Het "Alles over lichtmetalen velgen" topic (Je wilt wel eens wat anders....)
#81
Als het goed is kan je het draadeinde eruit tikken (dat was iig bij de alto zo.) en dan weer nieuwe draadstukken kopen bij de dealer.

En die moeren kan je in vele soorten smaken en kleuren kopen.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#82
Wat is er mogelijk aan 13" velgen op een swift GTI mk2.
Had in een ander topic gelezen dat de velgen van een GL al niet passen.
maar wil wel graag stalen velgen omdat je die kan laten verbreden.

wie o wie weet het antwoord.
Reply

#83
Mensen ik heb brock b5 velgen gezien
[Image: b5_2.jpg]
ik wil voor de 14 inch 7J gaan maar nu is mijn vraag daar staat een ET van 25 bij. Dit betekend volgend mij dat de velgen vrij ver naar buiten komen te staanPuzzled . Heeft iemand een idee of dit haalbaar is en hoever mijn wielen dan naar buiten komen ik heb nu standaard velgen voor een GL 13 inchers dus en omdat het maar een 1.0 is wil ik eigenlijk niet groter gaan als 14 inch ivm met de (toch al niet aanwezige34 ) trekkracht.
Help aub?

GRTZ Mark
http://gtracer.net/profiles/markluitjes
Check out my carlot at GTRacer
Reply

#84
Miss hele domme vraag (ja er zijn geen domme vragen) maar hoe meet je de steekmaat van een velg? kheb er nog vier liggen en heb ze nog niet gepast maar
weet niet welke steekmaat het is, en het staat er ook niet op
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

#85
De steekmaat houdt de maat in tussen de wielbouten.
In geval van 4 bouten is dat makkelijk op te meten door de ruimte tussen 2 tegenoverstaande bouten op te meten. Zoals hier:
[Image: steekmaat.JPG]
[Image: SpijkerAvatar.gif]
Reply

#86
hey dolf,
ik heb je gister al een hint gegeven, maar dit is de site, lenso heeft een aantal 13 inch..

klikkie

ik heb vandaag mijn velgen besteld:
[Image: Milano.png]

woensdag zijn ze binnen..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#87
mooie velgjes salto


bedankt spijker, kzal vanavond ze even opmeten
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

#88
13" past niet altijd op een GTi, gaat aanlopen op de remmen. Past alleen als je mazzel hebt.
Minimaal 14", dan past het wel (met juiste steek, ET waarde en dergelijke)
Geen Suzuki meer.
Reply

#89
swift is net als de alto steek 4x114,3

baleno en nieuwe alto hebben 4x100

steekwijzer.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#90
bedankt voor de site .

Ik ben me bewust dat het 9 van de 10x niet past met 13". maar mooie 13/14 " vinden is knap lastig.
Reply

#91
Welke stijl zoek je dan Dolf? 14" cup-velgen zouden wel gaaf staan onder je Swift.
Geen Suzuki meer.
Reply

#92
graag gedaan, mja, ik vind t een goed bedrijf..
ik werd goed geinformeerd, aanbod was groot, er waren toch 4 soorten velgen zowieso exclusief waren. die je nooit ziet in 13 inch, en dan heb voor 14 inch nog meer.. alleen heb je met 14 inch het probleem dat je banden prijzig zijn..

zit trouwens vlakbij atec hierzo..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#93
Quote:Originally posted by RealManiac
Welke stijl zoek je dan Dolf? 14" cup-velgen zouden wel gaaf staan onder je Swift.

idd cup velgen zijn de stijl die ik zoek , ben ook nog steeds bezig met zoeken naar mooie stalen velgen in 14" , die wil ik dan laten verbreden , geeft ook een zeer mooie look vind ik.
Reply

#94
zij de kapjes die in het midden van de velg over de schroeven zitten ook apart te krijgen
want deze missen op de velgen die ik gekregen heb
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

#95
Ja, centercaps zijn meestal wel los te krijgen bij de velgenboer.
Geen Suzuki meer.
Reply

#96
mooi thnx, kzal wel ff op inet zoeken waar mijn velgen te krijgen zijn, nu nog het merk vinden Biggrin
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

#97
als ik 15 inch 5.5J velgen heb zal er dan nog gewoon een 195-45-15 bandje op passen?
d8 zelf van wel maar ben niet 100% zekers
En als dit mogelijk is heeft dit dan nog nadelen t.o.v. een 6.5J velg?

Ik wil me velgen zo licht mogelijk en 5.5J is lichter als een 6J of 6.5J velgie Wink

nog een handig linkie met gewicht van velgen weet nie of ie hier al geplaatst was wheelweights
Reply

#98
hmm ik vroeg me af als ik me achterspatborden 5cm laat verbreden en geen spoorverbreders wil gebruiken ben ik dan het best af met een velg met offset 0 of -10 of is offset geen maat in mm? Zal namelijk wel heel vet staan cupvelgen achter zodat de auto van achter iets breder is maar veel breder oogt 34
Reply

#99
Neem aan dat je ET waarde bedoeld? Deze is idd in mm en is de afstand tussen het hart van de velg (midden dus) en het oppervlak wat je tegen de schijrem schroeft zegmaar... Alleen denk ik dat een ET waarde van 0 of zelf -10 toch wel erg overdreven is! Als je de wielkasten 5 cm laat verbreden zou je denk ik minimaal een ET waarde van rond de 27 moeten hebben. (Volgens mij is de minimale ET waarde bij onverbreed 32)
Reply

als ik het goed begrijp is de ET waarde in mm en ik rijd nu met 15" ET 45 als ik het goed heb en als ik de wielen dan net zover van de rand af wil hebben als nu na de 50mm verbreding kom ik toch echt uit op een ET van -5 vandaar dat ik waarschijnlijk op safe speel en voor 0 ga maar dan moet ik eerst nog effe meten hoeveel ruimt ik precies over heb wnat -10 is toch net iets vetter

Hoe kom jij nou precies op 27 uit dan? doe ik wat verkeerd of maakte jij een rekenfoutje?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.