Het "Alles over lichtmetalen velgen" topic (Je wilt wel eens wat anders....)
swift heeft geen wielbouten maar wielmoeren.. 19mm, denk dat je 17mm nodig hebt, maar dat durf ik niet te zeggen.

Ik zou zeggen, ga eens langs een bandenboer met een wielmoer die er nu opzit & de nieuwe velg.

Van te voren wel even passen of het tapeind ver genoeg door de velg steekt, anders krijg je er geeneens een moer eropTongue
Reply

oh oke wielmoeren dus, maar wie weet wat voor soort er in bsa racing velgen moet omdat er geen dop in die gaten past dus zal misschien iets met inbus zijn, probleem is dat ik de velgen hier niet heb liggen dus
Reply

Ik ben van plan om zeer binnen kort ook voor 16" velgen te gaan.
Zijn er hier mensen op het forum die bandenmaat 195/45/r16 hebben met een verlaging van 40mm waar alles past en niets aanloopt.
Want het probleem is de velgen die ik wil kopen hebben nog mooie bandjes eromheen met deze maat en ik vind het nogal zonde om dan 4 nieuwe banden te kopen met maat 195/40/r16.
En is er iets te doen tegen de tellerafwijking?

Alvast bedankt weer!
Groetjes Fuzzy Wuzzy
Reply

vraagje:
ik heb 15" velgen gekocht met bandenmaat 195/50/r15
gaat dit problemen geven met verlagen? ik heb apex veren op t oog die mn swift 35mm verlagen..
Reply

het zou kunnen dat dat problemen gaat opleveren het is echter niet zeker, ligt ook aan de ET waarde van je velgen probeer het zou ik zeggen
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

Misschien stomme vraag maar waar kun je velgen bestellen voor een swift?
Ik weet niet of die vraag al gesteld is maar ik kan hem nergens terug lezen.
Reply

elke velgenboer welWink
Reply

stylingstuff natuurlijkSmile
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

VR Wrote:stylingstuff natuurlijkSmile

Ik zie bij stylingstuff geen velgen
Reply

klopt, die heb ik niet op de site staan, maar in principe kan ik bijna alles wel krijgen voor je... eventueel ook met banden...

reden dat ze niet op de site staan is dat de keuze veel te groot is daarvoor, en stuksprijzen zijn anders dan prijzen voor bijvoorbeeld een set incl banden Wink

groeten arco namens styling stuff
Reply

hej, ik heb nu me 16 inch eronder, 195/40/16 (pzeronero bandjes) en heb geen last meer van aanlopen achter wat ik met me 15 inch 195/45/15 wel had met 3 man of in de bocht.

dit komt bij mij omdat de 40er bandjes strakkergetrokken zitten dan de 15 inch 45ers!

40 past zowieso, denk dat je met 45 alleen even achter je wielrand moet omslaan!

ohja ik ben H&R 4cm verlaagd.

(btw velgjes zijn 16 7,5j et 38)
Reply

ik had 205 40 r 16 en dat ging ook goed, dus dan moet 195 40 r 16 zeker goed gaan.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

[quote=Lenco2001]
hej, ik heb nu me 16 inch eronder, 195/40/16 (pzeronero bandjes) en heb geen last meer van aanlopen achter wat ik met me 15 inch 195/45/15 wel had met 3 man of in de bocht.

dit komt bij mij omdat de 40er bandjes strakkergetrokken zitten dan de 15 inch 45ers!
Reply

Hallo mensen. Ik ben van plan wielen te halen met de maat 195/55 R16 met steek 114,3. ET waarde is 35!! Deze bandenmaat heb ik er nog niet tussen zien staan.. Past dat op een Swift 1.3 GTI uit '91? Alvast bedankt!!

Mvg, Robin
Reply

1.3power Wrote:Hallo mensen. Ik ben van plan wielen te halen met de maat 195/55 R16 met steek 114,3. ET waarde is 35!! Deze bandenmaat heb ik er nog niet tussen zien staan.. Past dat op een Swift 1.3 GTI uit '91? Alvast bedankt!!

Mvg, Robin

dit is de banden maatWink (195/55 R16) maar dat gaat niet passen op een swift (iig de velgen wel maar de banden niet. ik heb zelf 195/40 R16
let op de de steek 4x114,3 is en NIET 5x114,3.
Reply

Hoezo niet de goede bandenmaat? Die banden zitten op de velgen. Zou je even kunnen kijken naar de advertentie?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...87588.html

En dan alsnog kunnen vertellen of het wel of niet gaat passen?

Mvg, Robin45
Reply

195/55 is de maat van de banden en deze is te hoog als je deze onder een swift wilt monteren.

je hebt dan een plattere band nodig.
dan wordt dus de diameter van de band kleiner waardoor het in je swift wielkassen kan.

de velgen van de advertentie komen niet onder een swift vandaan maar onder een 'grotere' auto waar die bandenmaat wel past.

bij 16inch heb je een band met de maat 195/40 16 nodig geloof ik.
met een andere maat krijg je het niet goed onder een swiffer.
en 195 55 is dan gewoon veel te hoog...loopt aan en je swift gaat er uitzien als een vitara.

mooie velgen trouwens39
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

vr heeft gelijk, de velgen zelf passen wel, alleen de banden niet. het gaat geheid aanlopen! 195/40r16 is the way to go
Reply

zouden golf 3 velgen passen op een gti?
Reply

Pascal-X Wrote:zouden golf 3 velgen passen op een gti?

Gaat niet passen, een golf heeft steek 4x100
En een Swift 4x114,3
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)