centrale vergrendeling werkt niet meer
#1
Ik wilde vandaag een nieuwe ontvanger inbouwen in mijn swift zodat ik cv op afstand kan bedienen.Er zit al standaard een cv in mijn swift.Helaas ging er iets mis bij het testen van de draden die ik moet hebben,misschien heb ik ergens kortsluiting gemaakt,heb de oude kastje aangesloten die de cv regelt maar niets werkt meer.Zit er ergens een motortje of zo dat die misschien naar de eeuwige jachtvelden is?Ramen werken gewoon,alleen als ik knop in deurconsole gebruik om cv te activeren,gebeurt er niks.Iemand een idee waar ik het moet zoeken,want de laatste paar dagen gaat er hier wel erg veel misUnhappy
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#2
zitten de ramen op dezelfde zekering als de CV? Zo niet, ff de zekering nakijken!

'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
Ik heb wel de zekeringen nagekeken,maar heb ze er niet allemaal eruit kunnen halen om ze te bekijken.De zekeringen zijn niet even makkelijk eruit te halen,zal morgen nog eens kijken,bedankt voor de tip.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
Alle zekeringen zijn nog goed,andere suggesties zijn dan ook meer dan welkom....
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Haal allereerst de afstandsbedieninsdraden van je CV af...

Test 1: meet de knop eens door, mss is die kapot. Knop ok? Dan test 2.

Test 2: Haal alle stekkers uit je CV motoren eens los en zet er op ééntje een multimeter op. (of anders een 21W lampje eraan hangen) zorg ervoor dat de overige aansluitingen geen kortsluiting kunnen maken.

Doe dan de deuren eens op slot met de CV knop en kijk of je een meetsignaal ziet op de multi, of een lichtsighaal van de lamp. Luister ook heel goed of je een relais hoort klikken (gaat veel beter zonder motoren geluid)

Signaal en klik-geluid?
Ja, doorgaan naar volgende motor
Nee. stuurkastje ws. kapot of krijgt geen stroom. -> controleer stuurkastje

Herhaal de test met de sleutel en meet op de rechter deur (die moet nl. meegaan met de linker) als alles heeft gewerkt tot nu toe. Werkt dat ook dan is er niets mis met je VC, maar wel met je afstandsbediening. Die kan kortgesloten zijn waardoor die op de CV module van de auto kan gaan zitten storen

Succes met meten en post de resultaten!

'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#6
waar zit het stuurkastje ergens?Wat eerste punt betreft,knop is goed.Morgen kijken of de rest ook werkt.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
doorgaans zit dat bij de zekeringenkast in het dashboard
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#8
grrrrrThumbsdown Ik heb nog geen oplossing gevonden.Update tot nu toe is als volgt:ben naar de sloop geweest nieuw stuurkastje erin en bedieningsconsole niets!Bij het stuurkastje achter in kabelboom is er wel continu spanning,maar op kabelboom die aan de bedieningsconsole zit, zit geen permanente spanning.Dit laatste moet haast wel om cv te bedieninen als de auto niet acc.staat.Naar de dealer geweest,omdat ik dacht dat het de motoren misschien waren,kan ik stom genoeg niet checken,heb er de kennis niet voorCry .Volgens de dealer zou het wel erg sterk zijn als het aan de motoren lag of dat ze allemaal stuk zouden zijn.Heb de schema van de kluwer cd-rom gepakt die ik hier gedownload had,blijkt er ergens een zekering te moeten zitten,maar waar??In mijn zekeringskastje zijn alle zekeringen goed!Hoe kan ik werking van motoren checken?Ik heb een jumpstarter en ik dacht de motoren een voor een aan te sluiten,maar er zitten 2 stekkers op de motoren,en ik weet niet op welke draad ik de spanning moet plaatsen zonder dat ik nog meer schade aanricht.Ik weet het een gedoe,maar als iemand weet waar die zekering zit voor CV en of me kan zeggen hoe ik de motoren kan testen met jumpstarter,want ik wil niet van me accu draden trekken om niet nog meer ellende aan te richten.Please help! Ik word er al gestoord van45 Alvast bedankt.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Hey ik zou toch ff zekeringen GOED nakijken en eventueel ff paar verwisselen .
Heb het bij Bulldog (richard) gezien , audio en nog wat dingen werkte niet , alle zekeringen nagekeken , nogsteeds niet doen . Heb hij de auto naar garage gebracht en wat denk je een zekering, je hoeft het dus niet perse tezien zitten (breuk).
gr Denniszz
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#10
Heb alle zekeringen vervangen,maar niks,wat ik ook probeer CV wil maar niet werken.Of ik ben aan het prutsen of ik kijk gewoon verkeerd.Ik heb trouwens een sedan,misschien dat er ergens een relais of zo kapot is?Want ik heb stuurkastje en bedieningsconsole in portier uitgewisseld op de sloop en CV deed het toen ook niet.Ik heb me er nooit echt in verdiept in autoelektronica om te weten hoe en waar ik het moet zoeken.Het vergalt onderhand wel mijn plezier in die autostupid
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#11
Even een vraag,heb nog steeds problemen met CV,stuurkastje moet goed zijn daar ik weer het orgineel terug ingezet heb nadat de die op ab werkt defect raakte en niets meer werkte.Er zit in de deurpaneel een bedieningsconsole.Moet op een van die draden die in de stekker naar bedieningspaneel gaan spanning op staan?Volgens mij wel,want op een van de draden die naar stuurkastje loopt staat gewoon perm spanning op.Het is een gezeur,ik weet het,maar als je financieel slecht staat,moet ik zelf gaan prutsen34 Alle hulp is dan ook welkom 45
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.