Pollux' Audio Inbouw (Nadert z'n einde!)
#1
Nou, het heeft even geduurd maar het resultaat is er dan ook naar. Na een paar maanden met twee waardeloze 35 watt speakertjes rond te hebben gereden was het tijd voor een flinke upgrade! Maar ja ik zwem ook niet in het geld dus alles stap voor stap gedaan.
Eerst een andere HU gezocht. M'n Pioneer sloeg veel teveel over en ik had veel te vaak krassen op m'n dure cd's dus ben ik voor een Minidisc HU gegaan. Mooie gevonden via Marktplaats, werkt als een tiet! 39

Daarna op zoek gegaan naar een JBL GTi 10cm composet. Is moeilijk te vinden maar na een tijde toch een bij iemand uit amsterdam weten te scoren, compleet in doos! Ik weer blij, en dan maar weer sparen voor de rest!

Later bij Ron De Vries een JBL CS 50.4 versterker met alle bijbehorende aansluitmaterialen aangeschaft en van Gijs (Mazda RX-7) een setje ovalen rockfordjes overgenomen. Nou, ik moet wel zeggen het inbouwen viel me wel effe tegen! We hebben om het meteen goed te doen het hele interieur uit de auto gehaald om de kabels te leggen. Daarna de versterker op de achterbank vastgezet, de composet ingebouwd en als laatste de ovaaltjes achterin. Een heel karwei maar ik ben erg tevreden met het resultaat! Hier wat foto's:

Hu:
[Image: hu.jpg]

Versterker:
[Image: versterker.jpg]

Tweeter op het dash:
[Image: tweeter.jpg]

Ovaaltjes:
[Image: speakers.jpg]

Ovaaltjes stealth ingebouwd:
[Image: hoedenplank.jpg]

Ik ben zeer tevreden! Het klinkt loepzuiver en ik ben nu aan het sparen voor een bass unit. Ik vond het stealth inbouwen van die rockfords het mooiste, aangezien ze zo'n goedkoop nepchromen opbouw hebben. En nu zie je er niks meer van! Biggrin

In ben nogal een audio leek dus veel dank gaat naar Gijs (Mazda RX-7) met het helpen inbouwen! 39
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#2
klinken die JBL compo nog een beetje ? je heb ze in je originele speaker gaten gemaakt he? trilt het dash board niet ?

ziet er netjus uit allemaal39

Reply

#3
Ik stond versteld hoe goed die GTi composet klinkt op de standaard plekken! Op vol volume klinken ze nog loepzuiver, maar ik heb er maar 50 watt rms opzitten. Ze passen met een paar kleine aanpassingen in de standaard gatenSmile

Die draden aan de ovaaltjes zijn overigens tijdelijk. M'n snoer was op dus heb het even zo gedaan. Als ik weer een stuk fatsoenlijk snoer heb maak ik het netjes vast op de plankWink
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#4

Ik heb me jbl 408gti ook op de orgineele plekken zitten klinkt super.
No Rotor No Motor
[Image: rhcpbanner.jpg]
Reply

#5
Ziet er erg mooi uit. Lekker simpel en mooi stealth ingebouwd, houd ik wel van. Heb ik zelf ook. Ook erg handig tegen diefstal.
Geen Suzuki meer.
Reply

#6
ik heb mn ovaaltjes achter mn zijpanelen gezet (naast achterbank) zie ie ook niks mee rvan vond ik ook het netst

succes met verdere plannen 39
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#7
Mooi gemaakt zo, die hoedenplank! Kun je vertellen hoe je dat gedaan hebt?
Je hebt me op een idee gebracht.......39 Wink
Reply

#8
Quote:Originally posted by undertaker
Mooi gemaakt zo, die hoedenplank! Kun je vertellen hoe je dat gedaan hebt?
Je hebt me op een idee gebracht.......39 Wink

Tuurlijk, je neemt een originele hoedenplank, maakt niet uit of er al gaten in zitten. Dan koop je een stukje mooi MDF, niet al te dik. Daar moet je de vorm van het binnenste vak van de hoedenplan op uittekenen. Ik heb het zelf met een stukkie karton gedaan, dat zo bijgesneden tot het mooi langs de kromming paste en dat weer als tekenmal op het hout gebruikt. Maar misschien kan je ook de plank op het hout leggen en de vorm aftekenen.
Goed, dan als je de basis vorm hebt, uitzagen met de decoupeerzaag, en pas maken zodat ie precies in de verdieping van de hoedenplank past. Let wel dat je een klein beetje extra ruimte maakt voor de stof!
Dan de gaten zagen voor de speakers, maar houd het gat net iets kleiner zodat je de speaker eronder kan bevestigen. Gaten wel zagen met je MDF in de hoedenplank zodat de gaten precies gelijk uitkomen!
Dan de speaker voor het gat hangen, en gaten voor de ophanging boren, door het MDF EN de hoedenplank! Schroefbouten door de gaten doen en dan stof over je plankje spannen, neem de tijd ervoor om het mooi te krijgen! Als de stof zit de plank in je hoedenplank leggen, schroefbouten door alle gaten duwen, speakers erop, borgmoertje erop en vastzetten maar!

Ok dit is de snelle uitleg, voor vragen stuur je maar een PMWink
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#9
Quote:Ok dit is de snelle uitleg, voor vragen stuur je maar een PM

He bedankt!!39 Ik heb dit berichtje ff opgeslagen en ga het zeker gebruiken als ik het in ga bouwen. Eerst ff een hoedenplank vinden..... Heb jij verders ook geen last van zwakke hoedenplankhouders??
Reply

#10
nee, eigenlijk niet. omdat ik er een plankje MDF in heb gemaakt zakt de boel niet door en alles voelt solide aan 39
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#11
Je luistert in ieder geval hele goede muziek! Lagwagon rules 39
Reply

#12
Quote:Originally posted by Snappie
Je luistert in ieder geval hele goede muziek! Lagwagon rules 39

39
39
39
39
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#13
7 Januari in de melkweg amsterdam jongens! Mazda rx-7 en ik gaan er heen 39 Biggrin
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.