RDW (banden uitsteken?)
#1
Ik meende dat banden geen mm. van de chassis mochten uitsteken, tenzij verbreed,
mijn nieuwe velgjes steken min. 5cm. uit, dus verbreden!

zorgelijk als mijn moedertje lief is sprint ze naar de telefoon en belt de RDW, die haar vervolgens verteld dat banden 3 cm (!!!!) uit mogen steken..

uhh jongens? Puzzled
Reply

#2
Dat klopt. Zag er ooit een item van bij blik op de weg. Idea
Meer dan 3 cm is dus niet toegestaan.
-------------------------------------------------GTi Twincam 16 Valve (mk3)
[Image: stc_onderschrift.png]
Reply

#3
ze mogen 3 cm uitsteken.. dat is echt max
en buitenkant band mag niet meer dan 40 cm uit het hart van je koplamp zitten
Reply

#4
ohh dat is lekker!
scheelt me een hoop gedoe met gigantisch verbreden.

waar moeders toch al niet goed voor zijn 39
Reply

#5
als je je auto zelf verbreed dan moet je dat laten opmeten bij de RDW (ook ja). Dit kost ongeveer 200 euro om het op je kentkeenbewijs te laten zetten.

Ik ken iemand met een swift die is 9cm per kant breder geworden. (voorschermen) Drewl


Reply

#6
nee, mijn auto is nu geschorst, en wanneer ik er 'klaar' mee ben, hoeftie alleen door de apk en uit de schorsing, zelfs de kleur op het kentekenbewijs hoeft niet veranderd te worden stupid
Reply

#7
Quote:Originally posted by Mystic Devil
als je je auto zelf verbreed dan moet je dat laten opmeten bij de RDW (ook ja). Dit kost ongeveer 200 euro om het op je kentkeenbewijs te laten zetten.

Ik ken iemand met een swift die is 9cm per kant breder geworden. (voorschermen) Drewl
hebben alle mensen met een setje rascal skirts hier dat ook moeten doen?

nooit iemand overgehoordPuzzled
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#8
Quote:Originally posted by kamelenjager
nee, mijn auto is nu geschorst, en wanneer ik er 'klaar' mee ben, hoeftie alleen door de apk en uit de schorsing, zelfs de kleur op het kentekenbewijs hoeft niet veranderd te worden stupid

kleur veranderen is gratis
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#9
idd,daar letten ze op bij de apk.Die kadett vanme meisie stond ook op zwart,en tot ie aankwam inze groene jassie...tsja,kon zo rechtsomkeer..stupid
Reply

#10
vreemd die gozer van de rdw zegt dat het niks uit zou mogen maken.
Heb over die verbreding ook even bij de garage waar ik werk gevraag (apk keurings station) en die zeiden ook 3cm.
ik zal ze eens navragen over de kleur.
Reply

#11
limegreen heeft ook nagevraagd bij rdw voor het aanpassen van papieren voor kleur en hun zeiden dat er neits aangepast hoefde te worden...
Reply

#12
Wij hebben 't ook nagevraagd,en we moetsen het wel.Met een auto van me zwager ook btw .
Kenteken papieren kloppen anders niet he ...
Reply

#13
Kleur maakt dus geen ruk uit he....

De kleur hoeft niet te kloppen op het kenteken....
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#14
De laatste keer dat k in me apk boek keek mocht je band 3 cm uitsteke en de brede van een personenwagen maakt geen kont uit alleen bij bedrijfswagens.en kleur moet gewoon kloppen en dat kost 30 euro d8 k.
MK1 OOOOWNT ALLESSS!!!!!
Reply

#15
Quote:Originally posted by Bob de Sloper
Kleur maakt dus geen ruk uit he....

De kleur hoeft niet te kloppen op het kenteken....

Alle gegevens op je kentekenbewijs behoren te kloppen,anders kan ik er ook een v8 inleggen of een standaard swift voor de apk kopen .... Idea
Reply

#16
Quote:Voertuigeigenaar > Het kentekenbewijs > Bij wijzigingen > Onjuiste gegevens op het kentekenbewijs



Quote:Als de kleurgegevens niet kloppen, kunt u het Voertuigbewijs opsturen naar de afdeling Voertuig Registratie en Documenten (VRD) met een begeleidend briefje.

geen dank .42

RDW
Reply

#17
Quote:Originally posted by RUBBERBURNER
Quote:Originally posted by Bob de Sloper
Kleur maakt dus geen ruk uit he....

De kleur hoeft niet te kloppen op het kenteken....

Alle gegevens op je kentekenbewijs behoren te kloppen,anders kan ik er ook een v8 inleggen of een standaard swift voor de apk kopen .... Idea
Nee kan niet...

Want de motor kan je inbouwen....En weer uitbouwen...
Zolang het maar op moment van keuren goed is...
De gegevens moeten wel kloppen, maar de kleur wordt niet over gezeken....


Maarre je ken het idd, net zo goed even laten veranderen....
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#18
Gewoon zegge dat het verkleurt is door de zon of "jah in nederland heb je dat he met die zure regen"Biggrin
MK1 OOOOWNT ALLESSS!!!!!
Reply

#19
Nee kleur maakt idd ... uit ze kennen ... niet alle kleuren bij het rdw dus soms lijkt een auto meer zwart maar staat er ... groen op.
Dus voor de apk is de kleur geen enkel probleem.
No Rotor No Motor
[Image: rhcpbanner.jpg]
Reply

#20
Hoe het met een RDW-keuring zit weet ik niet maar voor een APK hoeft de kleur niet overeen te komen.
Cilinder aantal, soort brandstof, hoeveel portieren, wielbasis, chassisnr en de plaats waar deze staat moeten erop staan en uiteraard overeenkomen.
Bij grijs kenteken wagens zijn er maten en gewichten extra in opgenomen.

Banden/velgen mogen maximaal 3cm buiten de spatschermen steken, spiegels en eventuele spatlappen worden hierin niet meegeteld. (dit zijn Apk regels)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.