swift gti 141PK 150NM 0-100 in 6.1 sec Zonder Turbo :)
#41
denk dat ik ze alle 2 monteer misschien een beetje overkil maar dan weet ik wel zeker dat er genoeg flow is om de druk constant te houden als ik met NOS aan het spelen gaat 39

#42
zo vandaag eindelijk het werk aan de cilinderkop voltooid en waarschijnlijk ga ik hem morgen effe wegbrengen om de klepzetels te laten slijpen en om de kleppen zelf te laten bewerken.
Was veel werk maar wel een leuk klusje om zelf is gedaan te hebben ben benieuwd of de auto er straks lekker mee rijd want ik heb zelf het idee dat ik de uitlaatpoorten ietwat aan de grote kant heb gemaakt.

37

#43
welk deel v/d uitlaatpoort heb je aangepast? in de bocht zit een flinke hik....die is het meest restrictief.... ben benieuwd Wink

#44
om precies te zijn heb ik het volgende gedaan

Bij de inlaatpoorten heb ik de gietranden gladgemaakt en de klepzetels vloeiend in de kop laten overlopen.

Bij de uitlaatpoorten heb ik alles wat groter gemaakt en mooi afgewerkt met een hele fijne korrel.
Tevens heb ik hier ook de zetels weer vloeiend in de kop over laten lopen.
Heb er nog geen foto's van gemaakt maar de poort lijkt veel op die van het plaatje hieronder wat ik asl richtlijn heb aangehouden.
[Image: img14418.jpg]

Nu nog een zogenaamde 3-angle valve job en de kleppen aangepast dat ze wat beter flowen en dan moet ie toch een stuk beter zijn als een orginele kop Wink

#45
gister toch weer iets leuks besteld voor me NOS flessie want het moet er straks wel een beetje gelikt uitzien in de auto natuurlijk
[Image: bottle_brackets_large1.jpg][Image: Bottle_Brackets_large2.jpg]

#46
een paar plaatjes van me cilinderkop toen ik klaar was

[Image: 425924_81_full.jpg]

[Image: 425924_82_full.jpg]

[Image: 425924_83_full.jpg]

Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]

#47
haha 2 inlognamen is irri man
hier nog een plaatje van de klepzetels aan de inlaatkant die mooi gelijk zijn gemaakt met de poort de rest ziet er nog wat goor uit maar dat kwam omdat dit de eerste bewerking was die ik deed Wink

[Image: 425924_84_full.jpg]

#48
Goed bezig zeg!! Ben benieuwd hoe dat uitpakt!39

#49
net mazzel gehad en heel geschikt aan 2 gebruikte Rays Volk TE37's kunnen komen voor slechts 180US Smile
De velgen zijn 15" 6.5J 4/114.3 en wegen slechts 4Kg per velg en in tegenstelling tot de TSW velgen die ik er nu op heb liggen 8.5Kg per velg bespaar ik alleen met deze 2 velgies al 9Kg aan roterende massa wat dus gelijk zal moeten zijn aan 9x8=72Kg gewoon gewicht Drewl

Komende weken op jacht naar nog 2 of 4 van deze velgen ik wou om deze namelijk slicks gooien voor de 1/4mijl en dan ook gewoon 4 hebben om me normale banden op te zetten Smile maar goed ze zijn moelijk te vinden voor weinig geld dus ik zal geduld moeten hebben denk ik



[Image: 425924_86_full.jpg]

#50
Shit :o Das geen geld!

Mooi koopje 9~ 39
[Image: stc-sig.jpg]

#51
das idd geen gewicht Tongue doe mij ook maar een setje 42
swift niet meer
mx3 niet meer
nu 323 f

#52
zo gisteren eindelijk de missende onderdelen van mijn walbo benzinepomp binnengekregen en vandaag meteen maar even gemonteerd Smile kan de tank er eindelijk weer onder 39

orginele pomp

[Image: 425924_99_full.jpg]

Walbro pomp

[Image: 425924_100_full.jpg]

#53
Enig idee wanneer je Swiffer klaar zal zijn, all inclusief de bodykit???

#54
hahaha euhh niet echt ik hoop voor aankomende zomer maar ben nogal druk dus het is de vraag of ik er aan toe ga komen. Alle vooruitgang zal hier in elk geval komen te staan Wink en zodra de auto weer gekeurd is en rondrijd ga ik plannen maken voor het spuiten. 39

#55
gaaat lekker zo man.. ben benieuwd 39
gr Cotjuh

Volvo 4 Life
[Image: onder.JPG]

Cotjuh zijn home page

#56
heb je em nog nie gekeurt Smile

#57
ok hier zijn de plaatjes die door de forumcrash waren vervallen 39

Blok with deck guard en skimmed 1mm
[Image: 425924_104_full.jpg]

Inletport
[Image: 425924_105_full.jpg]

exhaustports
[Image: 425924_106_full.jpg]

[Image: 425924_107_full.jpg]

combustionchamber
[Image: 425924_108_full.jpg]

#58
gister nog een leuk verjaardagskado binnengekregen wel zelf besteld maar was er zeer blij mee Smile
tis meer voor de looks dan dat ik hem nodig heb waarschijnlijk Wink


[Image: 425924_109_full.jpg]

[Image: 425924_110_full.jpg]

#59
hey mean ziet er toppie uit Biggrin ... gaaf39
gr Cotjuh

Volvo 4 Life
[Image: onder.JPG]

Cotjuh zijn home page

#60
zo eindelijk weer wat gedaan aan het blokkie moest namelijk weer wachten totdat me gradenwiel en meetklok binnenwaren zodat ik zelf me nokkenassen kon afstellen.

Ik heb uiteindelijk de inlaat en uitlaat op 108 graden gezet en zal vanuit daar wat verder gaan stellen waarschijnlijk.

[Image: camtiminggauge.jpg]
[Image: camgears.jpg]

Exhaust camgear at TDC
[Image: exhaustgeard@TDC.jpg]

Inletgear at TDC
[Image: inletgear@TDC.jpg]

Exhaustcam at toplift
[Image: exhaustcam@toplift.jpg]

Inletcam at toplift
[Image: inletcam@toplift.jpg]



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.