G13B EVO 2 project. (Motor met group A of turbo specificities:)
#41
mooi schoon blokkie hebbie nu 42

motor heeft idd wat te lijden gehad in het verleden dus dat word nieuwe lagers aanschaffen, maar goed daar had je al rekening mee gehouden.

maar goed dat het onderblok ook word op geboord want die heeft ook zijn beste tijd gehad.

maar als de nieuwe zuigers er in zitten samen met nieuw set lagers denk ik dat het best goed gaat komen 39

heb nog een aantal 1.6 koppakkingen liggen dus kan je nog matsen ook Wink
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#42
Krijg wel lame vingers van al dat gefreesd in de uitlaatpoorten, moet nu nog alleen de 4e cil en dan kunnen de poorten gezandstraald worden.
Daarna moet ik de verbrandingskamers nog doen en dan is ie klaar.34
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#43
Ik heb ook zuigers gekocht bij Jess Tremblay ( turbinetech) en ben zeer te spreken over de zuigerstjes.

Niet te duur, en geen lange levertijd ( iets van 15 dagen in totaal )

Normaal gesproken hebben ze een behoorlijke grof topvlak wat ik niet erg op prijs stelde.
topvlakken heb ik hierop opgedraaid en gepolijst, dotonatie drukken en een iets lagere compressie omdat mijn huidige cilinderkopje net gevlakt was.

http://community.webshots.com/photo/2421...6058xqcdPv
( na enige aanpassingen v/d zuigers )

http://community.webshots.com/photo/2421...5446RWASNh#
( sorry beetje wazige foto )

EDIT:

Hier een paar foto's van mijn aangepaste cilinderkop:

http://community.webshots.com/photo/2421...7756TwOdpS

http://community.webshots.com/photo/2421...8421QmOXDl

http://community.webshots.com/photo/2421...7829GquqhE

http://community.webshots.com/photo/2421...8374fDggJG



Reply

#44
Hier nog eve een paar leuke voor en na foto's van de inlaat poorten.

Ik ben nog geen enkele swift tegen gekomen waar de klepzittingen recht t.o.v de poort zaten, daar is wel wat wegtehalen.... pas wel op dat je de klepzitting niet aan 1 kant ver weghaald om zo de poort goed op te lijnen met de klepzitting. Kan wel eens knappen op den duur....Thumbsdown

VOOR:

http://community.webshots.com/photo/2421...8478Ejwjah

NA:

http://community.webshots.com/photo/2421...8421QmOXDl

Reply

#45
Quote:Originally posted by vloerdwijl
Hier nog eve een paar leuke voor en na foto's van de inlaat poorten.

Ik ben nog geen enkele swift tegen gekomen waar de klepzittingen recht t.o.v de poort zaten, daar is wel wat wegtehalen.... pas wel op dat je de klepzitting niet aan 1 kant ver weghaald om zo de poort goed op te lijnen met de klepzitting. Kan wel eens knappen op den duur....Thumbsdown

VOOR:

http://community.webshots.com/photo/2421...8478Ejwjah

NA:

http://community.webshots.com/photo/2421...8421QmOXDl
Ik hoop dat de zuigers van Sebaszz er goed uitzien, ben er niet zoon voorstander van om zuigers in de draaibank te zetten, een keer een foutje en je zuiger is naar de k…… (kapot), zegt ook wel veel over Mn draaikunsten.stupid Zzzz

Kopie ziet er mooi uit, zo wild wil ik het niet maken met NOX6 Zn kop.
Heb je de klepschotels ook bewerkt? Das nog effectiever als een kop poorten doordat daar de defectieve klepdoorlaat flink groter mee maakt.
Ik maak de uitlaatpoorten zo dat je geen vernauwingen meer hebt maar ook niet dat de doorlaatgrote veel groter word (2 mm groter) om te voorkomen dat de uitlaatgassen kunnen expanderen voordat ze de turbo doorgaan. Dat mag ie van mij lekker in het turbinehuis doen.Biggrin

Wat de klepzittingen betreft recht zitten in de kop, nee niet echt vandaar dat ik ook een zwevende kotterkop heb gemaakt die zichzelf centreert in de zetel. Idea
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#46
Een bonte verzameling kleppen.34

[Image: 676857_191_full.jpg]

De bewerkte uitlaatkleppen van NOX6.

[Image: 676857_192_full.jpg]

Ben een uurtje met de kleppenslijpmachine aan het verbouwen geweest, maar dan heb je ook wat.

Kleppen zijn ook lekker gelijk van vorm vanaf de fabriek, nee dus!!!!!

[Image: 676857_193_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#47
Ziet er goed uit39

Ik wil ook zoveel kleppen!!3442
Reply

#48
Heel vet, zowiezo mooi dat je veel foto's hebt!!
Reply

#49
hoeveel hebbie er afgehaald???

ik zie dat je aan de bovenkant van de schotel aan het slijpen ben geweest maar dat stuk bij de klep steel mag niet geslepen worden.

denk dat als we het effectiever willen maken moet je stukkie weg slijpen vlak bij de klep rand waar ie afsluit op de zitting.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#50
Quote:Originally posted by nox6
hoeveel hebbie er afgehaald???

ik zie dat je aan de bovenkant van de schotel aan het slijpen ben geweest maar dat stuk bij de klep steel mag niet geslepen worden.

denk dat als we het effectiever willen maken moet je stukkie weg slijpen vlak bij de klep rand waar ie afsluit op de zitting.
Ik heb er heel weinig afgehaald, alleen de opstaande randjes bovenop de klepschotel.
Het lijkt of dat er wat van de bovenkant van de schotel is gehaald omdat het daar glimt, maar schijn bedriegt, maar dat zie je vanavond wel.34

Ik heb de klep zo dik mogelijk gehouden om in de toekomst het nog mogelijk te maken dat je de kleppen nog een keer kan slijpen.Idea
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.