Het "alles over verlagen" topic
#1
Omdat er veel vragen worden gesteld over verlagen, hier een overzicht over verlagen en verlagings veren.

Hoewel er niet héél veel voor een Swift te krijgen is, zijn er best een setjes verlagingsveren te koop.

Een groot deel van het STC rijdt rond met Apex veren (http://www.stroevemotorsport.nl).
Apex zorgt voor een verlaging van 3,5cm en je houdt nog een stukje comfort over.

[Image: fox26.jpg]

H&R levert ook setjes voor de Swift, leverbaar via Autostyle. Dit setje zorgt voor 4cm verlaging, maar zijn meteen weer een stuk harder en stugger.

Info over het monteren vindt je hier.

Vul maar aan mensen, dit topic zal van de week opgeschoond worden om het overzichtelijk te maken.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#2
klopt ik heb ook apex en bevalt me zeer goed!!Biggrin


Streetrides Member
Reply

#3
@Puppet: Dit geld alleen voor de Swiftjes, dus zet in het topictitel dat het om de Swift gaat.Wink


Veren:
Interalloy via Autostyle. 40mm verlaging, reken op ongeveer 150 euro (Behoorlijk stug)
H&R via autostyle. 35mm verlaging, ongeveer 250 euro (geen 40mm Puppet.Wink ) (Heel stug)

Complete sets inclusief dempers:
Interalloy via Autostyle: 40mm verlaging, 565 euro (Behoorlijk stug)

Schokdempers:
Koni geel via Dutchpowertrading. Instelbare (hardheid) sportschokdemper, €109 per veerpoot voor €103 per veerpoot achter.
Koni rood via Dutchpowertrading.nl Instelbare (hardheid) vervangingsschokdemper, €98 per veerpoot voor, €93 per veerpoot achter.


GreetZ Jordy
Geen Suzuki meer.
Reply

#4
Quote:Originally posted by RealManiac
@Puppet: Dit geld alleen voor de Swiftjes, dus zet in het topictitel dat het om de Swift gaat.Wink

Ik rij zelf geen Baleno Jordy, dus ik weer er ook weinig van. Wink
De bedoeling is dat het over verlagen in het algemeen gaat, dus vul maar aan if you can... 34
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#5
Baleno verlagen:

APEX via www.stroevemotorsport.nl, 105 - 120 euro. Enigzins comfortabel. 35mm verlaging.


(Gaarne aanvullen)
Geen Suzuki meer.
Reply

#6
Tip: Auto laten uitlijnen na het verlagen, anders kunnen de banden scheef afslijten
Reply

#7
Ik heb zojuist de InterAlloy Veren + Schokdempers van Autostyle gemonteerd, en het is wel stug ja, maar daardoor heb ik nu wel een superwegligging (na het uitlijnen natuurlijk). Is zeker een aanrader
[Image: bannercdc.png]

Uploaded with ImageShack.us
Reply

#8
In de Autostyle catalogus staan voor de Suzuki Swift verlagings veren van de merken Inter Alloy en H&R. Tevens zijn ze er van Apex. Welke van deze 3 zijn nou en dan niet naar de prijs kijkend de beste veren om onder me Swift te zetten? Ik wil niet stuiteren op de weg dus moet wel een beetje comfortabel zijn.

Maarten.
Reply

#9
apex is toch nog best comfortabel zit nog wat vering in heb ze zelf ook en doen het goed!
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#10
@Yellow Swift>>>> heb jij veren?????42
Reply

#11
Is het misschien een idee om in het motorisch en technisch gedeelte nog een stikky topic aan te maken met daarin een link naar dit topic en dat topic vervolgens op slot te gooien? Aangezien ook veel mensen daar kijken en toch alle reacties in één topic komen te staan en niet verdeeld over 2 topics...
Reply

#12
Ik heb zelf Apex met de originele dempers. Comfort is bijna net zo goed als met de originele veren. Ik vind de wegligging niet zo sterk verbeterd. In vind dat het overhellen in de bocht nog steeds behoorlijk is. Wat ik optisch niet zo mooi vind is dat de voorkant iets lager is dan de achterkant.

[Image: DCP_0874_01.JPG]

Op mijn vorige Swift, een GS uit '89 had ik een setje van Merwede zitten Merwede. Deze kostten vijf jaar geleden 400 gulden inclusief montage. Ik weet niet precies hoe veel cm verlaging het was, maar ik heb het idee dat ie lager was dan m'n GTi nu. Ze waren behoorlijk stug, maar ik had in de bocht het gevoel alsof ik in een kart reed, en dat gevoel heb ik nu totaal niet.
[Image: Coltczt_0101_banner.jpg]
Reply

#13
hey een vraagje, heb vanavond de voorveren vervangen door apex, achter komt later deze week nog.

maar, wat ik merkte is, dat zo nu en dan, bij een scherpe bocht, het lijkt alsof de auto een beetje tegenstuurt. zegmaar, ik ga rechtsaf, draai het stuur helemaal in, en opeens voel ik geen tegendruk, en daarna opeens weer wel.

heeft dat te maken met dat ik haar nog niet heb uitgelijnd?
Reply

#14
Alleen voor verlaagd gaat het weggedrag natuurlijk niet op vooruit. En iets minder gas geven is misschien de reden. Als ik met redelijk was gas in de bocht ga, raak ik ook mn grip kwijt. Zeker met nat wegdek is dat erg goed te merken.
Reply

#15
nee dat bedoel ik niet. niet met grip. meer met. jah. alsof de wielen een eigen leven leiden. maar tis miniem....
Reply

#16
Als ik mijn Swift verlaag met 35mm Apex veren, kom ik dan in de problemen met bandenmaat 195/45/15. Heb eigenlijk geen zien me wielkast te laten uitrollen. Of kan ik dan beter 195/40/15 nemen (als die al bestaan)? Of bv andere veren? Moeten namelijk ook af en toe nog wat mensen achterin kunnen.
Reply

#17
Licht er natuurlijk aan wat voor et waarde je velgen hebben, maar in principe moet het met 195/45/15 goe dgaanWink
Reply

#18
ET waarde van de velgen die ik eronder wil hebben is 35.
Reply

#19
Moet goed gaan.
Geen Suzuki meer.
Reply

#20
Bestaan er ook verlagings sets die in hoogte verstelbaar zijn voor een swift ??

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.