Velgies opknappen (dikke blingbling 12inch)
#1
zo, t was de bedoeling om te gaan informeren voor de prijs van verlagingsveren, maar als na een tijdje babbelen blijkt dat die garageboer van een paar velgen af moet, die ook nog eens op een swift passen BiggrinBiggrin
Op dat moment verloor ik (tijdelijk) mijn interesse voor de verlagingsveren.
De vraagprijs was 60 euri. Koopje zou je zeggen. Wacht maar tot je de foto's ziet 37
Uiteindelijk voor 50 euri mee kunnen nemen.
Het zijn 12" kleine velgen (even groot als standaard op een mk1 1.3GL)
Het is mij eigenlijk niet echt om de velgen te doen, maar meer om de wegligging wat te verbeteren. Maarja, t oog wil ook wat Tongue. Deze velgen staan wat verder naar buiten, en hebben een band van 155 (t.o. 145) breed. Ik denk dat t na verlagen mooi uitvalt dat de velgen verder naar buiten staan, hiermee liggen ze mooier in de kasten.

Ik heb al een beginnetje gemaakt aan het opschuren (naja als je bewerken met een staalborstel schuren mag noemen :p )
[Image: Afbeelding(003).jpg]

het resultaat van de eerste velg, naast een nog onbewerkte zie je hier:
[Image: Afbeelding(002).jpg]

tevens nog 1 van de voorkant waar hij al onder zit (onbewerkt):
[Image: Afbeelding(005).jpg]

en 1 van de hele auto.
Let wel, de velgen moeten nog gedaan worden...
[Image: Afbeelding(004).jpg]

Blijkt vandaag dat ik op mijn werk (motorrevisie-bedrijf) een straaldinges tot mijn beschikking heb (zand)stupid , dus weg met die staalborstel en op zoek naar een goedkoop (of gratiz) adresje om de bandjes eraf te laten wippen, en maandag de velgen mee naar mijn werk Biggrin
Ik wil ze daarna zelf gaan spuiten, en heb alvast 2 spuitbussen gekocht; een Motip primer grijs, en een Motip wheelspray...
Iemand nog tips voor t spuiten?

Greetz,
Ivo
Reply

#2
ik zeg 1 ding als ik deze minilite (replica's) velgen zie:

Rand plijsten en het hart Gun-metal.

Idea
Reply

#3
hey ivo,

begin ziet er goed uit... pas maar op dat je er niet verslaafd aan raakt na je eerste project Tongue

succes!

ciao sebas
Reply

#4
wordt netjes heur..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#5
KICKEN!!!!!

Geen Suzuki meer.
Reply

#6
Mooi man, geen stoeprandschade op die velgen!?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
Quote:Originally posted by The Force
Mooi man, geen stoeprandschade op die velgen!?

jawel, een paar putjes en deukjes aan de rand, maar te onopvallend voor mij om er wat aan te (laten) doen...

heb vandaag de bandjes van 2 velgen af laten halen bij Kwik-fit (gratis) dus kan maandag gaan stralen.
Ik zag op de velg iets van mini light steel alloy ofzo staan, is dat dan t merk ofzo?
Er zitten nu trouwens 155 breed banden op, weet iemand of er ook 165 op gaat passen?

zo gauw ik meer heb weer foto's!

grtz,
Ivo
Reply

#8
als dr nieuwe banden op moeten zou ik ff na duitsland gaan en daar van die vreselijk platte banden halen geeft veel bruter effect had mn broertje onder zn twingo en dat was ook te bruut voor woorden dat ding had ... super duitse look die was supper laag bij de grond de kleinst mogelijk voor die auto velgen dr onder met super platte banden dat lijkt zo gaaf t was net zo'n kart hoe die op de poten stond
Reply

#9
Minilight is het merk, volgens mij oorspronkelijk van Mini.

Of er 165 op past zal ervan af liggen hoe breed de velg is.
Reply

#10
Quote:Originally posted by blowface
Minilight is het merk, volgens mij oorspronkelijk van Mini.

Of er 165 op past zal ervan af liggen hoe breed de velg is.

De velg is 153mm breed, buitenste rand tot buitenste rand. Weet je daar wat mee?
Reply

#11
Je kan t een beetje beoordelen op 't zicht... voor zover ik op de foto's kan zien liggen die 155's er netjes op, dus dan kan 165 ook wel Smile
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#12
gaat dat dan niet "uitpuilen" als je er te brede banden oplegt?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#13
Volgens mij past dat best wel, alleen de wegligging zal er niet bter op worden.

Voor een strakkere wegligging kan je bter een smallere band op een brede velg leggen dan andersom
Reply

#14
145 getrokken band erop 39
Reply

#15
Zo, ff een kleine update:

Stralen werkt als een tiet!
Zie hier (geen geweldige foto maarja)
[Image: Afbeelding(007).jpg]

en de eerste 2 staan vast in de grondverf:
[Image: Afbeelding(008).jpg]


oja enne:
Quote:Originally posted by MisterGTi
145 getrokken band erop 39

wat is een 'getrokken' band?
grtz,
Ivo
Reply

#16
meestal valt de wang van de band net iets over de rand van de velg heen, maar door een maatje kleiner te pakken loopt de band vanaf de velgrand iets naar binnen.

Misschien dat een plaatje meer duidelijk maakt:

[Image: Audi_a4_bruin.jpg]

Op bovenstaand plaatje zie je dat de band iets naar binnen loopt vanaf de velgrand = Getrokken.
Reply

#17
Quote:Originally posted by MisterGTi
meestal valt de wang van de band net iets over de rand van de velg heen, maar door een maatje kleiner te pakken loopt de band vanaf de velgrand iets naar binnen.

Misschien dat een plaatje meer duidelijk maakt:

(plaatje)

Op bovenstaand plaatje zie je dat de band iets naar binnen loopt vanaf de velgrand = Getrokken.

ok ik snap wat je bedoelt, maar is het niet zo dat je dan juist minder grip heb, doordat je band minder wegoppervlak heeft?
en ik vind 155 al niet echt denderend breed, dus nog smaller wordt weer zo magertjes Unhappy
Reply

#18
niet ... handig zon naar binnen staande band ik vind het ook niet zo vreselijk mooi en wat dacht je van stoeprandjes ik zou voor zo breed mogelijk gaan
Reply

#19
smaken en stjilen van / voor tunen verschillen gelukkig,
anders zouden we allemaal dezelfde wagen rijden.

Soms gaat praktisch net niet voor optisch Wink
Reply

#20
tja maar als ik persoonlijk moet kiezen tussen gelijk mn velgen beschadigen of een band die de ergste schade opvangt dan weet ik het wel en als je het mij vraagt geeft een platte breede band die nog iets buiten de velg staat een veel dikkere look

als de band zo na binnen staat vind ik het dr net uitzien of een maat vredere banden te duur waren en ze darom maar een te kleine maat hebben gekozen maarja das weer kwestie van smaak
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.