lambda sonde? (lambda sonde ?)
#1
binnekort is me auto af die ik gecrasht gekocht had maar.

het is een suzuki swift gti mk2 maar als ik de moterkap open doe als ik dan bij me uitlaat spruistuk kijk, hoord daar volgens mij een sensor in me spruitstuk te zitten (lambda sonde) ofzo maar dat gat waar die sensor in moet is dicht gelastPuzzled is dit erg?
ik weet er voor de rest niet veel van aleen volgens mij heb ik die sensor niet dus
Puzzled
en hoe zit het bij een katalysator gaat daar ook nog een stekkertje naar toe want volgens mij zit er een compleete uitlaat onder van csc met een vervangend potje tis maar een klein ding dan die kat .

dus is het erg als ik geen lambda sonde heb . en hoe kom ik ooit door de keuring Thumbsdown
uitstoot enzo
Reply

#2
In spruitstuk hoort idd een lambda sonde, naar katalysator loopt geen stekkertje naartoeWink
Reply

#3
denk kijk vanavond ff naar de reacties 1tje :o das veel 34
Reply

#4
Jep.... eentje is niet veel inderdaad. Wink

Klopt, volgens mij heb jij een "gewone" MK2, dus moet er een lambda sonde zitten. Hebben ze misschien de injectie vervangen voor carbarateurs? Want in dat geval is een lambda sonde niet nodig.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#5
het is gewoon 1 injectie
Reply

#6
ff een ander spruitstukkie met lambda op de sloop / forum zoeke.....
Damien....Wat zeg je van franse auto\'s ????


[Image: th_jaggie.jpg]
Reply

#7
neem een spruitstuk met een lambda sonde eropIdea los kost een lambda +/-20 autodemontage,+/-55 universeel nieuw,+/- 85 originele.normaal gesproken is het zo dat bij een inspuiting je motor zonder lambda niet goed zou lopen en de ecu op de "noodloop"(of hoe dat mag heten) zou overgaan.

edit: @new-error zei het alBiggrin
Reply

#8
maarja we zien wel hij moet nog apk gekeurd worde en als ik hem start loopt die gewoon normaal . en moet ik dus een lambda sonde en spruitstuk kopen? maar ik betwijel of er nog wel een aansuiting voor de lambda zit.

( maar als die gechiptuned is heeft die dan ook een lambda sensor nodig om goed te lopen ?)
Reply

#9
ehm ja... laten we het zo zeggen, hij moet aanwezig zijn. Maar brand je check engine lampje ook?

Zo nee dan is t niet erg, volgende alleen is dat je op je co uitstoot moet letten bij apk. Als die te hoog blijkt te zijn moet je even een valse lucht op je inlaat spruitstuk maken. (vacuum slangetje loshalen)

That's it

Succes greetz Ed
And sorry officer, I was not speeding......... I was qualifying Biggrin
Reply

#10
er klopt iets niet maarja,de sonde regelt toch de mengsel van rijk arm van brandstof in verhouding met luchtPuzzled ik denk dat je zonder de sonde zeker een rijk mengsel krijgt en de uitstoot van co te hoog word en zonder die sonde kan de kat toch ook niet zijn werk goed doen?? verder heb je volgens mij bij jou auto geeneens een kat verplichting maar je uitstoot word zonder de sonde zeker te hoog bij de apk

zit ik soms te dromen34 Biggrin

edit:bij mijn vorige auto reed die met een kapotte sonde echt wel minder,ik denk toch dat jou ecu in noodloop isPuzzled
Reply

#11
ik zal er morgen is naar kijken bedankt voor de reacties 39
Reply

#12
Kijk een op je kenteken bewijs!
Staat daar misschien K6 op? Dan kan het best zijn dat jij een type hebt waar geen lamda sonde in hoort te zitten.
De allereerste MK2,s zijn in 1988 geïmporteerd vanuit Japan en daar zaten geen lamda sensoren en een cat in. Sommige 1989 modellen hebben wel een cat maar geen sonde.
Persoonlijk zou ik niet te veel moeite doen op er eentje op te gaan zetten want de ECU doet er toch niks mee, overigens de stekker voor de sonde licht er wel maar das normaal, zal wel voor de Amerikaanse mark voor verkabelt zijn denk ik.
De ECU die in de SJ4.13 zit is ook een type wat geen lamda regeling heeft, komt uit een auto met K6 op het kenteken.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#13
eindelijk een goeie uitleg,ik vond het al raarBiggrin
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.