swift gti 141PK 150NM 0-100 in 6.1 sec Zonder Turbo :)
#61
Goed bezig zeg!!39 En ziet er nog een slekker uit ook die rode nokkenwielenDrewl

#62
nou vandaag een takeltje geregeld voor het weekend en alvast me blok en wat gereedschap naar me werkplekkie in haaksbergen gebracht, aanstaande zaterdag oude blok uitbouwen en onderdelen over zetten en met een beetje mazzel weer inbouwen Smile
Das helaas alle tijd die ik momenteel heb want de examens komen er aan 13 juni maar als die voorbij zijn maak ik hem verder af 39

#63
nou afgelopen weekend lekker lopen klussen heb alleen geen foto's gemaakt want de batterij van me mobiel was leeg Unhappy

Oude 1.6GTI blok eruit gehaald en alle onderdelen die ik nog miste overgezet op de 1.3 daarna alles weer gemonteerd en blokkie erin gehangen.

Hij kan bijna gestart worden ik mot alleen nog effe een mooie plek voor me oliekoeler zoeken en me oliefilter, de draden van de accu naar binnen heen trekken aangezien de accu naar binnen heen gaat en ik moet nog me dynojet wideband computer aansluiten maar dan kan ik de motor gaan starten en als ik geluk heb doet ie het super en als ik pech heb gaan de zuigers de kop raken en draait in no time kapot haha devil

#64
vandaag weer effe bezig geweest en alvast de autometer klokkies geinstalleerd die in de zijstijl kwamen. De oliedrukmeter is namelijk nogal heilig en zonder deze durf ik de motor niet eens te starten devil was trouwens wel een lekker metertje om aan te sluiten aangezien ik een mechanische heb en geen elektrische.

[Image: autometer.jpg]

#65
Mooie klokkies !!! Ben gek op dit soort dingen ! 39 39 39 39

#66
jezus je bent goed bezig 39 45 45 45

#67
zo'n rits met klokjes ziet er erg indrukwekkend uit Smile

Nu maar hopen dat hij idd wil starten Wink
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??

#68
ja het is misshien effe wat werk maar nu kan ik wel perfect in de gaten houden of alles naar wens verloopt en voorkomen dat me blok vroegtijdig in de soep draait 39 en het staat wel mooi ook trouwens 34

#69
waar kan je die meterhouder bestellen 42
Suzuki Swift MK5
www.suzukiperformance.nl

ik heb een hekel aan mensen die hun zin niet af

#70
klokjes zijn über!! 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...

#71
suzukird staan diverse soorten meterhouders op Wink

#72
Nou vandaag eindelijk weer is tijd gehad en de sappies in me auto gegooid en na het droogstarten de bougiekabels erop gezet en de sleutel omgedraaid.

Het blok sloeg meteen aan en loopt lekker je kan meteen merken dat ie redelijk wat pit heeft als je in z'n vrij het gaspendaal indrukt. Ik was in elk geval al blij dat de zuigers de kop niet raakten en ik ben ook heel benieuwd naar de prestaties alhoewel dat nog wel tot aan de vakantie op zich gaat laten wachten.

1 ding wat ik nog niet helemaal kan thuisbrengen is een beetje fluitend geluid wat ergens bij de distributiezijde onder in het blok wegkomt maar het is vrij zacht en klinkt niet echt angstaanjagend in elk geval (nu maar hopen dat dat ook zo is)

Wat me wel opviel was dat de motor in tegenstelling tot de 1.6gti met deze nokkenassen wel mooi laag en rustig in toeren wou lopen. De 1.6 stotterde altijd een beetje als een rallywagen dat ook doet bij stationair lopen en dit blok heeft nota bene dezelfde nokkenassen en een 1:12 compressie?? Maar goed de verstelbare nokkenastandwielen zijn dan ook bijna perfect afgesteld en dat scheelt ook weer een hoop waarschijnlijk Smile

#73
aRandy Wrote:1 ding wat ik nog niet helemaal kan thuisbrengen is een beetje fluitend geluid wat ergens bij de distributiezijde onder in het blok wegkomt maar het is vrij zacht en klinkt niet echt angstaanjagend in elk geval (nu maar hopen dat dat ook zo is)

get used to it, dat zijn die kanaries die onder je motorkap zitten, ik begreep dat veel swiffies er "last" van hebben. Nja iig de mijne wel.

Ohenne metertjes zijn wel leuk, beetje overkill, 4 stuks, maar het ziet er wel leuk en impressive uit. Ga zo door.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#74
nee jog overkill is pas als de andere 3 ook gemonteerd zijn 39 de ruimte van de radio moet toch opgevuld worden he en hoe meer info ik af kan lezen hoe langer ik het spul heel kan houden 39

#75
ziet er super uit man 39

wat dat fluiten kan zijn? misschien staat je distributie riem een beetje strak? als de riem een beetje strak staat dan geeft ie een piepend/knerpend geluid.

en ff ter info, als je bang was dat de kleppen de zuigers zouden raken? had je ook ff de motor rond kunnen draaien met een sleutel op de krukas en dan ff de bougies er uithalen zodat je geen compressie opbouwd.

groeten jasper
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi

#76
zal is kijken of ie wat losser kan Wink

en dat rondraaien heb ik uiteraard wel tig keer gedaan hoe had ik anders me nokkenastandwielen kunnen afstellen Wink ik maakte me meer zorgen om hoge toeren omdat het materiaal dan heel minimaal nog wat uitrekt en ik weet niet hoeveel dat precies is maar goed hij raakt niks tot 6000 rpm dus tot 9000 zal ook wel lukke 42

#77
gister bezig gegaan met het pasmaken van de voorbumper staat zo al wel geinig in elk geval Wink
[Image: voorbumpergti.jpg]

Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

#78
aRandy Wrote:nee jog overkill is pas als de andere 3 ook gemonteerd zijn 39 de ruimte van de radio moet toch opgevuld worden he en hoe meer info ik af kan lezen hoe langer ik het spul heel kan houden 39

zoeits als dit???

[Image: metersklaar9.JPG]

[Image: metersklaar5.JPG]
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)

#79
yep 39
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

#80
spulletje man!!

echt een gaaf project..
en een redelijk unieke bump zo ook, ik geloof dat er nog 1 of 2 zijn?
metertjes zien er gaaf uit, zijn ze nog blauw verlicht in het donker ofzo?


Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114




Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.