Swift MK6 Sport (de nieuwe GTI?)
#41
Over de nieuwe swift heb ik praktisch nog geen negatieve dingen gehoord. Het gaat dus erg goed qua reputatie van suzuki, dan zou het wel een beetje zonde zijn als er maar een relatief zwakke motor is zou zitten...

Maar we wachten geduldig af...
Reply

#42
vet bakkie
Reply

#43
Quote:Originally posted by Igny
Het wordt zeker weten een 125 pk motor, bij me soesdealer hebben ze de specificaties binnen gekregen per mail en daar hebben ze het ook over die motor.. Eerst maar is mee rijden voor ik er echt over ga oordelen..!

Hmm, raar.. Ik was onlangs bij m'n dealer en die vertelde me dat er een GTI versie aankwam met +/- 150 pk.

Vaag!
Reply

#44
Persoonlijk dnek ik dat er twee of drie versie's van de GTi komen. Hoor her en der 125 pk en 140/150 pk en natuurlijk de top of the bill 200pk turbo Swift GTi 45

Ben benieuwd of ik gelijk ga krijgenIdea
Reply

#45
Quote:Originally posted by Mafkikker
Persoonlijk denk ik dat er twee of drie versie's van de GTi komen. Hoor her en der 125 pk en 140/150 pk en natuurlijk de top of the bill 200pk turbo Swift GTi 45

Ben benieuwd of ik gelijk ga krijgenIdea


Ik hoop van wel! Biggrin
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#46
Ik ookBiggrin Wil wel zo'n 200 pk swiffie onder mn kont hebbenTongueBiggrin
Reply

#47
huh kuch

Quote:Suzuki Swift Sport: Brandstifter
Kurz, knackig und ausreichend potent soll er werden, der neue Suzuki Swift Sport. Und er zielt genau auf den Mini, um sich vom Kuchen der Kompaktsportler ein schönes Stück für die Japaner zu sichern. Premiere feiert er auf dem Genfer Salon 2006.

In Europa ausschließlich als Dreitürer im Angebot soll der sportive Swift ab Anfang 2006 dem Briten bayerischer Abstammung das Leben schwer machen. Optisch lehnt sich der 3,765 Meter lange, 1,69 Meter Breite und 1,50 Meter hohe Sport an den normalen Swift an, schmückt sich aber zudem mit dynamisch gezeichneten Schürzen vorn und hinten sowie Seitenschwellern und einem Dachkantenspoiler. Am Heck lugen keck zwei einzelne Auspuffendrohre rechts und links aus den Gittern der Schürze hervor. Als weiteres sportliches Schmuckwerk kommen rundum Scheibenbremsen und 16 Zoll große 15-Speichen-Leichtmetallräder zum Einsatz, die Pneus der Dimension 195/50 tragen.

Dynamisch geht es auch bei den Antriebsquellen unter dem Blech zu. Basisaggregat wird ein 125 PS starker 1,6-Liter-Vierzylinder, der den knapp 1.030 Kilogramm schweren Sportfloh mit seinem manuellen Fünfgang-Getriebe auf über 200 km/h beschleunigen soll. Top-Motor soll aber ein rund 200 PS starker Turbomotor werden, der den Sport Swift dann endgültig zum Rennfloh adelt. Und weil Adel auf nichts verzichtet, wird der Fronttriebler in Europa ausschließlich mit ESP angeboten.

Neu ins Swift-Angebot kommt auch ein 1,3-Liter-Common-Rail-Diesel, der zwar die Euro 4 erfüllt, auf einen Partikelfilter aber verzichten muss. Verzicht kennzeichnet auch der Plan für das Suzuki Klappdach-Cabrio. Das als Concept S2 gezeigte Schauobjekt sollte zunächst erst sehr spät im Lebenszyklus des aktuellen Swift realisieren werden. Nun verzichten die Japaner für diese Modellgeneration auf eine solche Version komplett.

http://www.auto-motor-sport.de/d/87927


Tja.....dat klinkt al beter Tongue
[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply

#48
Laat maar komen!! Biggrin
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#49
Quote:Originally posted by Pollux
Laat maar komen!! Biggrin


Wel vreemd dat ik maar 1 artikel heb kunnen vinden met die 200pk erin.....maar ja die duitse toko is best wel bekend in Deutschland...dus betrouwbaar lijkt het wel.. Tongue
[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply

#50
Heel pessemistisch zijnde wil ik het eerst zien gebeuren dat er een fabrieks Swift komt met 200pk. Het is onsuzuki om een auto af te leveren met zoveel pk en hoe en waarmee gaan ze dat produceren?

