Alternatieve vuldop versnellingsbakolie (geen gedoe meer met een slangetje)
#1
Voor diegene die een lekkende versnellingsbak hebben en regelmatig het peil moet bijvullen heb ik een alternatief gaatje gevonden waar je makkelijk aan kan.
Daar waar de koppelingspook bevestigd zit op het versnellingshuis (drie bouten) kan je de meest rechtse (gezien vanaf achter naar voor) gebruiken om af te vullen. Voor de zekerheid de normale dop lossen om te zien wanneer hij overloopt.
Dit gat gaat volledig door de bak heen en is gewoonweg een stuk minder tobben, trechtertje insteken en klaar.
Ik ben iig blij dat ik het gevonden heb omdat het niet te doen was met dat slangetje en dikke olie.
Reply

#2
Dat kan wel eens handig zijn ja! Mooie bruikbare tip! 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
Snap eigenlijk niet helemaal waar je bedoelt...

Ik gebruik altijd (naja altijd = tot nu toe maar één keerTongue) dit ding om te vullen:
[Image: Afbeelding%20004.jpg]
ff 4 boutjes los en voila een giga opening om te vullen39

Om te legen gebruik ik ook een alteratief, namemelijk een plaatje aan de onderkant met die 3 boutjesTongue
Reply

#4
ik bedoelde die linkse bout net naast de stofhoes va
Reply

#5
n je koppelingskabel. Handig die foto ;-)
Reply

#6
ik gebruik ook de zelfde opening als jelle. nu hopelijk voor de laatste keer gebruikt ahahah
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#7
Hej,dat wist ik niet.Ik sta aldoor te kutten met een slangetje !
Kheb die btw aan een oliespiutje zodat ie nog bestwel snel vol is,maar dit lijkt me beter ! 45 Idea 39
Reply

#8
Quote:Originally posted by JerryR
ik gebruik ook de zelfde opening als jelle. nu hopelijk voor de laatste keer gebruikt ahahah
Goh hoe kan datPuzzled Oh jah heb het van jou geleerd TongueIdea 42
Reply

#9
als je de bout uit dat ding draait heb je ook al een gat groot genoeg om alles bij te vullen Wink
vergeet dan niet de ring er weer achter te plaatsen want toen ik mijn huidige gti kocht een paar jaar terug schaklelde hij heel verrot en schoot uit de versnelling af en toe en na enig zoeken kwam ik erachter dat de ring achter deze bout het probleem was (zat er dus nie meer op)
Als het niet goed is zorg ik dat het goedkomt.
[Image: 38444500009_large.jpg]
Reply

#10
Onder die drie boutjes zitten veertjes bij mij en kreeg er geen ml olie in....

huisje er proberen af te halen...maar die moet je ook weer dichtsmeren met vloeibare pakking dus word ook weer duurder..

ik blijf bij het originele vullen! je kan de bout van boven af losdraaien , tuinslang erin , trechter erop en gieten maar!
Damien....Wat zeg je van franse auto\'s ????


[Image: th_jaggie.jpg]
Reply

#11
en een half uur later zit wel weer vol ! Thumbsdown 37
Reply

#12
Hobby kent geen tijd 42
Damien....Wat zeg je van franse auto\'s ????


[Image: th_jaggie.jpg]
Reply

#13
Quote:ik bedoelde die linkse bout net naast de stofhoes va

Ooww...dat roestige M6 boutje door t plaatje heen waar je koppelingskabel in geklemt zit!?!?


Uuuhhhh....maar hoe weet je dan dat er genoeg in de bak zit??
Bij lekt ie ook iets(al sinds ik deze 2e hands bak heb),maar dat kon ik oplossen met kit.
T is namelijk helemaal onderaan,daar waar de 2 helften samenkomen??
Is dit een kwaaltje of zo??
Maargoed bij de garage hebben ze die kit er af gehaald zonder ff te vragen(GRRR) en nu lekt ie ook weer iets.
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#14
Dan is de pakking slecht tussen de helften, daar hoort vloeibare pakking tussen te zitten. Wta ik gewoon doe is de bak legen en 2 L nieuwe olie in aanbrengen. Er hoort eigenlijk 2,3 liter in, maar er blijft altijd wel wat restjes achter en dan kan je gewoon 2 busjes met 1 L kopen dus scheeld weer geld en is ook wel genoeg.


Onder dat huisje hoeft overigens geen pakking hoorWink
Reply

#15
als je de originele vuldop opent dan merk je vanzelf wanneer ze vol is....Vullen van boven en beneden zien wanneer het genoeg is dus, het kan zo gemakkelijk zijn Idea
Reply

#16
En dat kan bij een GTi ook zo bijvullen zoals of de foto van Jelle?
Hoeveel moet er bij een GTi in? Ook 2,3 ( of 2 zoals Jelle zegt ) ?
Gr, Dennis
Je hoeft niet te denken dat je een F1 coureur moet zijn om snel te zijn.
Reply

#17
Ik ben erg lui en moet voor het vullen van de bak 1 M6 boutje los draaien.Tongue
Ik trek gewoon de KM teller aandrijving er uit en knijp gewoon Mn bak olie flessen er in leeg.
Een klein stukje tuinslang kan makkelijk zijn. 34
Reply

#18
Aan de flessen die ik koop zit altijd gewoon een slangetje.
Met me oude versnellingsbak(mk3) zat een moer die je eruit moest draaien, bij me nieuwe bak(mk2) kan je met dopsleutel 20 een moer losdraaien.

Gewoon vinger op het slangetje wat op het flesje zit, je propt het slangetje in dat gaatje en vullen maar.
Makkelijker kan volgens mij niet Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#19
rvengineering Wrote:Ik trek gewoon de KM teller aandrijving er uit

Das dat gekke ding met dat rubbere tandwiel gebeuren?
Die ongeveer rechtsonder het inlaat spruitstuk zit vlakbij
de startmotor?


Ik zag bij de benzine pomp versnellingsbak olie staan van
Kroon. Dat zou erin mogen? Dat schijnt universeel te zijn.
Je hoeft niet te denken dat je een F1 coureur moet zijn om snel te zijn.
Reply

#20
Sorry begrijp er niks van. Kan iemand zeggen waar de normale vulopening zit? Aan de zijkant van de bak of?

Bij voorbaat dank,
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.