Het "Alles over lichtmetalen velgen" topic (Je wilt wel eens wat anders....)
Ik heb onder mn GTi nu 185/60/14 liggen.
Nu ga ik over 2 maanden naar Oostenrijk
en ik heb nog winterbanden liggen die
ik wou overzetten. Nu is dit 175/70/14.
Kan dit kwaad ivm de ruimte of kan dit
gewoon?
Dennis
Je hoeft niet te denken dat je een F1 coureur moet zijn om snel te zijn.
Reply

gaat gewoon hoor
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

wat betekend die 6,5 j nou? er staat dat je 7 j moet als je 15 inch velgen hebt met 195-45-15 banden.. als je dan 6,5 j hebt moet je dan smallere banden?
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

als het goed is wel, weet ik niet zeker

miss off topic maar lichtmetalen velgen 17" incl banden, 500 euro is dat duur?
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

nou nee dat is geen geld

Streetrides Member
Reply

wat voor banden moeten er dan op 6,5 J velgen:|?
Reply

Passen ook wel 195/45/R15 op hoorWink
Reply

13inch lm velgen met band maat 155 70 R13.
Heeft die een iets grotere omtrek dan de standaard stalen (145 70 R13) velg plus band?
(edit: ja dus....even terugbladeren in dit topic zouden jullie zeggen Smile )

Zelf inmiddels even uitgerekend dat de standaard bandhoogte met 145/70/13, 101,5 mm is. De bandhoogte met banden in maat 155/70/13 is 108,5mm.
Die 7mm verschil, is dat goed merkbaar in tellerafwijking of valt dat te verwaarlozen?
Wat vinden jullie? Ik moet namelijk een knoopje doorhakken
37 en dan heb ik maybe ook eindelijk nette lm velgjes!Wink
Reply

hey maar wat voor banden horen er dan eigelijk op 6,5J velgen?
Reply

Quote:Originally posted by hardcore
hey maar wat voor banden horen er dan eigelijk op 6,5J velgen?

6,5 J is de breedte van de velg, je moet ook de 'inch' weten van je velg om de band te bepalen
Maar uitgaande als je een 15 inch velg hebt die 6,5J is --> 195-45-15 banden
Dit geld ook voor 7J
Wink
[Image: SpijkerAvatar.gif]
Reply

thx maar als de velg breder word moet dan de band nie ook breder worden of zie ik eht nu helemaal verkeerd en waarom moet er dan op 6,5j de zelfde band op als op 7j?
Reply

Uhm nee je ziet het niet verkeerd, wat je zegt klopt idd wel, alleen 6,5J en 7J ligt zo dicht bij elkaar dat er nog steeds een 195 band omheen kan, alleen bij 7J wordt de band iets platter getrokken omdat hij over een breder loopvlak moet bezitten.
Als je bredere velgen gaat nemen kom je uit bij 205-45-15 of iets dergelijks

maar correct me if i'm wrong , ben geen bandenboer 34 , dit is alleen mijn kennis wat ik een beetje heb opgestoken toen ik zelf voor velgen ging shoppen Wink
Reply

Maar om nog terug te komen op het verlies bij 16" qua vermogen
Hoe kan je dit ervaren? echt als 20 pk of is het gewoon kleinigheid ik heb zelf een swift gs 1.3 en ik wil onwijs graag 16" omdat dat er gewoon veel mooier uitziet maar als het nou echt veel vermogen kost ( echt merkbaar ) heeft het voor mij geen zin..
Reply

Snelle Jelle heeft een 1.3 GS met 16" die kan het vast wel vertellen Wink
Toen ik mijn 13"vervangde voor 15" merkte ik in ieder geval wel een veel lagere acceleratie, daarbij rijdt hij wel een stuk steviger en voelt hij vaster op de weg
Reply

Merkt het idd erg bij het acceleren en tevens in je top... Wie mooi wilt zijn meot helaas pijn lijden42
Reply

Hmm toch wel een lastige keuze dan hou ik het maar bij 15" Tis toch ook niks als er een leuke/mooie auto voorbij komt waar geen pit in zit
Reply

Ik ben van 185/50/14 naar 195/40/16 gegaan en ik moet zeggen dat ik niet echt veel verschil merkte qua vermogensverlies. Ik weet wel dat die van mij met 14 inch een flinke tellerafwijking had omdat de bandhoogte iets te laag was toen. Nu met mn 16 inch klopt het iig weer beter.

En ik heb zoiets van mijn 1.3 8v zal sowieso nooit echt enorm snel zijn ofzo. En echt zichtbaar verschil qua acceleratie merkte ik toch echt niet na het kopen van andere velgen.

Reply

ik heb een vraagje, ik heb velgen daar staat het volgende op qua maten:

E15 6J 46 dot

meer niet, tis dus 15" maar passen deze onder mijn swift GS uit 1990?
bandjes zou dan toch 195 45 15 moeten zijn he, maar past 195 50 15 ook al;s ik nog wil gaan verlagen. en komt die dan neit aan de kassen als ik helemaal draai naar links?
[Image: bannerstcja3.jpg]
Reply

Ik vermoed dat ze met 46 de ET waarde bedoelen en dat is waarschijnlijk te hoog voor een swift... Maar dat is wel op te lossen met spacers. Wink
Reply

Misschien stomme vraag. Heb BSA Racing 15" velgen. De moeren blijven niet echt mooi, ze worden zeer dof. Wat voor moer kan ik als vervanger gebruiken (welke maat, lengte) waarbij ik dat probleem niet heb. Misschien heeft iemand een voorbeeld of zo aangezien hier een aantal personen rondrijden met dezelfde velgen. Zitten nu moeren op die bij me BSA velgen werden geleverd. Soort imbus moer (6 kant geloof ik) heb er aparte sleutel bijgekregen.

Ten tweede: Rechts achter waren er problemen toen de velg er werd opgezet ivm niet goed lopen van draadeinde. Is het draadeinde opnieuw te tappen. B.v. bij de Suzuki dealer? Want met nieuwe moeren heb ik anders misschien weer hetzelfde probleem.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)