Pasvorm imitatieonderdelen (ervaring mee ?)
#1
Hoi jongens en meisjes,

Hoe is jullie ervaring met de pasvorm van bestelde imitatie plaatwerkdelen van je auto? Bijvoorbeeld van intercarparts.

Hoor net van een schadebedrijf dat het vaak te kort is en dat de pasvorm gewoon niet goed is en dat naden niet mooi meer lopen.

Graag reactie!
Reply

#2
Ik zat er ook aan te denken....
Maarre Jerry heeft er geen fijne ervaringen mee...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#3
Ik heb een origineel scherm en een imitatiescherm voor. Dat verschil kun je best wel zien aan de grootte en de kwaliteit van het imitatiescherm is ook niet alles. Ze hebben ooit mijn auto aan de spatschermen van de krik af moeten tillen, en mn originele scherm was nog goed, mn imitatiescherm zat een flinke deuk in. Maar de meeste spuiterijen gebruiken imitatieonderdelen, dus als je ooit schade hebt, dan is die kans wel vrij groot. Ze zijn gewoon goedkoper, dus verwacht er ok niet zoveel van als van origineel spul.
Reply

#4
Hey ik heb de voorschermen van JerryR gister nog even gezien en is indd . geen goede kwaliteit. Bij de schermen van mk2 t/m mk3 dan de andere weet ik niet maar bij Jerry is het puntje van het plaatwerk in de hoekjes bij de stadslichten gaan scheuren .En heb in het verleden ook niet echt veel goede dingen over de imitatie gehoord is dun plaatwerk , knipperlicht gaatjes zijn meestal teklein enz enz.
dus zou voor origineel gaan wel iets duurder misschien maak kwalitatief veel beter .
gr Denniszz
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#5
Quote:Originally posted by Mafkikker
Maar de meeste spuiterijen gebruiken imitatieonderdelen, dus als je ooit schade hebt, dan is die kans wel vrij groot. Ze zijn gewoon goedkoper, dus verwacht er ok niet zoveel van als van origineel spul.

klopt, vooral omdat de goedkopere auto's puur hersteld worden en vaak toch geen duur project zijn.
Mij werd door de spuiter aangeraden om voor orgineel te kijken gezien het de bedoeling is de swift weer helemaal in orde te laten maken en dat zegt ie niet voor niets, zeker niet als je nagaat dat hij op de verkoop van de imitatie verdient en er niets aan heeft (financieel) als ik de spullen bij de dealer haal.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#6
Ik ben namelijk bij twee schadebedrijven geweest, en die willen niet eens werken met imitatie"rotzooi" zoals hun het noemde.

De kwaliteit is dus een stuk minder..maar de pasvorm valt mee?

(het scheelt in mijn geval 75 euro met origineel)
Reply

#7
ik heb koplampen, knipperlichten, bumpersteun van intercarparts, bevalt me prima.

alleen het pootje van de rechter knipperlicht [als je in de auto zit] die je met een schroefje bovenaf bevestigd is ietwat korter dan normaal....

verder niks slechts over, maar ja, panelen niet ervaring mee
Reply

#8
Quote:Originally posted by Snappie
Ik ben namelijk bij twee schadebedrijven geweest, en die willen niet eens werken met imitatie"rotzooi" zoals hun het noemde.

De kwaliteit is dus een stuk minder..maar de pasvorm valt mee?

(het scheelt in mijn geval 75 euro met origineel)


Liever € 75,- meer betalen een een goed gevoel erbij hebben en er plezier van beleven. Dan die € 75,- in me zak houden en na een halfjaar/jaar spijt hebben dat ik toch niet voor kwaliteit en degelijkheid gekozen hebt.

Bedenk wel dat als je nu je geld bespaart dit later kan terugkomen in een extra reparatie omdat je scherm gescheurt is, wat dus betekent dat een tweede reparatie moet doen en je alsnog meer geld kwijt bent......

Zo zou ik erover denken, maar het is jou keus jou geld......jou beslissing.

sorry voor de off topic, snappie en secces ermee39
~S~
Cobra
-------------------
Honda powerrr
Reply

#9
Ik rijd al ruim een jaar met 2 intercarparts schermpjes, spuiter zei alleen dat ze wat dunner waren, pasvorm was bij mij gewoon goed hoor
[Image: handtekening%20forum.JPG]
Reply

#10
bij jerry is het hoekje boven bij het stadslicht aan het roesten. De pasvorm is wel goed, maar het roest gewoon weg.


Reply

#11
Volgens mij heeft nox6 ook een imitatie voorscherm, dat koste een hele hoop stellen voordat dat ding goed zat en toen zat er nog een flinke kier tussen het scherm en de bumper.
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»
Reply

#12
Het gaat me niet zo zeer om die 75 euro, maar als er nauwelijks verschil in zit dan is 75 euro natuurlijk snel verdiend. Ik lees in ieder geval tegenstrijdige reacties. Die 190 euro kost een zijscherm bij een schadeherstel bedrijf, maar waarschijnlijk alleen als ik em daar ook laat maken. Vanaf de dealer is ie 220 euro..
Reply

#13
Snappie, is die 220 incl. of excl. btw?

(Ik vermoed exclusief, aangezien mij een nog hoger bedrag genoemd is :o )
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#14
dat weet ik niet..maar neem aan inclusief..bij onderdelen halen is het toch altijd inclusief?

Tis voor een Hyundai Coupé hé..of had je daar op gechecked?
Reply

#15
Quote:Originally posted by Mystic Devil
bij jerry is het hoekje boven bij het stadslicht aan het roesten. De pasvorm is wel goed, maar het roest gewoon weg.

nope BIG J , heb nog staan kijken zondag bij paintballen . Zitten echt 2 scheurtjes in die hoekjes.
[Image: th_19092008274.jpg][Image: th_PIC-0010.jpg]
Reply

#16
Jep, Jerry zei het tegen mij ook...
Ze scheuren...

Als ik gaat kopen, haal ik wel origineel...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#17
heb een imitatie onderfrontbalk, bovenfrontbalk en bumperbalk, pasvorm allemaal goed en niks mis mee, wel honderden euro's goedkoper. Maar ja, plaatwerk aan de buitenkant is net iets moeilijker denk ik, en verschillen zie je bijna meteen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.