turboblokkie.... onderdelenverkoop
#41
Quote:Originally posted by aRandy
ey sebazz zo te zien hebbie ook wel redelijk verstand van hoe je het beste een cilinderkop aan mot passe misschien zou je een how to kunnen maken Wink

hey bedankt...

how to maak ik zeker niet...straks denkt iedereen dat ie doodleuk zn cilinderkop kan bewerken, je moet gewoon voorzichtig zijn... daarnaast is uitliteren en poorten poorten na het slijpen belangrijk voor een goed lopende motor... klepzittingen raak je vrij snel, alles moet getest worden op lekken enz. wil niet zeggen dat moeilijk is maar zijn wel punten die je serieus moet nemen... daarnaast is het zo dat als ik een how to maak ik daar straks verantwoordelijk voor word gesteld... dit is mijn hobby waar ik nog steeds veel van leer...daarnaast is het de eerste keer, dus moet ook nog eens draaien, als je vragen hebt over het bewerken ofso, kan je ze gewoon stellen... Wink
Reply

#42
ow, nou als ik vragen heb...........devil devil Wink Wink Tongue Tongue
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#43
Quote:Originally posted by nox6
ow, nou als ik vragen heb...........devil devil Wink Wink Tongue Tongue


lolbroek hebbie ... beters te doen 34

slijpen ofso Tongue
Reply

#44
Ben benieuwd naar enige maten sebastiaan.

Tussen goed uitzien, en goed werken,........ dat zijn 2 verschillende dingen.

Maar t ziet er wel mooi uit.

Zit wel een paar uurtjes werk in. Ben zelf meestal een weekje zoet met een koppie aanpassen.





Reply

#45
waar haal jij je info weg dan? ik probeer namelijk zoveel mogelijk te lezen voordat ik er daadwerkelijk aan ga beginnen en ook al heb ik nu wel een geinig boekkie liggen waar wel redelijk goed in staat vermeld wat belangrijk is meer info is altijd welkom 39
Reply

#46
Quote:Originally posted by aRandy
waar haal jij je info weg dan? ik probeer namelijk zoveel mogelijk te lezen voordat ik er daadwerkelijk aan ga beginnen en ook al heb ik nu wel een geinig boekkie liggen waar wel redelijk goed in staat vermeld wat belangrijk is meer info is altijd welkom 39


Ik zou dat ook wel eens willen weten, want ik wil ook een GTi turbo blokkie bouwen.
Ik weet wel iets maar met die SMT6 of 7, dat gaat ff iets te ver.
Weet je hoe je dat allemaal moet regelen (waardes, inputs, outputs) of is het voor jou ook nog een "gok".
Er zit wel beschrijving bij, maar toch. Je moet wel weten wat je aan het doen bent, toch??
Maar waar haal jij de juiste info van dan, Sebaszz??

Alvast bedankt.

Greetz Mark
....Drivin' the Rival....
Reply

#47
Quote:Originally posted by SpeedSwiftMar
Quote:Originally posted by aRandy
waar haal jij je info weg dan? ik probeer namelijk zoveel mogelijk te lezen voordat ik er daadwerkelijk aan ga beginnen en ook al heb ik nu wel een geinig boekkie liggen waar wel redelijk goed in staat vermeld wat belangrijk is meer info is altijd welkom 39


Ik zou dat ook wel eens willen weten, want ik wil ook een GTi turbo blokkie bouwen.
Ik weet wel iets maar met die SMT6 of 7, dat gaat ff iets te ver.
Weet je hoe je dat allemaal moet regelen (waardes, inputs, outputs) of is het voor jou ook nog een "gok".
Er zit wel beschrijving bij, maar toch. Je moet wel weten wat je aan het doen bent, toch??
Maar waar haal jij de juiste info van dan, Sebaszz??

Alvast bedankt.

