Swift MK6 Sport (de nieuwe GTI?)
#1
Op internet weer wat nieuwe "New Swift Sport" foto's gevonden zou dit hem dan toch worden de nieuwe GTI?


ARTIKEL

[Image: 06-sport-a.jpg][Image: 06-sport-f3q-st.jpg]
[Image: 06-sport-f-a.jpg][Image: 06-sport-r3q-a.jpg]
[Image: 06-sport-r3q-a2.jpg][Image: 06-sport-r-a.jpg]
[Image: 06-sport-s-a.jpg][Image: 06-sport-s-a3.jpg]
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply

#2
Dan vind ik een 1.6 met 125 pk nog aan de magere kant, een Swift GTi zou moeten concurreren met de Mitsu Colt CZT, en da's een 1.5 turbo met 150 pk en 210 Nm.
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#3
ik vind em eerlijk gezegd niet eens zo mooi met die dubbele uitlaten...

wat ik wel mooi vind, is de achterlampen! Beetje lexus-look achtig volgens mij, toch?
[Image: autootje.jpg]
Reply

#4
vind het wel mooi die uitlaten alleen die achteruitrijlampen erlangs is minder maar die kun je donkerdermaken
Reply

#5
125 pk maar ?

Dat zal niet veel soeps worden.
Ik had hem toch wel richting de 150 verwacht.
Reply

#6
Op autoweek stond dat het beestje rond de 150pk kreeg.......
125 beetje....weinig....
[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply

#7
Ik vind em zeker mooi 39
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#8
jammer dat dit een 5deurs uitvoering is, 3 deurs lijkt me een stuk mooier!
Reply

#9
Ziet trouwens wel, dat ze er vertrouwen in hebben...
Met hun helmpjes op..
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#10
in het artikel staat dat in europa alleen de 3drs versie komt.39
Reply

#11
198 km/u......beetje magertjes hoorPuzzled
Reply

#12
ja maar over de mk3 gti staat 185 en gaat ook over de 200
Reply

#13
Nog wat geinigs van een spaanse website die eigenlijk bij dezelfde reportage hoort

[Image: bdepmc9491.jpg]
[Image: bdepmc9489.jpg]
[Image: bdepmc9488.jpg]
[Image: bdepmc9490.jpg]

Also in the first trimester of the year that comes will arrive the Sport Crossover, a vehicle of the segment B that also will have a Fiat version (the so many times announced SUV of the Italian mark) and that will make in Hungary. In 2007 it will appear a model that in Suzuki denominates Utility Compact, of 3.65 meters in length, and a year later it will touch the turn to him to the BASIC World Standart, small a utilitarian one with body of five doors of 3.45 meters - that will not take total traction -, and to the Sport Utility Wagon. This one, will have 4.60 meters in length and will be fitted in segment D to face the BMW 3 Series Touring and to the Audi A4 Avant. From him it will be derived, later, a berlina of greater size.
Reply

#14
puke lelijk puke

maar ik hoop ook wel dat suzuki met een beter blokkie komt dan een 1.6 125pk is een beetje magertjes


Reply

#15
Leuk, die Swift!!! Ziet er heel erg goed uit!

1.6 met 125pk.... Misschien komt er nog een echte GTi met 150pk???? Zal wel niet.Unhappy
Geen Suzuki meer.
Reply

#16
Mmm... ik vindt het allemaal een beetje tegenvallen. Ook het uiterlijk ziet er niet echt spectaculair uit.

We wachten nog maar even een rondje...
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#17
Ik denk dat dit gewoon een "tussenmodelletje" wordt. Om het gat tussen de 1.5 102PK en de GTi die minstens 150PK moet krijgen te vullen. Want 125PK is tegenwoordig geen GTi meer! En de nieuwe Swift GTi moet toch minstens met bijv de Ford Fiesta ST kunnen concurreren!
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#18
Nou heb ik denk niet dat dit een tussenmodel wordt, vergelijk de specs van oa. de 206GTi, Corsa gsi , citroen c2 vts, Colt Cz3 turbo en de fiesta ST , die liggen allemaal rond de 18~22k euris zitten allemaal tussen de 8 en 9 seconden naar de 100 en hebben allemaal een top rond de 200~210...

Dus ik denk dat een 1600 met 125 pk en een 0 ~ 100 tijd die onder de 9 seconden moet gaan zitten ( zie engelse article waar ze zeggen dat het nu 9 secs is, maar dat de target veel lager ligt ), en een top rond de 200, in vergelijk met de concurentie niet eens zo gek is. Zeker niet als ze deze ook og goedkoper in de markt zetten als de andere snelle kleine hatches.


