Vitara '20 Navigatie SD card vs Auto update
#1
Hey all,

Ik ben sinds deze week ook Suzuki rijder: Vitara 1.4 Jetbooster 2020 (niet de hybrid).  Biggrin
Nu heb ik 2 korte vragen.

1) De auto werd geleverd zonder SD card voor de navigatie. Nu begrijp ik dat die SD cards via Ebay of Marktplaats te krijgen zijn.
Als ik zo'n versie gebruik en in het infotainment systeem stop, wordt er dan iets aan de originele software ofzo overschreven waardoor de garantie vervalt?
Omdat ik 12 maanden garantie heb wil ik daar geen gezeik mee.

2) Ik lees ook hier en daar dat je software versies van de auto kunt (laten) updaten. Is dat andere software dan die op een SD card voor navigatie?

Thx!
Reply

#2
Je krijgt geen gezeik met garantie al zou je de ingebouwde navigatie vervangen door een android, mits je weet wat je doet. Tenzij je je ingebouwde toestel fysiek sloopt of verkloot maar dan nog kan je naar eerdere versie terug . Je kan op internet en hier vinden hoe je je systeem kan updaten.Er wordt door een kaartje je software geupdated, zodat je nieuwere kaarten hebt en bugs worden vaak eruit gefilterd. Onthoud wel dat updaten van navigatie op een gegeven moment stopt bij  toestellen af fabriek en je hebt ook kaarten die al verouderd zijn. Dit terwijl als je een android,aftermarket inbouwt je kan kiezen welke navigatie software je wilt hebben en kan je kaarten langer up to date houden.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(03-03-2024, 02:15)Leibniz Wrote: [Je krijgt geen gezeik ... en kan je kaarten langer up to date houden.]

Bedankt Leibniz,
Wat bedoel je met vervangen door een Android aftermarket?
Er zit al Android Auto op dus ik kan via de smartphone met Google Maps rijden maar die user interface bevalt me niet.
Is een aftermarket Android iets anders?
Gr
Reply

#4
Heb je een Bosch SLDA erin zitten?

Suz1
Suzuki1

Vitara 1.5 hybride Style Allgrip automaat open dak afneembare trekhaak
Reply

#5
(04-03-2024, 12:56)suzuki1 Wrote: Heb je een Bosch SLDA erin zitten?

Suz1

Yes! Met die 4 deling erin. Radio, Telefoon, Navi en Smartphone (waar de Android Auto verschijnt met kabel)
Reply

#6
Ik heb daar kort geleden een item over gemaakt.

Het enige verschil met jouw situatie is dat ik een bestaand geïnstalleerd navigatie kaartje had.
Suzuki1

Vitara 1.5 hybride Style Allgrip automaat open dak afneembare trekhaak
Reply

#7
Ik bedoel deze link:

https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...?tid=30589
Suzuki1

Vitara 1.5 hybride Style Allgrip automaat open dak afneembare trekhaak
Reply

#8
(05-03-2024, 14:30)suzuki1 Wrote: Ik bedoel deze link:

https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...?tid=30589

Dankje, ga ik lezen.
Reply

#9
Sorry dat ik langs deze weg een nieuw onderwerp betreffende navigatie wil aansnijden, maar het lukt mij niet langs "New thread ".
Het betreft Bosch systeem(infotainment) van een Suzuki vitara. Als ik de navigatie start heb ik geen geluid.Als ik de knop "Navigatie gedempt" indruk heb ik gedempt geluid. Als ik dit weer uitschakel heb ik weer geen geluid.
Is er iemand die dit probleem herkend ?
Dank u
Dummy
Reply

#10
Jammer dat die functie 'new thread' bij jou niet werkt. Bij mij werkt het wel. Even contact zoeken met de administrator dan...

Je moet volgens mij wel even eerst het betreffende sub forum zoals Tips & Tricks en dan de new thread doen. Als iedereen alles in "Algemeen" doet heeft de rest van de indeling minder nut.
Suzuki1

Vitara 1.5 hybride Style Allgrip automaat open dak afneembare trekhaak
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.