Het "Alles over lichtmetalen velgen" topic (Je wilt wel eens wat anders....)
Je kan ze vast wel terugsturen wanneer nodig toch ?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

Die vraag had ik idd maar even gesteld en dat mag gelukkig.
Reply

Passen 7j velgen onder mijn swift van 2002? zonder aan de spatborden te gaan kloten?
Smile
Reply

ja, mits je et-waarde niet te laag is. Et waarde tussen de 35-45 zou prima moeten zijn.
Reply

ik heb niets gezegd .
1e pagina niet gelezen
Reply

(14-11-2012, 11:52)DMLB ceo Wrote: Gewoon zomerbanden, had vorige jaar onder me Opel Michilin Pilot Alpin winterbanden beviel goed maar dit jaar ff geen winterbanden.

Komtiedanhea.

[img]IMAGE[/img]
EN de velgen worden zwart!



Zien er goed uit 39
Reply

Maat banden: 175-70-14
Steek is 4x100
ET is 39
Naaf is 56.6

Hoe zit het precies met de ET waarde, standaard is 45... Iemand hier ervaring mee? Centreerringen voor 56.6 naar 54.1 zijn zo te bestellen, dat zou het punt niet zijnSmile
Reply

Voor onder de Bal? Zou moeten kunnen, afhankelijk van de breedte. Ik heb 205/40/17 7J ET42 onder een verlaagde Bal gehad, dat liep net aan in de achterwielkassen.
Reply

passen 15' velgen met een et van 46 en 6j breed onder een swift van 2001? er zitten nu 195-50 banden op (op de 15' velgen die ik wil kopen).
En de swift is 35mm verlaagd
Reply

Banden te hoog, wat is de steekmaat en maat van het naafgat?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Ik heb net gehoord dat de maat 195-55-15 is, dat gaat dan helemaal niet passen..
de steek is wel gewoon 4x114.3 en het naafgat is 67.1. dus daar zal ik adapters voor nodig hebben.

maar het had leuk geweest als het had gepast, zitten namelijk leuke bandjes omheen
Reply

natuurlijk moet je Eigenlijk 195 45 15 hebben maar de adapters bedoel je denk ik centreerringen mee. kost paar tientjes en overal te bestellen
Reply

Ja ik bedoel centreerringen inderdaad Tongue
die heb ik ook nog nodig voor mijn Enzo Cup velgen,
maar het leuke aan deze velgen was dat er semi slicks op liggen.
Maar het gaat helaas zo niet werkenCry
Reply

Hallo allemaal, ik kan aan een mooi setje velgen komen. De velgen zijn 16 inch 7J met ET waarde 35. Nu is de ET waarde van een Ignis Sport ET45 zijn. Wat zijn de gevolgen van het evt monteren van velgen met ET waarde 35? Behalve dat ze verder naar buiten zouden steken. Kan dit evt beschadigingen aanbrengen oid? Of andere nadelen? Alvast bedankt! 39
Reply

dat wanneer je te ver verlaagd het kan aanlopens onder zware omstandigheden. minimale extra slijtage wiellagers...niet spannend. mogelijk iets vastere wegligging
Reply

Kan aanlopen in de schermen bij ver inveren, zware belading of 1 of meer personen achterin.

Banden happen in je scherm, lak eraf -->roestvorming
Schermen snijden in je banden -->kortere levensduur van de band vanwege slijtage of eventuele lekke band.
Reply

Hallo,

Ik heb een vraagje: ik heb een suzuki swift 1.3gls uit 98' en heb lichtmetalen velgen eronder met ET waarde van 35, 6,5J, 15". Banden maat is 185-50-R15. Deze lopen aan in de achterste wielkasten als ik met meerdere mensen in de auto zit. Terwijl in de topic word gezegd dat 195-45-R15 zou moeten passen met 7J. Hoe zit dit nou? Kan ik dan ook 195-45-R15 eronder zetten? Ik wil de auto ook kunnen verlagen
Reply

ja 195 45 15 gaat beter passen kwa diameter. op 7j past hrt nog beter omdat de band dan iets schuin staat. dus moet lukken zonder problemem maar eigenlijk mag je ET waarde ook iets hoger
39



Reply

Maar mijn velgen zijn 35et 6,5j 15".
Als hij nu met 185-55-r15 al aanloopt zal die met 195-45-r15 toch ook aanlopen?
En al helemaal als ik hem ga verlagen toch?
Of klopt het niet wat ik nu zeg?

Gr
Reply

Nee, je wielomtrek met 195/45/15 is bijna 9cm kleiner Wink
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

Daarnaast zou ik gewoon de rand in achterste wielkasten omvouwen, dit kan je zelf doen of laten doen.
Het makkelijkste is zelf doen, iedere 1.5cm een kleine zaagsnede maken met een ijzerzaagje en omslaan met een hamer, zorg wel dat je alles goed behandeld anders gaat het roesten. Om ervoor te zorgen dat je lak breekt zachtjes verwarmen.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.