bodem ligt... Het is niet veel maar van een minuutje spuiten met de tuinslang is het relatief veel...

Enig idee wat het kan zijn? (ik weet dat ik roest boven de raamrand heb, kan dat het zijn?)

Quote:Originally posted by RUBBERBURNER
Er zit een rubberen dop inje schutbord waar vaak audiokabels e.d doorheen getrokken worden,die lekt vaak omdat ze 'm er vaak niet goed terug plaatsen,of het gat gewoon te groot gemaakt hebben .
Verder zit er volgens mij ook nog 1 onder on je bodem . Khad 't nl ook .Tongue

Die rubbers in het schutbord heb ik goed afgekit. Waar kan ik die onder de bodem vinden?
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

#16
zitten voor en achter je stoel onder het "tapijt" in je bodemplaat gedrukt

ik heb ze bij mij ook moeten vervangen omdat ze zo droog waren dat ze water absorbeerden
Damien....Wat zeg je van franse auto\'s ????


[Image: th_jaggie.jpg]
Reply

#17
Quote:Originally posted by RUBBERBURNER
Er zit een rubberen dop inje schutbord waar vaak audiokabels e.d doorheen getrokken worden,die lekt vaak omdat ze 'm er vaak niet goed terug plaatsen,of het gat gewoon te groot gemaakt hebben .
Verder zit er volgens mij ook nog 1 onder on je bodem . Khad 't nl ook .Tongue

Die dop in de bodem heb ik inderdaad zien zitten. Kan die ook mooi dichtgekit worden?
Reply

#18
Het is eng, maar bied wel duidelijkheid: Pak een schroevendraaier, en ga wat prikken in 't plaatwerk bij je wielkas, precies waar de bodemplaat buigt en omhoog gaat. Grote kans dat je daar wat gaatjes in prikt... Als dat 't geval is: Niet kitten, maar gewoon fftjes bekleding los en laten lassen. Kun je er voor een paar tientjes weer jaren tegen aan!
Reply

#19
Een swift uit '95 kan eigenlijk nog geen doorgerotte dorpels hebben.Zit bij mijne iig geen spatje roest op,dus zou 't zelf in de lekkagerichting zoeken .
Reply

#20
bodemstop lek of weg, zitten een paar van die doppen verdeeld onder de bodem van je auto, ik was er een keer 1 kwijt en toen werd de zooi ook nat, pas ook maar das een gaatje in de dorpel en dat word volgende week weer allemaal verholpen42 42
Some say his skin has the texture of a dolphin's, and that wherever you are in the world, if you tune your radio to 88.4, you can actually hear his thoughts...

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.