swift gti 141PK 150NM 0-100 in 6.1 sec Zonder Turbo :)
wil hem eerst fatsoenlijk inrijden en dan eindelijk zo'n adaptronic aanschaffen en mijn throttle bodies gaan monteren.

@rvengineering: Hoe tam bedoel je met de timing dan? ik heb vanwege de 1:12.5 compressie BPR7ES bougies gemonteerd en was van plan de voorontsteking tijdens inrijden gewoon op 6 graden te houden voor de veiligheid. Wat daarna veilig te draaien is weet ik zo nog niet eigenlijk.
De nokkenastiming heb ik streepjes gezet beide nokken tussen de 106 en 110 graden.
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Probleem is dat ik niet weet hoeveel timing een originele ECU geeft. Een 11:1 CR blok draait op 33 graden.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue

ik zal hem voorlopig vrij tam houden en dan als ie ingelopen is kom ik wel een keer langs voor die adaptronic zoals ik een hele tijd terug al gewild had Wink
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

afgelopen weekend eindelijk weer even verder gegaan mijn thermostaathuis bleek namelijk gebarsten en lekte nogal behoorlijk Unhappy

Auto starte wel meteen en liep goed stationair alleen ging het check engine lampje branden.
Code 3-3 luchtmassameter, ik weet niet wat er mee mis is maar als ik iets gas geef valt de motor meteen uit en toen we hem doormete zoals in het werkplaatshandboek stond dan kwam er i.p.v. 0.2 a 0.8V een dikke 12V op te staan. Vanavond nog een keer checken want m'n maatje zei meten op B en als ik hier zelf naar het plaatje kijk moet je meten op D.

Als iemand dit probleem bekend voorkomt laat me gerust effe weten wat de fix zou kunnen zijn.

[Image: album_pic.php?pic_id=4466]
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Ik had dit ook bij mij maakte de stekker geen goede verbinding. Maar mogelijk is je luchtmassa meter aan zijn einde of is de verbinding niet helemaal 100% Wink En inderdaad valt je motor dan uit bij gas geven.


Verbinding nagekeken en de MAF nagemeten alles ziet er goed uit en ook de waarden die ik meet kloppen wel, toch blijft het probleem.
MAF uitgewisseld met een andere maar die gaf dezelfde storing.
Geen idee waar ik het moet zoeken momenteel.
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

ok probleem opgelost bleek dat er een draad op me SAFC2 los zat, de auto loopt onderin wel net zo bokkerig als voorheen en is onder de 2500 toeren erg gevoelig op het gas. Ik zal de maf sensor is uitwisselen en wellicht het originele mafhuis is gebruiken zodat ie met inrijen in elk geval soepel loopt
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

vandaag nieuwe APK erop gekregen zonder opmerkingen gelukkig.

Als alles volgens de planning verloopt aanstaande zaterdag naar Ruud heen voor het inbouwen en afstellen van de adaptronic en dan kan ik hem eindelijk fatsoenlijk gaan inrijden. 39
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Jezus al weer pech met me auto.
Was op weg naar Ruud en 85 km van huis knalde de koppakking er door.
Geen idee wat de oorzaak was ik reed de auto nog in was pas 100km mee gereden met dit nieuwe blok.

De air/fuel verhouding was ongeveer 13.5 a 14, de watertemp stond op een kwart. De voorontsteking stond vrijwel standaard. En op het moment dat het gebeurde maakte ik ongeveer 5000 toeren in de 5e versnelling.
Volgens mij niet echt de omstandigheden waardoor een koppakking erdoorheen knalt. Denk zelf dat misschien de revisieboer de kop niet goed heeft aangedraaid maar goed bewijs dat maar is.

Als iemand nog ideeen heeft wat dit heeft kunnen veroorzaken hoor ik het graag, zou zonder zijn als het straks nog een keer gebeurd.
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Zonde dat die pakking eruit ligt !
Is een dergelijke hoge compressie met standaard mapping niet iets gevaarlijk?
Heb je ook van die ARP bouten gebruikt?
Als de koppakking eruit ligt, kan je meestal wel zien hoe/waardoor het is fout gegaan?
Zit de Adaptronic er wel in ?
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??

