1.6 DOHC swift op de testbank
#21
Mijn auto staat bij me pa en ma en dat is 25 km verderop dus eerder dan morgen ben ik er niet maar morgen ga ik zekers even bezig met de auto en wie weet als ik het probleem met de verlichting ook heb opgelost maak ik ook meteen een nieuwe afspraak voor de dyno
Reply

#22
:x was dus de benzine die op was :x

januari maak ik een nieuwe afspraak waarschijnlijk
Reply

#23
ppfffgggngngng.....gggg gniffel.....:x

zeg maar ...... je begrijpt t wel....devil
niet handig Tongue
gr Cotjuh

Volvo 4 Life
[Image: onder.JPG]

Cotjuh zijn home page
Reply

#24
ok ik heb wat leuks gekocht moet het alleen nog effe ophalen en nu twijfel ik weer wat ik moet doen, ik heb namelijk een cilinderkop die 0,8mm afgevlakt is en helemaal bewerkt voor webers wat hem zekers meer geschikt maakt voor mijn 1.6 onderblok dan een standaard cilinderkop nu twijfel ik of ik deze kop meteen erop wil zetten en dan laten afstellen of eerst laten afstellen en dan kijken hoeveel winst de aangepaste kop t.o.v. een orginele oplevert Tongue
Reply

#25
NiceBiggrin Ga je er dan ook dubbele weebers op zetten?? Dat zou wel helemaal über bruut zijn!!!Biggrin
Reply

#26
nope geen webers zou wel leuk zijn maar dat zuipt wel heel erg hard een quad TB setup met dubbele injectoren vind ik wel zeer aantrekkelijk maar aangezien ik uiteindelijk turbo wil gaan draaien denk ik niet dat het erop komt (wie weet op me MK1 want bij de cilinderkop zat ook een compleet gereviseerd blok met uitgebalanceerde zuigers,drijfstangen en vliegwiel dus een mooie basis om 10000 RPM me te draaien op lachgas)
Reply

#27
ok dan morgen om 9 uur nieuwe rollenbank afspraak staan Smile als ik me camera niet vergeet zet ik het filmpje er s'avonds wel op maar verwacht niet teveel want dat doe ik ook nog niet Tongue
Reply

#28
Waag het eens om je camera te vergeten... Tongue
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#29
zien die handel haha
lijkt me stoer hoor...
gr Cotjuh

Volvo 4 Life
[Image: onder.JPG]

Cotjuh zijn home page
Reply

#30
Schiet eens op met dat filmpie!
Reply

#31
filmpje komt later vanavond als ik thuisben

De auto rijd super en maximaal vermogen wat er uitkwam rollen was 120WHP (aan de wielen dus) ongeveer 145 aan de krukas, koppel konden we helaas niet meten want een storing in het systeem zorgde ervoor dat er geen toeren geregistreerd konden worden
Reply

#32
Krijg je dan ook korting op die test? Is nogal kloten als je geen koppel gemeten hebt...
Maar die 120 pk mag er zijn... Da's een mooie basis lijkt me zo
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#33
netjes Biggrin gefeliciteerd met het mooie resultaat Biggrin
Reply

#34
Nice!Biggrin Ben benieuwd naar filmpjeTongueWink
Reply

#35
ben hem nu aan het uploaden filmpje dyno 10mb

Blauwe lijn van bijna het begin vanochtend groene lijn later die dag
[Image: 425924_59_full.jpg]

Top vermogen terwijl ie door de versnellingen heenliep en beste vermogenscurve die we gehaald hebben

[Image: 425924_60_full.jpg]

Helaas dus wegens storing geen koppelkromme maar geloof me die ziet er ook goed uit

220km/u in de 4e versnelling damn man snel maar op zoek naar een goeie GTI bak
Me km teller in de auto week trouwens nauwelijks af vergeleken met die van de rollenbank viel me op en je kan er vanuit gaan dat een echte dynojet supernauwkeurig is Biggrin
Reply

#36
erg gaaf!
leuk filmpje ook.
een goeie combi dus zo´n 1.6 onderblok met GTi kop.
komt een mooi vermogen uit dat blokje
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#37
gaat nog beter worden als de ander cilinderkop erop komt die is 0.8mm afgevlakt dus de compressie wordt hoger van wat ik nu schat 137 naar zo'n 1:10.5 en de poorten zijn groter gemaakt en gepolijst ook moeten de verstelbare nokkenastandwielen nog afgesteld worden
Ik denk dat 140WHP wel te halen valt hiermee en das toch zo'n 170pk aan de krukas Smile maar goed dit duurt nog wel effe was namelijk een duur dagjeTongue
Reply

#38
very nice indeed Smile
Reply

#39
Quote:Originally posted by aRandy
gaat nog beter worden als de ander cilinderkop erop komt die is 0.8mm afgevlakt dus de compressie wordt hoger van wat ik nu schat 137 naar zo'n 1:10.5 en de poorten zijn groter gemaakt en gepolijst ook moeten de verstelbare nokkenastandwielen nog afgesteld worden
Ik denk dat 140WHP wel te halen valt hiermee en das toch zo'n 170pk aan de krukas Smile maar goed dit duurt nog wel effe was namelijk een duur dagjeTongue


Als ik dan toch ff vragen mag; wat kost zoiets (Hollanders als we zijn) Wink
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#40
ik ben 430 euro lichter :x maar die gast van bccp heeft me eigenlijk nog wel gematst want ik stond er van 09:00 tot 16:30 vanmiddag en een uurtje afstellen kost al 150 euro
Hij was niet bekend met een Apexi SAFC2 dus omdat het voor hem ook een leerproces was en het allemaal langer duurde als normaal had ie maar 2 bankuren gerekend
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.