Ik denk dat ze eerder een dealtje sluiten met die toko uit oostenrijk of zwitserland die de Ignis Sport van een compressor voorziet. Want om die 200pk te produceren heb je minimaal een turbo of compressor nodig.

Maar we zullen zien!
Reply

#51
Quote:Originally posted by Phillostar
Heel pessemistisch zijnde wil ik het eerst zien gebeuren dat er een fabrieks Swift komt met 200pk. Het is onsuzuki om een auto af te leveren met zoveel pk en hoe en waarmee gaan ze dat produceren?

Ik denk dat ze eerder een dealtje sluiten met die toko uit oostenrijk of zwitserland die de Ignis Sport van een compressor voorziet. Want om die 200pk te produceren heb je minimaal een turbo of compressor nodig.

Maar we zullen zien!

Idem......Tongue

[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply

#52
Suzuki werkt aan een snelle versie van de nieuwe Swift. De auto moet de opvolger worden van de nog immer als occasion geliefde oude Swift GTi.

Suzuki zal de nieuwe Swift GTi naar alle waarschijnlijkheid in november presenteren. Dan strijkt de rallyklasse JWRC neer in Japan. Suzuki is sinds jaar en dag zeer succesvol met de Ignis in deze tak van sport. Wanneer de Japanse proeven zullen worden verreden, wordt de nieuwe Swift GTi onthuld.
De Suzuki Swift GTi krijgt een vermogen van zo´n 150 pk. Daarmee kan hij goed de concurrentie aan met de Mitsubishi Colt CZT; die ook dat vermogen heeft. De Swift GTi krijgt echter klop van de nieuwe Corsa GSI OPC. Volgens de laatste geruchten verschijnt die in 2007 met een vermogen van liefst 175 pk. Aan het einde van 2006 zal een ´normale´ GSI versie van het nieuwe model Opel Corsa verschijnen; die brengt het echter niet verder dan 140 pk.
Ik rij niet te hard, jij kijkt gewoon te langzaam....
Reply

#53
Quote:Originally posted by ErwinGTI
Suzuki werkt aan een snelle versie van de nieuwe Swift. De auto moet de opvolger worden van de nog immer als occasion geliefde oude Swift GTi.

Suzuki zal de nieuwe Swift GTi naar alle waarschijnlijkheid in november presenteren. Dan strijkt de rallyklasse JWRC neer in Japan. Suzuki is sinds jaar en dag zeer succesvol met de Ignis in deze tak van sport. Wanneer de Japanse proeven zullen worden verreden, wordt de nieuwe Swift GTi onthuld.
De Suzuki Swift GTi krijgt een vermogen van zo´n 150 pk. Daarmee kan hij goed de concurrentie aan met de Mitsubishi Colt CZT; die ook dat vermogen heeft. De Swift GTi krijgt echter klop van de nieuwe Corsa GSI OPC. Volgens de laatste geruchten verschijnt die in 2007 met een vermogen van liefst 175 pk. Aan het einde van 2006 zal een ´normale´ GSI versie van het nieuwe model Opel Corsa verschijnen; die brengt het echter niet verder dan 140 pk.

Mooi stukje autoweek :-)


[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply

#54
beter douwen ze er gelijk een turbo op met dumbvalve en de hele rotzooi Tongue

225 pk lijkt me wel mooi voor de nieuwe swift gti :o
Reply

#55
ja eeeeeeh, ook voor een alto, maar dat zijn allemaal van die dingen die wel leuk zijn maar nooit gebeuren. DAt soort dromen hoef je echt niet te verwachten, hoe leuk het ook zou zijn en hoe mogelijk het allemaal ook is.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#56
Haha, kan zijn, maar autoweek is er wel altijd rap bij.....

Groetennnn
Ik rij niet te hard, jij kijkt gewoon te langzaam....
Reply

#57
als ie 150pk standaard heeft dan is dat toch een hele leuke basis om verder aan te tunen Smile nu maar hopen dat het onderblok een beetje van toeren maken houd en dat de onderdelen de stress van 250pk op zouden kunnen brengen Drewl
Reply

#58
Is er al weer nieuws ben wel heeeel nieuwsgierig eigenlijk :o
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Reply

#59
http://www.suzuki.co.jp/swiftsport/
Reply

#60
37
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.