Greetz Mark

als je cilinderkop open trekt en deze vergelijkt met die van mij dan snap je al gelijk wat je aan moet passen.... beetje op gevoel, beetje afkijken....wat betreft de smt is in principe gewoon een computer die de signalen onderschept en vervolgens vervalst naar de waarde die jij nodig hebt om je afr gerelateerd aan de ... goed te krijgen... straks als ie draait, ga je langzaam beginnen op low boost met alles velden op 0... vervolgens door de grotere injectoren loopt de motor rot omdat ie teveel benzine krijgt.... dan werk je velden voor idle bij vervolgen werk je langzaam wot bij... daarna de andere belastingen...alles werk je bij aan de hand van je afr of ....... zelf geef ik de voorkeur aan de afr aangezien de ... alleen bij hogere toerentallen belangrijk zal worden... (als je een grote turbo hebt..) informatie haal ik veel van internet en andere jongens die dit al gedaan hebben... maar zelf ben ik ook wel jaartje van te voren bezig geweest... daarnaast heb ik een dik autoelectronica boek en michiel,ruud,jasper kunnen mij ook helpen.... maar blokkie bouwen komt vrij veel bij kijken ik schrik nog steeds af en toe wat ik op me hals haal....

vooral straks de drukken opnieuw bereken, dmv cilinders en kop uitliteren... daar heb ik geen ervaring mee... wil het wel kunnen.... ben geen automonteur ofso... eerste keer dat ik een blok open trek... sterker nog dit is me eerste autoBiggrin

veel zoeken op internet en praten met mensen die ervaring ermee hebben, vooral op teamswift zit veel bruikbare informatie alleen is ff zoeken... is een lekkere puzzel... Biggrin
Reply

#48
klinkt goed... ik wil ook wel een turbo op me swift maar ben nog bezig met eerst alles opknappen. maar keep up the good work39
swift niet meer
mx3 niet meer
nu 323 f
Reply

#49
Hmmm, mijn volgende stap word een GTI-tje... misschien daarna een turbo-blokje (overkopen, niet zelf maken 42 )
Suzuki Swift 1.0 GA Mk1
Op zoek naar:
- Bumpers ( GTi )
- Lichtmetaal ( 14\" )
- Verlagingsveren ( max. 40mm )
- Open luchtfilter ( liefste carb, mag universeel )
Heb je iets voor me, stuur een PB!!!
Reply

#50
trek je portemonee dan maar open hehehe devil devil devil
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#51
Quote:Originally posted by nox6
trek je portemonee dan maar open hehehe devil devil devil
**opent zijn portemonee and ziet de motten eruit vliegen**
Suzuki Swift 1.0 GA Mk1
Op zoek naar:
- Bumpers ( GTi )
- Lichtmetaal ( 14\" )
- Verlagingsveren ( max. 40mm )
- Open luchtfilter ( liefste carb, mag universeel )
Heb je iets voor me, stuur een PB!!!
Reply

#52
Heeft totaal geen nut bij een turbo-blok om je kop te slijpen. Je vermogenswinst is nog geen 2%, daarom wordt dit in de race eigenlijk niet gedaan en een kop van een GTI is al heel ver.
Je kunt in dat geval beter eens een uitlaatspruitsyuk monteren waar "flow" in zit zodat de gassen beter uitstromen.
Foto volgt.
Reply

#53
de uitlaat kleppen zijn nogal ristriktief, de onder druk in geperste inlaat lucht gaat wel lekker naar binnen maar de uitlaat gassen spoelen niet goed genoeg.

zeker met een tubo op je motor wil je niet dat de uitlaat gassen in de kop blijven "hangen" want de temperatuur loopt ook op.

waar je ook last van krijgt is dat de uitlaat kleppen kunnen verbranden, dit gebeurd bij hou me er niet direct aan vast hoger dan 850 graden.
nu is het een vrij makkelijke oplossing om doormiddel van een brandstof verrijking de temperatuur omlaag te brengen maar dat is ook niet ongelintiteerd.

je hebt met een turbo setup natuurlijk altijd een andere a/f mengsel nodig maar de vraag is hoeveel verrijking heb je nodig om de uitlaat kleppen niet te laten verbranden? en dat het mengsel niet zo afschuwelijk rijk is dat het de olie van de cilinder wand af spoeld of dat het mengsel moeilijker te ontsteken is.

nu is er het feit dat op het moment dat het mengsel neigt naar arm je het meeste vermogen kan opwekken.
dus als je de temperatuur kunt drukken kun je makkelijker of veiliger omhoog krijgen.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#54
Maar haal dan die flow uit je uitlaatspruitstuk, zag die van rvengineering op een foto, daar kun je heel wat meer uithalen.
Laat de vier poorten maar leeg zuigen door mekaar.
Reply

#55
dat is leuk bij een non turbo motor maar de turbo zorgt voor een restriktie dicht bij de motor.

