swift gti 141PK 150NM 0-100 in 6.1 sec Zonder Turbo :)
Ik heb me orginele nokken opgestuurd naar mike cove (suprf1y op teamswift.net) en laten bewerken naar een ander profiel.

De orginele nokken van een USA type GTI hebben Lift/Duration bij .050" (inch)
Inlaat 295(7.5mm) / 192 graden
Uitlaat 295(7.5mm) / 198 graden

Na het bewerken kreeg ik ze terug met beide nokken op
340 (8.6mm) / 212 graden

Ik heb er destijds $250US voor betaald + verzendkosten
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Hoe staat het ermee?
Zit de Adaptronic er inmiddels al in?
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??

adaptronic zit erin maar tijdens het afstellen is de koppakking er weer doorheen geknalt. Toen we de kop eraf trokken kwam ruud tot de conlcusie dat er teveel van het onderblok afgehaald was waardoor de 1:12 compressie al bijna 1:13.5 was ofzo en pingelen op v-power haast onvermijdelijk werd.
De revisieboer had de opdracht niks van het onderblok te halen en zo min mogelijk van de kop vanwege de hoge compressie zuigers, blijkbaar heeft ie hier niet naar geluisterd.

Ga nu de kop uitliteren en dan even uitrekenen hoe dik de koppakking moet zijn en dan een custom pakking monteren dan moet het goed gaan.
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Ai das een tegenslag... Beetje jammer van de revisieboer...

Maargoed, je weet nu iig waar het aan ligt, dan kan je het tenminste fixenSmile

Suc6!39

Was ook niet voor niets die kant opgegaan aangezien de koppakking er al een keer weggeblazen was.
Afstand klep tot zuiger was wel in order, maar het was al raar dat de motor bijna niet rond wilde met 10 graden voor ontsteking met het starten dus ik had al het vermoeden dat de CR erg hoog was.
Maar goed als de koppakking er in zit komt er nog wel een afstel poging.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue

koperen koppaking is binnen, duurde wat langer omdat ik eerst een pakking van een ander blok kreeg maar dat foutje was van hunzelf en ik kreeg gratis de goeie pakking als nog toegestuurd. Binnenkort kan ik dus weer me blokkie in elkaar zetten en dan kijken of ie beter en betrouwbaarder wil lopen. 39
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Morgen of overmorgen krijg ik m'n nieuwe lambdakitje binnen van ruud en zal ik m'n uitlaatspruitstuk even aanpassen en dan kan ik eindelijk weer verder met afstellen.

Intussen zijn de plannen compleet over de kop gegaan ik heb namelijk een swift gekocht waar een een honda B-series blok inpast. Er komt nu eerst tijdelijk een CRX blok in maar het is de bedoeling dat dit een wagen wordt voor de sprints. Zit zelf te denken aan een B20 met Vtec swap. Goed voor veel koppel en dik over de 200pk.
Hierdoor gaat de zwarte GTI wel de deur uit, als het blok is afgesteld en de auto betrouwbaar loopt ga ik alles naar de justy overbouwen.

Update volgt wel weer een keer als daadwerkelijk wat gedaan heb, en zodra de swift met het hondablok thuis staat maak ik wel effe een apart projectje voor die auto aan. 39
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Ah leuk, is dat het zwarte ding uit groningen? Daar moet je dan even foto's van posten.
[Image: qr-grunnmeet.jpg]

dat is hem idd ja 37
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

leuk, dat ding gaat erg hard!!! veel plezier ermee39

En heeft nog leuke aangelast bumpers enzo. Dat is een tof ding, als je hem hebt. Vertel me even hoe de rode lampjes in de koplampen zitten geinstalleerd. Die zitten in het binnenste hoekje.
[Image: qr-grunnmeet.jpg]

ze hebben koplampen van een CRX geplaatst denk dat die rode lampjes gewoon op de plek van de stadslichten zitten. Ze gaan er wel uit trouwens rood trekt politie aan en dat hoeft van mij niet 34
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

X-shield Wrote:ze hebben koplampen van een CRX geplaatst denk dat die rode lampjes gewoon op de plek van de stadslichten zitten. Ze gaan er wel uit trouwens rood trekt politie aan en dat hoeft van mij niet 34

Zijn het geen corolla lampen?Zzzz Dat dacht ik!

Oh dat klopt idd, heldere corolla lampen.
[Image: qr-grunnmeet.jpg]

Vette koop hoor, ik verwachte en hooop foto's ! Smile
Succes ermee 39
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??

Effe kleine update Smile nu de winter eindelijk voordbij is en ik weer zin kreeg om te sleutelen heb ik de GTI weer voor elkaar gemaakt Smile
De custom koperen koppakking zit ertussen en hij loopt weer Smile
Heb van de week zo'n 100km gereden en kan niet wachten om hem te vloeren want hoger dan 5000rpm ben ik nog niet gegaan geloof ik daarboven is ie ook nog niet goed afgesteld.

Binnenkort naar Ruud voor de finetuning op de dyno daar en dan meld ik me wel weer met resultaten of een nieuwe plof LOL

Me uitlaat maakte een vaaaag geluid klonk wel racie maar begon nogal naar uitlaatgas te meuren tijdens het rijden.
Gelukkig had ik nog een goeie einddemper liggen en toen ik hem gister verving werd me duidelijk dat ie wel heel hard aan vervanging toe was.
Ach ik had hem ook al 7 jaar onder 3 verschillende auto's hangen.
[Image: 4259240117_large.jpg]
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Sow, die is écht op ja!
Goed om te lezen dat 'ie het weer doet! 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...

Sow hij doet het weer, we zijn twee uur aan het rondrijden geweest en hij loopt als een zonnetje na de afstelling van de ECU grondig verbouwd te hebben.
Nog niet te veel timing er op want heb geen zin om er een koppakking uit te blazen, maar dit keer wel tot de 8000 toeren door kunnen jagen.

Man wat is dat ding fel op het gas.34

Volgende stap ASAP de testbank op.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue

Dinsdag 16-06 gaat de auto de testbank op. Eens kijken wat we er uit kunnen halen.34
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue

koppakking is van koper denk niet dat die er zo heel snel doorgaat Tongue maar goed ben blij dat je hem zo snel beter aan het lopen heb gekregen ik ben wat dat betreft een NOOB met de adaptronic

Jaloers trouwens dat je al tot 8000 door hebt getrokken dat durfde ik nog niet aan met de slechte instellingen die ie had.

Ben benieuwd na de resultaten op de dyno en als het meezit kan ik een paar sprintjes trekken op de Automania summer edition Smile
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.