Injectie of Carb **opgelost, nu nog filter** (Elektrische carb...(foto: pagina 4))
#41
wat jij daar hebt en jelle ook is een normale carburateur. een electronische carburateur is dit:

[Image: gevlochtenslangetje.JPG]

[Image: stekkerver.JPG]

op die laatste foto zie je de gaskleppositiesensor: TPS (Throttle Positionings Sensor). Onderdeel van de electronisch carburateur. meet de stand van de gasklep en voegt (oa) aan de hand van die stand de hoeveelheid benzine toe. Natuurlijk spelen er ook een heleboel andere dingen die bepalen hoeveel benzine er ingespoten wordt, maar dat is electronisch.

De benizne wordt dus niet geinjecteerd in de 4 cilinders van de motor zoals bij EFI, maar wordt net als bij de carb!!!!! voor de gasklep nog "bij de lucht gevoegd. Alleen wordt alles electronisch aangestuurd en niet mechanisch zoals bij bijvoorbeeld jou en Jelle. Met andere woorden jij hebt gewoon een carburateur en geen electrische.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#42
Owwwwkay: vertel me maar wat voor een powerfilter ik moet hebben Tongue
Suzuki Swift 1.0 GA Mk1
Op zoek naar:
- Bumpers ( GTi )
- Lichtmetaal ( 14\" )
- Verlagingsveren ( max. 40mm )
- Open luchtfilter ( liefste carb, mag universeel )
Heb je iets voor me, stuur een PB!!!
Reply

#43
Tja je kan 2 dingen doen:

1 een openluchtfilter zetten op die slang die langs je accu loopt, of zoals ik een universele K&N voor carburateurs (zie pagina 2)Wink
Reply

#44
Quote:Originally posted by Snelle Jelle
Tja je kan 2 dingen doen:

1 een openluchtfilter zetten op die slang die langs je accu loopt, of zoals ik een universele K&N voor carburateurs (zie pagina 2)Wink

Vragenuur:
1. Als ik een filter op die slang zet, heb ik dan nog luchthappers nodig op me klep??
2. Als ik een filter op die slang zet, kan dan de filter in die zwarte bak eruit?
3. Zo'n universele had wat aanpassingen nodig, niet waar?
4. Kan ik niet een normale luchtfilter erop zetten met een slang en die slurfjes aan die slang maken?
Suzuki Swift 1.0 GA Mk1
Op zoek naar:
- Bumpers ( GTi )
- Lichtmetaal ( 14\" )
- Verlagingsveren ( max. 40mm )
- Open luchtfilter ( liefste carb, mag universeel )
Heb je iets voor me, stuur een PB!!!
Reply

#45
1:
niet per se, als je een goede CAI maakt naar je filter hoeft dat niet. Maar een luchthapper is een soort van CAI. Maar als je de filter achter je bumper hangt, of een slang van je bumper naar je filter toe lijdt, is dat ook goed.

2:
ja, moet

3:
nee hoor, behalve fatsoenlijke bevestiging.

4: slang??? slurfjes???Puzzled Puzzled
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#46
Die van mij (ook universeel) heeft wel wat aanpassingen nodig, maar dat staat op op pagina 2Wink

Je krijgt gewoon een filter met bovenkant en onderkant dicht. Je zult zelf er gaten in moeten maken waar de benodigde slangen op aangesloten worden en beetje passen en meten. Opzich neit er g moeilijk als je handig bent...
Reply

#47
als je handig bent, wat als je dat nou niet bent?

ik moet binnenkort ook gaan doen, maar ik heb echt de ballen verstand ervan.


Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#48
Quote:Wat je hierboven ziet is géén electrische carb

hmm inprincipe wel, alleen die van jou werkt doormiddel van een sproeiers die door luchtstroming zijn brandstof doorlaat, en de andere heeft een injector 37
Reply

#49
Quote:Originally posted by speedy-wezep
Quote:Wat je hierboven ziet is géén electrische carb

hmm inprincipe wel, alleen die van jou werkt doormiddel van een sproeiers die door luchtstroming zijn brandstof doorlaat, en de andere heeft een injector 37
Wat is er electronisch aan die van mij dan? (ben wel benieuwd nuTongue)
Reply

#50
Quote:Originally posted by Snelle Jelle
Quote:Originally posted by speedy-wezep
Quote:Wat je hierboven ziet is géén electrische carb

hmm inprincipe wel, alleen die van jou werkt doormiddel van een sproeiers die door luchtstroming zijn brandstof doorlaat, en de andere heeft een injector 37
Wat is er electronisch aan die van mij dan? (ben wel benieuwd nuTongue)

tis idd wel boeiend, zo'n topic Tongue

Maar ik denk dat ik eerst een filter op die slang zet (A)
Suzuki Swift 1.0 GA Mk1
Op zoek naar:
- Bumpers ( GTi )
- Lichtmetaal ( 14\" )
- Verlagingsveren ( max. 40mm )
- Open luchtfilter ( liefste carb, mag universeel )
Heb je iets voor me, stuur een PB!!!
Reply

#51
Quote:Originally posted by Snelle Jelle
Quote:Originally posted by speedy-wezep
Quote:Wat je hierboven ziet is géén electrische carb

hmm inprincipe wel, alleen die van jou werkt doormiddel van een sproeiers die door luchtstroming zijn brandstof doorlaat, en de andere heeft een injector 37
Wat is er electronisch aan die van mij dan? (ben wel benieuwd nuTongue)

ik had jou foto's niet gezien Zzzz aan die van jou is weinig elektrisch, zal ff een verhaaltje gaan typen over het werkingsproces...

Een carburateur heeft als hoofdfunctie het mengen van de brandstof met lucht. De carburateur bestaat uit een vernauwing in het inlaatkanaal (venturi) en een dun buisje dat aansluit op de plaats waar de vernauwing het grootst is. Als we de lucht door de vernauwing drukken gaat de lucht sneller stromen en als we op nauwste plek een gaatje maken, gaat de snelstromende lucht eraan zuigen. Er ontstaat een onderdruk. Als we benzine bij het gaatje laten komen (bij de vernauwing) wordt de benzine door de onderdruk aangezogen. En ondertussen gemengt met de lucht komt het in het inlaatspruitstuk en gaat het verder naar de cilinders

Smile
Reply

#52
Das wat ik idd geleerd heb op mn opleiding, vond je (vorige) antwoord al vreemd Zzzz Wink Had ik het dus toch goed 39
Reply

#53
Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.