dus dat gaat niet helemaal op.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#56
Zeker wel, als je de pijpen in de juiste volgorde in de turbo laat blazen krijg je dezelfde zuigende werking.
Gegarandeerd meer vermogen met een goed spruitsuk dan met polijsten enz.
Reply

#57
polijsten doe ik alleen om carbon afzetting tegen te gaan... minder kans op detonatie... kop is idd al erg goed alleen voor turbo applicaties valt er nog heel wat uit te halen als je met hogere drukken gaat rijden... dan wordt uitlaat toch echt restrictief, echter is beetje zoeken naar een combi van een zo hoog mogelijke uitlaatgassnelheid waarbij de temperatuur niet te hoog oploopt.... dit hebben de jongens van teamswift al bewezen...42

mijn spruitstuk, simpel maar lekker dicht op de motor 39 :

[Image: 279392_152_full.jpg]
Reply

#58
Carbon of koolafzetting in een uitlaatspruitstuk van een turbomotor komt haast niet voor, daarvoor is de uitlaattemperatuur veel te hoog.
Uitlaatgassen gedragen zich ook heel anders als dat de meeste van ons zouden verwachten, natuurlijk levert een te klein doorlaat te veel tegendruk op.
Toch kan je door een relatief klein gat 32 a 35mm rond toch makkelijk 200Pk uitlaatgas laten lopen zo lang het maar voor de turbo zit.
Uitlaatgassen voor de turbo zijn zo ie zo pulserend en wat Samurai ook zegt klopt dat de uitlaatgassen stroom deels nog voor een deel de cilinder leeg zuigt. (massa traagheid van de uitlaat gassen)
Om dit een beetje te begrijpen moet je eigenlijk precies andersom denken.
De meeste van ons zeggen dat de uitlaatdruk hoger is dan de buitenluchtdruk.
Als je nou zegt dat de buitenluchtdruk lager is dan de uitlaat druk dan lijkt het of dat er aan de uitlaat gezogen word, natuurlijk is dat niet zo maar de principe werking van een turbine werk wel op drukverlaging over het turbinehuis waardoor het turbinewieltje gaat draaien.
Wat ook bepalend is voor je spruitstuk is het aantal cilinders.
Een 4 cilinder heeft geen overlap van de cilinders of te wel alle uitlaat slagen volgen elkaar op en overlappen elkaar niet zo als bij een 5,6 enz cilinder.
We kunnen dan zeggen dat de grote van de inlaat van de turbo net zo groot mag zijn als de uitlaatpoort in de cilinderkop.
In de praktijk zal de doorlaat diameter van het uitlaatspruitstuk iets groter zijn als de doorlaat van de uitlaatpoort in de cilinderkop omdat er altijd stroming verliezen zijn waardoor de tegendrukdruk te ver op zou gaan lopen.

Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#59
Het beginstuk van de downpipe ook een dikkere wanddikte of een dubbele buis met stilstaande lucht als buis monteren, dit geeft temperatuurverhoging = snellere uitlaatstroom.
Reply

#60
update:
onderblok zit voor groot deel in elkaar
-drijfstangen uitgewogen zat nog aardig wat verschil in (2 gram) vervolgens allemaal bijgewerkt zitten allemaal op een tiende gram nauwkeurig
- zuigers uitgewogen zitten nu 2 tiende verschil van elkaar, moeten nog bijgewerkt worden alleen dit doe ik pas na uitliteren denk dat dat gewicht gerelateerd is aan de inhoud omdat ze van te voren al zijn uitgewogen naar mijn idee door het bewerken zit er een verschil in dus... uitliteren zal het bewijs leveren dit doe ik dit weekend
- kop bijna klaar, kleppen worden nu onder 2 hoeken geslepen voor een betere flow (30,45) net als de klepzittingen, klepgeleiders van de uitlaat hebbben teveel speling worden ook vervangen, zeker omdat ze maar een opp. hebben van 1 mm is belangrijk dat er niet teveel speling inzit...
-koppeling van tilton past niet, moet alternatief voor komen...
- alle motoronderdelen gespoten...

foto´s volgen einde van het weekend...

dashboard ligt ook uit elkaar, digitale meter voor digitale oliedruk en olietemp, boost,accuspanning, toerental en digitale watertemp. ingebouwd in dashboard, heel het dasboard verzaagd en banen voor signalen en spanningen omgeleid, wacht nog op de wideband lambda die komt er dan ook in....
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.