Swift MK6 Sport (de nieuwe GTI?)
#21
kan ook dat er 2 motoren voor komen. een zachte versie met 125 pk en een snelle versie met 150 pk.

toch wil ik de jappenversie Biggrin
Reply

#22
Quote:Originally posted by Cliffhanger
kan ook dat er 2 motoren voor komen. een zachte versie met 125 pk en een snelle versie met 150 pk.

toch wil ik de jappenversie Biggrin

Met 5 deuren ? iew doe niet zo eng Tongue

Maar ja in November weten we het...of misschien al eerder...aangezien de Swift begin augustus al in actie komt in de Rally van Finland.......en dit in eerste instantie pas in november zou zijn, in de rally van Japan

Oow en ook grappig :

Quote:Suzuki rumours continue to fly

Guy Wilks - SuzukiTalk about Suzuki's possible step up to a full World Rally Championship programme has gathered pace in the wake of last weekend's Rally Argentina. The Japanese marque won last year's Junior World Rally Championship with its Ignis Super 1600 car, and has been linked with a step-up to rallying's top class for some time.

Suzuki will introduce a new Super 1600 car, based on the Swift, on the upcoming Neste Rally Finland to bolster its title defence after fierce competition from French rival Citroen. A planned step-up to a full WRC campaign is unlikely to come to fruition until 2007 at the earliest, but Suzuki could do a partial campaign at the end of 2006 after developing the car for the first half of the year.

As yet, there has been no official word from Suzuki about the possibility of a WRC campaign, or what car would be used, but Suzuki's head of European and American operations, Hirotaka Ono, said recently that an increased rally programme is on the horizon. "We are fully committed to enter the World Rally Championship in 2007 and 2008," he said. "Our entry will be based on a new model - a two-litre, four-wheel drive turbo-charged car."

Maar welk nieuw model zou dat zijn Tongue opvolger van de Liana misschien ? Tongue
Daar komt dan waarschijnlijk wel een 2liter snelle versie van, aangezien je om mee te doen in de WRC een x-aantal autos verkocht moet hebben van het zelfde type. Alleen dan natuurlijk gewone consumenten versies Tongue.

[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply

#23
met jappeversie bedoel ik niet de 5 deurs Wink meer om de motor & suspensie/aandrijving
Reply

#24
Quote:Originally posted by Cliffhanger
met jappeversie bedoel ik niet de 5 deurs Wink meer om de motor & suspensie/aandrijving


Ahhhhhaaa je wilt dus de europese 3deurs met de japanse 5deurs gti motor :-) Altijd handig Tongue
[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply

#25
goh grappig Biggrin Biggrin Biggrin
Reply

#26
Ik denk niet dat een 1.6 met 125 pk de GTI word.

Ik denk eerder iets met 150/160 pk.

De reden waarom ik dit denk, is dat Suzuki goed op weg is een goede naam op te bouwen met de nieuwe suzuki , die zich een goede reputatie afdwingt door het goede rijgedrag en het sportieve uiterlijk.

Als ze dan met een GTI op de martk komen, die ronduit slappe prestaties heeft voor een GTI, dan zou dit een domper zijn voor de naam en reputatie van de nieuwe swift.

In neem aan dat degene die hierover gaan bij Suzuki daar volledig van op de hoogte zijn.

Als er een 125pk model op de markt komt dan denk ik dat het gewoon een tussenmodel is, of een uitbreiding van het assortiment.

Maar ik denk ( en hoop ) dat de GTI toch wel wat meer in z,n mars krijgt.
Reply

#27
Quote:Originally posted by ikinks
Op een rijtje:

Merk/type; motor; pk; 0-100 tijd
Peugeot 206 GTI; 1.6 turbo; 110 pk; 10,0 s
Opel Corsa GSI; 1.8 NA; 125 pk, 9,0 s
Citroën C2 VTS; 1.6 NA; 125 pk; 8,9s
Mitsubishi Colt CZ3 CZT; 1.5 turbo; 150 pk; 8,0 s
Ford Fiësta ST; 2.0 NA; 150 pk, 8,4 s


Naar mijn weten heeft een Peugeot 206 GTi een 2 Liter motor met 138 PK...
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#28
Die 1.6 Turbo in de 206 is de 1.6 HDi F GTi, met een 110pk diesel....Smile
Geen Suzuki meer.
Reply

#29
Quote:Originally posted by RealManiac
Die 1.6 Turbo in de 206 is de 1.6 HDi F GTi, met een 110pk diesel....Smile

Haha.....diesel GTi blijft fout.
[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply

#30
Quote:Originally posted by Jox444
Quote:Originally posted by RealManiac
Die 1.6 Turbo in de 206 is de 1.6 HDi F GTi, met een 110pk diesel....Smile

Haha.....diesel GTi blijft fout.

