Het "alles over verlagen" topic
Hallo Allemaal,

Heeft iemand zijn Baleno Hatchback wel eens 3,5Cm verlaagd en zo ja hoe ziet dat er uit?

ik denk dat ik eerder voor 4CM ga maar wil wel weten hoe dat er uitziet! met standaard banden
Reply

Standaard banden in welke maat?
En die 0,5cm verschil ga je niet zien hoor...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Standaard 15Inch volgens mij..

Ik kan ook een set kopen van 60MM en 25MM veren..

Maar... hoezit dat?
Reply

Nogmaals: Welke bandenmaat?
En ik zou niet op de veren gaan zitten.

Tip: geef eens een goed gedefiniëerde vraag en geef eens antwoord op mijn vraag dan komen we een stukje verder.
Het is wat vaag nu...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

175/70/13

dat staat op de band...
Reply

Hoe kan het dan in godsnaam een 15" velg zijn?!

Als je een beetje plat wil dan kun je beter de 60-20 set kopen, dan hangt 'ie ook ietsjes voorover.
Bij een 35-35 set blijft de auto relatief hoog staan (zeker op die 13" velgen met ballonbanden) en hangt 'ie nog steeds iets achterover.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

175/70/13
175 = breedte van de band
70 = hoogte van de band
13 = inches van je velg

Onthoud dat maar Karsten Smile
Es Aa Drie Één Nul
Reply

(09-04-2012, 15:49)RickSwift Wrote: 175/70/13
175 = breedte van de band
70 = hoogte van de band
13 = inches van je velg

Onthoud dat maar Karsten Smile

correctie:
175 = breedte van de band, correct, wel vermelden dat het mm's zijn.
70 = is de hoogte van de band in percentage van de breedt.. in dit geval is de hoogt van de band 70% van 175mm
Reply

oke bedankt voor de uitleg.

ik wil dit jaar toch andere velgen hebben..

Maar ik heb 40/40 besteld
je ziet op veel steekmaten ET staan

Ik heb zelf 4X100 en naaf 54.1 maar wat houd ET in?
Reply

Wikipedia kan je dat superB uitleggen.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

Had al gekeken bij het topic 'Alles over licht-metale velgen' en toevallig heb ik de maat 195/50/15
Ze zeggen daarbij dat problemen kan geven met verlagen, wat gaat precies het probleem worden, want volgens mij kan ik prima mijn wagen 35mm omlaag gooien!
Reply

Banden zijn net te hoog en lopen daardoor aan bij ver inveren. Maar toch rijden er veel op die maat banden rond omdat die veeel goedkoper zijn dan 195/45/R15
Reply

Als je de juiste ET-waarde hebt op de velgen, is de kans op aanlopen al veel minder.
Reply

Ik zit er steeds vaker over na te denken om toch maar te gaan verlagen.
Alleen wat zijn zowel de voor en nadelen.

De APEX veren, kan ik hiermee nog een beetje normaal over drempels zonder schuin te nemen en zonder 5km/u te rijden?

En de wegligging wordt dit aanzienlijk beter? zoals onderstuur, waar ik heel erg veel last van heb.

Maar noem ook graag even de nadelen op.

Ik kijk naar de volgende veren:
Suzuki Swift EA/MA 89-96 Verlagingsveren Apex, 35/35mm

Heb gewoon standaard bandenmaat dus zou geen probleem moeten geven met aanlopen.
155/70/R13
ET 35
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Je kunt met 35mm zonder problemen over heuvels komen... Ik voelde in m'n MK4 wel wat verschil voor en na verlagen, maar daar zaten ook stuggere schokdempers onder. Had persoonlijk meer last van de stuurverkrachting tijdens 'sportief' bochtenwerk.
Reply

Oke want hoe zit het met bochten nemen? Kan ik juist sportiever bochten nemen of niet? Heel erg veel last van onderstuur.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Het zal ongetwijfeld helpen, omdat je zwaartepunt lager komt te liggen. Wil je je bochtenwerk echt goed verbeteren dan kun je onder meer aan stuggere schokdempers, veerpootbruggen, enz. gaan denken.
Reply

Voor de idiote verbouwing aan mijn swift wassie ook nagenoeg standaard. Echter wel verlaagd, sebring einddemper en fibersport sideskirts. Met die Apex verlaging, scraapte ik soms bij erge drempels (die ik gewoon rechtuit nam) die skirts of de einddemper. Jij hebt die skirts en die einddemper niet!!
Wegligging verbetert hierdoor wel, maar of het je onderstuur geheel weg neemt durf ik niet te zeggen.
Reply

Hmm oke, want dat zou eigenlijk de voornaamste reden zijn om me auto te verlagen. Als die wegvalt, vind ik dat het stuggere comfort wat erbij komt kloter, dan een mooier wiel aangezicht.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Met apex veertjes word die gewoon een stuk stugger en krijg je meer een stuiterbakkie bij de wat minder mooie wegen.

Dat is gewoon een feit....met standaard veren rijd je lekker door de straatjes heen met drempels e.d en vlieg je daar lekker overheen
met verlaginsveren is dat wel afgelopen.

Wel word je onderstuur minder erdoor.
Ik wil niet zeggen geheel weg, maar minder.
Het aangezicht is natuurlijk ook mooier.




[Image: images?q=tbn:ANd9GcTzzEdn33CSWQfkwteuuci...H6JJTNQwQg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.