Het "Alles over lichtmetalen velgen" topic (Je wilt wel eens wat anders....)
nee dat wordt niks. ET is erg laag. de velg komt zo 3cm naar buiten (et15 vs et45)
daarbij zijn ze nogal breed. wel mooie velg en mooie prijs. replica van gotti of tramont zo te zien?!
39



Reply

Ja oke maar ik heb nu deze velgen er onder http://fullcartuning.nl/lenso-b9-velgen-...et20-4x100

Die hebben et 20 en die steken niet ... erg uit dus lijkt mij dat die met 15 et wel passen toch? hoeveel meer cm
is 15 et dan 20 et?
Reply

zijn mm dus maar 5mm naar buiten maar is je huidige velg ook zo breed dan? want dat mede hoe ver het uitsteekt. de et is alleen hoeveel mm het hart van de velg (waar het aansluit op de naaf van je auto) afwijkt van het midden van de velg.

edit ..ik zie dat die 9j zijn. knap dat dat past. is je auto verlaagd? heb je hier pics met de 9j onder je ignis?
39



Reply

Hey ik snap wat je bedoeld misschien dat ik ooit eens langs een velgen boer ga om ze te passen ofzo
Maar mijn ignis is wel verlaagd ja alleen weet niet hoeveel zat er al onder toen ik hem kocht het zijn veren geen schroefset.

Hier wat fotos
[Image: i7rm.jpg]
[Image: hi7s.jpg]
[Image: bpem.jpg]
[Image: 1qqc.jpg]
Trouwens ik heb volgens mij 7j deze heb ik foutjeTongue http://fullcartuning.nl/lenso-b9-velgen-...et35-4x100
Reply

je gaat meer dan 2 cm naar buiten dan. 1j=1inch=2,55 cm ongeveer. mooie auto
39



Reply

Oh oke nee dat word hem niet dan wel jammer want ik wou wel graag die velgenTongue

Maar ik wil graag een velg met een beetje brede rand een diepere velg als wat ik nu heb.
Wat zijn dan de specs waar ik naar moet zoeken?

De standaard maat is

4x100
naafgat 54.1
et 45

En van de velgen die ik nu heb

4x100
Ik denk 7j
De et waarde weet ik niet zeker maar ik denk 25 / 20


Kan je trouwens aan mijn banden zien welke J maat en ET maat mijn velgen zijn?

Deze banden heb ik Toyo proxes T1-r 205/55 R16 91W
Reply

die J waarde staat er aan de binnenkant in maar gokje zou idd 7J zijn. of even googlen ..bbs lemans replica toch?
De ET staat ook aan de binnenkant of opmeten want dat is zo niet te zien. als je de breedte van de velg hebt dan moet je het middenpunt van de breedte van de velg bepalen en dan meet je hoeveel afstand er is naar het vlakke oppervlak van de naaf (van de velg) dus waar de velg op de auto aansluit. het komt er dan op neer dat velgen met een lagere et een bredere rand hebben.
welke bandenmaat ligt er op bij deze fotos
39



Reply

Deze banden heb ik Toyo proxes T1-r 205/55 R16 91W
Reply

is dan op zicht al 98% zeker 7j maar heb het net opgezocht 7j et25 moet het zijn
39



Reply

hai ik ben van plan 16'' velgen onder mn swift te leggen hoeveel j en et waarde kan ik dat max gebruiken en welke banden maat alvast bedankt !!

mvg
Reply

16x7.5 et 35 staat erg chic, achterkant moet je wel lichtjes rollen als je auto aardig verlaagd is.
banden 195/40r16
Reply

Zelf vindt ik 16 echt te groot onder een swift, ik zou voor 15 gaan maar het is jou keuzeSmile
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

16" staat prima onder een swift. Mits ie verlaagd is, skirts heeft, de juiste banden en mooi breed zijn.
17" krijg je ook nog wel onder een swift gedouwd, maar dat is echt te groot.
Reply

16 is wat mij betreft de goede maat, of 15 en dik verlaagd..

13 inch op het circuit..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Haha ik blijf bij me "special" velgjes, van de zomer wel ff spuiten(wit) want er komen al.aardig wat plekken op37
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Moeje beter inparkeren Tongue
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

(16-03-2014, 14:11)Salto Wrote: 16 is wat mij betreft de goede maat, of 15 en dik verlaagd..

13 inch op het circuit..

13 inch & dik verlaagd, mag dat ook? 37
Reply

(16-03-2014, 20:14)Jordi532 Wrote: Moeje beter inparkeren Tongue

Nee de bovenste laag laat los haha tis geen parkeerschade, vorige eigenaar heeft denk ik beetje verkeerde middelen gebruikt tijdens het wassen van de velgjesPuzzled
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

(16-03-2014, 20:57)Mitch Wrote: 13 inch & dik verlaagd, mag dat ook? 42

Dikker dan dat kan niet! Mits uiteraard.. Er de juiste bandenmaat omheen ligt.
Reply

Laag stof weg blazen

Ik heb verschillende velgen gezien op internet.
Was bij heuts maar die hadden alleen 1 velg voor de swift via hun site.

Heb op volgende site leuke gezien
http://www.goedkopewielen.nl/velgen.asp?dirId=153
dat zijn de cobra en anders de racing.
Alleen staat er verder geen info over de maat 7j? Et waarde?
En op een site www.dl-velgen.nl
Mat zwarte gezien en zwarte met een rood randje (multisteek)
Heb daar autotype ingevuld. Maar zie zo gauw niks over et waarde en hoeveel J.
Iemand een idee?
Have fun in your life, laugh with people who make you laugh!
Act silly whenever you can! Enjoy your life like there is no tomorrow.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.