Ben ik niet met je eens. Ik rijd regelmatig met flinke dieseltjes en het rijd echt wel subliem hoor. Alleen gebruikt men voor de "gti" versies nog te zwakke diesels. 206 110pk HDi F GTi is idd niet zo handig. Maar hing er noou een 2.0 HDI met zo'n 140pk in wil ik niet weten hoe lekker dat rijdt.
Voor de lekkere sound zijn benzine motoren wel stukken beterIdea
Geen Suzuki meer.
Reply

#31
ja maar wat ie bedoelt is, GTi, dat is gewoon. hoort niet bij diesel Wink

gewoon TDi. ofzo.

maar vind de achterlichten ook wel erg geslaagd van de sport, zijn anders dan de normale swift...
Reply

#32
Quote:Originally posted by Pollux
Quote:Originally posted by ikinks
Op een rijtje:

Merk/type; motor; pk; 0-100 tijd
Peugeot 206 GTI; 1.6 turbo; 110 pk; 10,0 s
Opel Corsa GSI; 1.8 NA; 125 pk, 9,0 s
Citroën C2 VTS; 1.6 NA; 125 pk; 8,9 s
Mitsubishi Colt CZ3 CZT; 1.5 turbo; 150 pk; 8,0 s
Ford Fiësta ST; 2.0 NA; 150 pk, 8,4 s


Naar mijn weten heeft een Peugeot 206 GTi een 2 Liter motor met 138 PK...

Yep, je hebt gelijk, dus correctie: Tongue

Peugeot 206 GTI; 2.0 NA; 138 pk; 8,3 s
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#33
ik vind de nieuwe gti afgestemd op de iets "oudere mensen" zeg maar,in mijn ogen is hij niet
niet zo sportief meer kwa uiterlijk.het lijkt wel een auto voor een kantoormens Biggrin
was met mercedes ook zo die nieuwe modellen met ronde koplampen etc zijn echt voor gepensioneerden lijkt mijBiggrin
maar dit is natuurlijk hoe ik het zie en veel ervaring heb ik niet34
Reply

#34
heb toen der tijd iets gelezen in een blaadje dat er in beg. 2006 een gti versie uitkomt..
waar en hoe weet ik niet meer
Reply

#35
Als nou de Sport versie een GTi zou zijn met echt maar 125 PK dan laat je er toch gelijk een compressor-kit op flikkeren.
Als de 1.5 exclusive 102 PK heeft en mét compressor-kit 160PK (58 PK verschil) dan kan de Sport versie toch wel van 125 naar +/- 180 PK!!!45
Tadaaaaaaa. Dus eigenlijk zie ik het probleem niet39 37 Idea
....Drivin' the Rival....
Reply

#36
nou ik wel. de GTi heeft hoogstwaarschijnlijk een turbo.

en turbo en compressor samen gaat niet Wink
Reply

#37
Quote:Originally posted by Cliffhanger
nou ik wel. de GTi heeft hoogstwaarschijnlijk een turbo.

en turbo en compressor samen gaat niet Wink
Wedden van wel?? Biggrin


Maar de 1500 VVT motor is toch praktisch dezelfde als die uit de Ignis, op een paar pk's na? Zou dit dan passen op de New Swift??
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#38
Als het goed is wel Biggrin
Reply

#39
Quote:Originally posted by ikinks
Quote:Originally posted by Cliffhanger
nou ik wel. de GTi heeft hoogstwaarschijnlijk een turbo.

en turbo en compressor samen gaat niet Wink
Wedden van wel?? Biggrin


Maar de 1500 VVT motor is toch praktisch dezelfde als die uit de Ignis, op een paar pk's na? Zou dit dan passen op de New Swift??

Ja......kost je ongeveer alles bij elkaar tussen de 5000 en 6000 euri :-)
[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply

#40
Het wordt zeker weten een 125 pk motor, bij me soesdealer hebben ze de specificaties binnen gekregen per mail en daar hebben ze het ook over die motor.. Eerst maar is mee rijden voor ik er echt over ga oordelen..!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.