[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply

#19
Op een rijtje:

Merk/type; motor; pk; 0-100 tijd
Peugeot 206 GTI; 1.6 turbo; 110 pk; 10,0 s
Opel Corsa GSI; 1.8 NA; 125 pk, 9,0 s
Citroën C2 VTS; 1.6 NA; 125 pk; 8,9s
Mitsubishi Colt CZ3 CZT; 1.5 turbo; 150 pk; 8,0 s
Ford Fiësta ST; 2.0 NA; 150 pk, 8,4 s

De Peugeot en Opel zijn al wat oudere modellen, die vallen qua prestaties buiten de boot. Wat ik wel weet is dat er volgend jaar een nieuwe Corsa op de brug staat, en ook een 1.8 GSI mét turbo, ongeveer goed voor 170 pk. De Citroën is dan te vergelijken met de Swift 6, maar zeg nou zelf, de fabrikant zal toch niet onder willen doen voor een directe concurrent? Als Suzuki slim is dan blijft de Sport een 'tussenmodel' en richt de echte GTI zijn pijlen op de CZ3, dus een anderhalf liter met turbo, minstens 150 pk en 210 Nm.

Hetzelfde kun je zien bij de het middenklassesegment; eerst was er de Golf V GTI, een tweeliter turbo met 200 pk en 280 Nm, daarna de Opel Astra GTC op dit moment met bijna dezelfde specs, maar eind dit jaar / begin volgend jaar nog een 240 pk OPC versie. Dan nog de Renault Megane 2.0 16V T 225 RS Trophy (225 pk), en als laatste staat nog de Ford Focus RS op stapel, die ook minstens 240 paarden uit een 2.0T gaat persen.
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#20
Quote:Originally posted by ikinks
Op een rijtje:

Merk/type; motor; pk; 0-100 tijd
Peugeot 206 GTI; 1.6 turbo; 110 pk; 10,0 s
Opel Corsa GSI; 1.8 NA; 125 pk, 9,0 s
Citroën C2 VTS; 1.6 NA; 125 pk; 8,9s
Mitsubishi Colt CZ3 CZT; 1.5 turbo; 150 pk; 8,0 s
Ford Fiësta ST; 2.0 NA; 150 pk, 8,4 s

De Peugeot en Opel zijn al wat oudere modellen, die vallen qua prestaties buiten de boot. Wat ik wel weet is dat er volgend jaar een nieuwe Corsa op de brug staat, en ook een 1.8 GSI mét turbo, ongeveer goed voor 170 pk. De Citroën is dan te vergelijken met de Swift 6, maar zeg nou zelf, de fabrikant zal toch niet onder willen doen voor een directe concurrent? Als Suzuki slim is dan blijft de Sport een 'tussenmodel' en richt de echte GTI zijn pijlen op de CZ3, dus een anderhalf liter met turbo, minstens 150 pk en 210 Nm.

Hetzelfde kun je zien bij de het middenklassesegment; eerst was er de Golf V GTI, een tweeliter turbo met 200 pk en 280 Nm, daarna de Opel Astra GTC op dit moment met bijna dezelfde specs, maar eind dit jaar / begin volgend jaar nog een 240 pk OPC versie. Dan nog de Renault Megane 2.0 16V T 225 RS Trophy (225 pk), en als laatste staat nog de Ford Focus RS op stapel, die ook minstens 240 paarden uit een 2.0T gaat persen.

Suzuki is slim en daarom doen ze dat juist niet. Je moet niet vergeten dat Suzuki een enorme kleine afzet markt heeft, zeker voor duurdere snelle modellen. Het is en blijft een kleine speler buiten japan. Kijk maar naar de Ignis sport , die is ook enorm weinig verkocht, zo ook de oude GTi's . De markt waarin Suzuki opereert buiten Japan ( en in dit geval europa, want daarvoor is de nieuwe swift ontwikkeld. ) Is gewoon te klein om 2 snellere versies in te zetten in het zelfde segment. Dat zou namelijk betekenen dat 1 van de 2 gewoon weg niet verkocht wordt omdat ze hun eigen markt verpesten. En dat kunnen ze zich echt niet veroorloven. Er komt gewoon echt maar 1 snelle versie (ik denk dat deze overigens wel meer dan 125 pk krijgt, ze zijn er tenslotte nog mee bezig).
[Image: ctr_avatar.jpg]
Type...RRrRRRRRRrrrrrrrrr
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.