Het "alles over verlagen" topic
Ik wil ook maar ff weten welke ik moet hebben van Apex?
Neem aan dat:
Suzuki - SWIFT GL/GLX/GLXi/GTi zou moeten passen,
maar moet ik die dan ook hebben?

(Ga in de toekomst toch maar eens verlagen)
Reply

Mr.RrR Wrote:Heb een vraagje. ik ben nieuw op het forum, maar kon nergens duidelijk wat vinden over het comfort van de verlagingsset van de dealer voor de New Swift.[ begreep dat deze erg hard zijn, wil ik niet. Zijn er nog andere setjes voor de Nieuwe Swift? Of lees ik ergens overheen?] Hoe is dit in combinatie met 16", want begreep dat 17" aanloopt met verlaging en passagiers? Puzzled



Hier orginele Suzuki veren voor de new swift verkrijgbaar via de dealer.

[Image: ZwhhjvrHiaG.jpeg]

Toelichting:
Deze verlagingset verlaagt de auto aan de voorzijden met 38mm en aan de achterzijde met 35mm. De veren zijn aan de voorzijde ongeveer 50% stugger en aan de achterzijde ongeveer 23% stugger t.o.v. de standaard veren.
Reply

Mijn wagen is nu 4,5cm verlaagd(merk onbekend) en als k door de stad rijd stuiter ik echt alle kanten op en is het comfort ver te zoeken. Weg ligging is leuk maar comfort belangrijker nu kwam ik er vorige week achter dat mijn vering versleten is dus nu er toch wat anders op moet maar gelijk iets kopen wat ook beter veerd. Iemand een aanrader over welke veren lekker rijden rij hoogte maakt me een stuk minder uit.
Reply

Ik zou je dan adviseren om voor Apex veren te gaan, deze heb ik eerst ook gehad en zijn redelijk comfortabel.
Of je gaat terug naar de standaard vering van de swift, dat heb ik van de week mogen meemaken, die zijn "zeer comfortabel" te noemen (maar wel HOOOG).
Comfort blijft natuurlijk een relatief ruim begrip omdat de swift nou niet echt een luxe slee is Wink
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

ja oke maar zoals die nu rijd is het maar niets zogouw je niet over asfalt rijd en je gaat boven de 40km/h is het bijna niet uit te houden in die wagen. Maar ik zag dat je 35 en 30mm veren van apex heb zit daar nog verschil in kwa comfort ?
Reply

Ik rolde met 35mm, maar het lijkt me logisch dat je met 30mm meer comfort krijgt, gezien je standaard demper dan minder "ingedrukt" is en je dus een grotere "veerweg" over zal houden.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

Over een tijdje die apex veren eens in de bestelling doen dan, bedankt voor de tip
Reply

Ben aan het kijken voor een ander setje veren en evt. dempers.
Wil vrij stug gaan. H&R is hard en stug. Autostyle heeft nu ook een set.
Heeft iemand ervaring met het setje veren + dempers?

VV SZ Swift Hb/Gti 88- 40mm
AutoStyle veren & dempers Suzuki Swift Hb/Gti 88- 40mm

[Image: IA%2048N008.gif]
Reply

Jongens, ben van Apex naar Jamex gegaan, achter licht ie letter plat op zn kont, 1 vingen tussen band & kast39

maar voor is ie naar mijn gevoel omhoog gekomenCryCry iemand een idee?
veren komen onder maartens (nonsens) ouwe blauw swift weg die korter is geworden42

ik weet niet meer, heb mn schokdempers & veerpootlager overgezet maar hielp ook niks, zit nu te denken om de slijptol erin de hange42devil
Reply

hoelang heeft maarten ermee gereden?

mijne werd ineens een stuk lager nadat ik er een tijd mee had gereden(hobbelige zandweggetjes enzo34)
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

naja coating bladert eraf voorkant Zzzz achter is perfect.. maarten heeft ze volgends mij van arco??Puzzled maar weet ik niet zekerTongue
Reply

bij hangt die ook iets naar achteren hoor, zal zo wel horen ?
Reply

Devil-GTi Wrote:Jongens, ben van Apex naar Jamex gegaan, achter licht ie letter plat op zn kont, 1 vingen tussen band & kast39

maar voor is ie naar mijn gevoel omhoog gekomenCryCry iemand een idee?
veren komen onder maartens (nonsens) ouwe blauw swift weg die korter is geworden42

ik weet niet meer, heb mn schokdempers & veerpootlager overgezet maar hielp ook niks, zit nu te denken om de slijptol erin de hange42devil

Ik heb ook Jamex veren. Achter ligt hij heel mooi, maar voor ligt hij in mijn ogen te hoog. Een collega heeft sinds kort een gti maar die ligt veel lager voor.

Is apex lager dan jamex?
(in andere woorden: moet ik apex veren halen?)
'Onmogelijk' is een mening, geen feit.
Reply

Had ik ook last van. Jamex hangt idd iets naar achteren. Maar waar kan ik -60mm setjes krijgen?
[Image: don_sig_20111230_1.jpg]
Reply

klopt had ik ook last van

http://www.dl-design.nl/

maakt ze op maat als je wil 150 euro39
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

Heeft iemand ervaring met inter alloy (van autostyle) veren? en heeft iemand misschien een foto met die veren onder zijn auto?

alvast bedankt!
'Onmogelijk' is een mening, geen feit.
Reply

Als je alleen verlagingsveren monteert moet je dan ook de auto laten uitlijnen?
Reply

Dat is wel verstandig om te doen. Bij mij stond daarna alles scheef, dus het was zeker nodig.
[Image: qr-grunnmeet.jpg]
Reply

Het MOET niet, maar het levert zijn geld zeker op in je stuurgedrag en je banden die dan wel recht afslijten.
Reply

Wat je kan doen na het verlagen is 2dagen met je auto te gaan rijden.
Daarna je auto uitlijnen.

Ik raad je het zeker af om zonder je auto te hebben uitgelijnd langer dan een week ermee te gaan rijden.
Daardoor slijten je banden een heel stuk sneller en ze slijten scheef af.
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.