Dat de pakking eruit ligt komt idd waarschijnlijk door de mapping van de gechipte ecu was me hier ook wel van bewust vandaar dat ik onderweg naar ruud was voor de adaptronic en het afstellen. Helaas nooit overgekomen dus Unhappy
Dit weekend vervang ik de pakking wel weer en dan zie ik snel genoeg waar het misging tenminste dat hoop ik dan.

Volgende ritje gooi ik in elk geval wat octaanbooster in de tank en ga ik niet af en toe volgasrijden en dan hopen dat ik wel overkom, zal tevens de auto iets rijker dan ideaal laten lopen geeft ook wat meer veiligheid.

ARP kopbouten zitten er wel in maar volgens mij heeft de revisieboer ze niet vaster aangedraaid dan het standaard moment omdat ie anders bang was dat de kop kromtrok, tevens een beetje twijfel of ze wel de goede aanhaalvolgorde gebruikt hebben.
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Balen hoor!! Suc6 met fixen...

misschien wel slim om koppie te laten O-ringen? ben je gelijk van dat gezeur af. Wink
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi

ja maar als me pakking er niet doorheen knalt dan gaan er toch al snel duurdere dingen kapot lijkt me dus in zekere zin is het nog niet zo'n ramp (hoop ik)
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Ik heb de kop gisteren eraf gehaald en jezus wat is daar gebeurd 42
Volgens mij toch wel een beetje gepingeld voordat dit gebeurde.

De kop zelf, bougies en de zuigers zagen er gezond uit op het eerste gezicht dus ik denk dat het vrij kort en heftig is geweest.

[Image: pakking1.jpg]
[Image: pakking2.jpg]
[Image: pakking3.jpg]
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Pakking is aardig opgeschoven bij cilinder 1 en 443
Succes met het oplappen van de schade!
....Drivin' the Rival....

ziet er naar uit dat ik geluk heb gehad, kon geen beschadigingen ofzo vinden en alles zag er eigenlijk goed uit. Ook geen kromme drijfstangen gelukkig. Nieuwe koppakking zit er alweer op en vanavond even een compressietest kunnen doen. Zit met alle 4 de cillinders op 240 psi oftwel ongeveer 16.5 Bar.

Pingelsensor heb ik ook weer gemonteerd komt wel goed van pas straks met de adaptronic erin en throttle bodies erop.

Deze week alles weer netjes in elkaar zetten en dan kijken wat ie doet met de timing een stuk tammer gezet.
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

Gelukkig dat je zuigers nog goed zijn39

Wat denk je dat het extra brengt de hoge compressie zuigers? En vooral wat is je doel zonder lachgas in pk's?

Ik heb namelijk een "vergelijkbaar" project lopen. Alleen ik doe het andersom. Ik monteer eerst de throttlebodies op een oud blok en dan ga ik pas een ander blok opbouwen...... Vandaar mijn interesse in de meerwaarde van de hoge compressie zuigers.

En van wat voor apparaat heb jij de throttlebodies afgepakt?

wat hoge compressie zuigers in pk's precies doen weet ik niet. Zodra alles er op zit ga ik de auto wegen en met me G-tech spelen om achter het vermogen te komen.

Throttle bodies ben ik nog niet over uit heb vandaag net 2 systemen naar ruud toegestuurd mag hij gaan kijken wat hem het beste lijkt, 1 systeem zijn ook R1 throttle bodies net als jij hebt en de andere is een complete setup van een toyota 4age silvertop.

Ik hoop op 150pk ongeveer met de nokkenassen die er nu inzitten maar das maar een gokkie
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

ok'e 150 klinkt goed.... Maar jij hebt natuurlijk al een hoop meer aangepakt dus dat scheelt ook....

Verder wat voor nokken heb jij? En vooral waar hebbie ze weggehaald, want ik ben me nu aan het orienteren en heb wel een leuk setje van Cat Cams gezien, maar deze zijn erg aan de prijs... Maar op zich wel zo goed als ideaal42

Ik twijfel zelf ook over hogere compressie, maar weet het niet zeker. Het is namelijk een grote investering terwijl ik zelf al een kop heb die maximaal gevlakt is en een vers blokje ga bouwen van het winter.



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.