Het "Alles over lichtmetalen velgen" topic (Je wilt wel eens wat anders....)
Dan klopt die van de site idd niet... Die komt op een verschil van 1,21% terwijl die excel sheet op 2,5% uit komt...
Reply

dat zei ik dus, naja wat maakt het uit, ik weet wat ik nodig heb Biggrin
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

Jah ik dacht in 1e instantie dat je het over de excel sheet had dat die niet zou kloppen Tongue Zag nu pas dat die link niet die excel sheet was Zzzz
Reply

uit eigen ondervindingen

16" onder een gti met 195/45/16 merk je ook duidelijk dat ie langzamer wordt met accelereren en de top wordt een stuk lager

8j15met et35 in combinatie met 195/45/15 band past onder een gti achteraan met apex 3,5cm verlaging, maar de wielkastrand moet omgerold worden anders gaat het aanlopen

7j15 met et 13 en 195/45/15 band past enkel als vooraan en achteraan de wielkastranden zijn omgerold achteraan moeten ze best ook nog naar buiten toe uitgerold worden anders gaat het aanlopen
de wielen gaan wel een dikke anderhalve cm uit de wielkasten steken
Reply

welke velgen liggen er standaard onder een GTi eigenlijk? Ik heb er 14" maar dacht dat 15 standaard was Puzzled (of komt dat nu omdat zowat iedereen er minstens 15" omheen heeft? Tongue)
Reply

een gti heeft standaard 14" eronder ivm de grote remschijven.
De ander modellen 13".

En ja iedereen heeft lichtmetaal.. (16" Tongue)
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

ah tnx, dan zaten er onder mijn GS ook GTi velgen.. mja deze velgen kunnen nog mooi als wintervelgen dienen 42
Reply

vraagje tussendoor: ik heb een swift MK1 uit '88 en daar zitten nu 12" velgjes onder met 145 bandjes. Kan ik hier ook 13" velgen onder zetten?
Moet ik dan gewoon 114,3 x 4 aanhouden?
Reply

Quote:Originally posted by Casperr
vraagje tussendoor

waar tussen Tongue
nee dollen

anders dan 4x114,3 past zowiezo niet.
13 inch kan geen problemen opleveren, 14 inch gaat zelfs nog lukken, met een platte band.

succes met t zoeken naar een paar mooie velgen!
Reply

Goeiedag,

Vraagje voor iedereen die mij kan helpen..
Ik heb pas een swift gti uit 91 MK2 dan..?
nou wil ik er een paar leuke velgen onder gooien maar loop tegen van alles en nog wat aan, die zegt dit en die zegt dat...

Ik wil er graag 16" onder hebben... maar moet ik dan met spoorvebreders aan de slag.?
en ik heb een aanvraag gedaan bij een velgen shop voor 16" maar die zeggen weer dat 7J niet gaat passen...
wie kan mij wat vertellen...??

Alvast bedankt...

Reply

Lees de eerste post van dit topic Wink

Maar hier de info...

Quote:De steekmaat moet 114,3 zijn!

- 14" met 175/60/14 (ET waarde tussen 35 en 40) -> standaard banden + velgen voor een GTi
- 15" met 195/45/15 (ET waarde tussen 35 en 40, velgen 7J) -> 195/50/15 kan ook, maar kan problemen geven met verlagen
- 16" met 195/40/16 (velgen moeten 7J zijn. 7,5J geeft grote kans op aanlopen
[Image: SpijkerAvatar.gif]
Reply

ja die topic had ik al gelezen, daar zeg jij dat 7j wel past en andere zeggen weer dat dat gaat aanlopen,,(velgenshops) dus ja wat is het nou..? daarom mijn vraag, ik hoop iemand te vinden die het al onder zijn auto heeft..
en spoorverbreders wordt afgeraden, vanwege trilling wat logisch is want je gaat met langere bouten werken.. en je komt er niet mee door de apk..
ik ga weer verder zoeken..
Thnx
Reply

oh ja nog 1 ding Smile
jij zegt in de topic, et waarde tussen 35 & 40 , de velgenshops geven weer aan 42
mag ik vragen waar jij het vandaan hebt...? (ja ik wil graag alles weten voor ik ga verbouwen.. Smile
Reply

Nou eventjes opgezocht voor je 42

Het volgende past zowiezo, op een Swift, verschillende mensen rijden hiermee rond:

INCH: 16"
STEEK: 4X114,3
ET: 42
BANDEN:195/40/16

Sommige velgenshops zeggen dat 16"zelfs niet eens past onder een Swift dus.....Puzzled Wink
[Image: SpijkerAvatar.gif]
Reply

FF ter info ik heb zaterdag 17" 8J et 45 gepast onder de baleno zonder problemen. Idea

Gr dB
Reply

ff vraagje tussendoor 42

185/60/R14 en 195/45/R15.. zijn deze velgen + banden even groot als je ze naast elkaar zet?? Of is die 15" iets dunner?? Puzzled alvast bedankt 39
Reply

nee breder, 195mm ten opzichte van 185mm
Reply

Ze zijn wel ietsje lager 39 . Op dit moment loopt het aan als ik mijn auto door de bocht gooi 42
Reply

Quote:Volgens mij is het meest gangbare 17 inch met ET35 en 7J, en dan 205/40/R17 erop?


Daar rij ik mee...
Wel ff wielkasten omrollen 39
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

Ik heb een vraagje..

Ik las op internet (FZ Nederland)
Over de steekmaten van auto's...

Een suzuki swift heeft de maat 114.3 en bijv. een mitubishi colt OOK 114.3 MAAR de diameter van de naaf schelt echt een paar milimeter...

Is dat nou echt een probleem??

Want de steekwaardes zijn verder hetzelfde:

Autotype Steek
[Image: liltunerbanneruf7.jpg]
Bezoek mijn Cardomain: http://www.cardomain.com/ride/2758022
Whatever you do.. Don´t click here!!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.