Het "Alles over lichtmetalen velgen" topic (Je wilt wel eens wat anders....)
Quote:Originally posted by Bob de Sloper
Ik heb mooie gezien....15 inchers...

ET 35
6,5 J

Gaat passen he?

MK2tje GTI...

16 werd niet aangeraden door Nox6, wegens erg veel vemogensverlies?

Gaat zeker passen ja, no problemo. Alleen ik zou toch nog eens gaan denken voor 16" hoor. Iets meer grondspeling is niet misselijk met die Fiber dalijk hè! Mocht het niks zijn, ben je ze zo weer kwijt waarschijnlijk.
Reply

Is het nou dat bij hogere ET waarde de velg meer naar buiten steekt of bij lagere?
Reply

ET staat voor einpres tiefe, hoe hoger het getal, hoe verder je velg naar binnen komt t.o.v. de naaf. v
Reply

ET waarde van 35 bij de Swift hoe moet ik dat in verhouding zien? Loopt ie dan ongeveer gelijk met de wielkas of staat ie juist naar binnen of naar buiten?
Reply

mijn altootje heeft gewoon selfde velgen als de swift, alleen wat minder ruimte waarschijnlijk.

nog een maandje wachten, dan kunnen we gaan beginnen met die rommel, beetje overwerken, en dan paar leuke velgjes kopen Drewl

en natuurlijk de sidepipesDrewl Drewl
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

ik ben inmiddels zo ver dat de velgen bijna besteld gaan worden, maar final check:

15" met 195/45/15 banden
6,5j
et-waarde zou ik zowaar niet kunne zeggen, maar is 40 nou het breedst? dus dan komen ze meer uit de wielkast??

Reply

met ET 40 vallen ze iets meer naar binnen. Maar met 6,5J zal dat denkelijk niets uitmaken. Met 195/45/15, 7J en ET35 loopt het bij mij ook niet aan, ook niet met Apex-verlaging
Reply

et waarde is toch de afstand van naaf (velg) naar aandrijfas?
dus hoe groter die is, hoe meer afstand, hoe meer de velg naar buiten komt?
Reply

Quote:Originally posted by LeCcY
et waarde is toch de afstand van naaf (velg) naar aandrijfas?
dus hoe groter die is, hoe meer afstand, hoe meer de velg naar buiten komt?
Quote:Originally posted by Roalt
ET staat voor einpres tiefe, hoe hoger het getal, hoe verder je velg naar binnen komt t.o.v. de naaf. v

Dus hoe hoger de ET des te meer je velgen naar binnen komen, stond al ergens een paginaatje terug.
42
[Image: SpijkerAvatar.gif]
Reply

dusssssss.... as ze ik ze zo ver mogelijk naar buiten wil hebben, moet ik voor et 35 gaan?

sorry voor die vragen hoor, maar velgen zijn bijna besteld en beetje zonde om me geld weg te gooien..
Reply

dusssssss.... as ze ik ze zo ver mogelijk naar buiten wil hebben, moet ik voor et 35 gaan?

sorry voor die vragen hoor, maar velgen zijn bijna besteld en beetje zonde om me geld weg te gooien..

Vragen is niet erg hoor Biggrin
Maar met ET35 Komen je idd velgen iets meer naar buiten, ET35 is wel het maximale wat je kan doen zonder aanlopen, volgens mij, anders moet je je wielkasten gaan uitrollen. Puzzled
Ikzelf heb 195-45-15 ET40 6,5J en die staan ook gewoon netjes, Wink maar ET35 is ook mooi, 't is maar een klein verschil volgens mij Wink
Dus gewoon bestellen 39 ze zullen lekker je wielkasten opvullen
Reply

kun je ook ergens op de velg de et waarde trug vinden want volgens mij heb et38 onder mn baleno want ze staan wel redelijk naar buiten vind ik wel erg vet lijken maar ik vraag me wel af welke et ik dr nou ... onder heb want ik weet het niet zeker dus vandaar dat ik mij afvraag of het ergens te vinden is
Reply

Quote:Originally posted by Spijker

Vragen is niet erg hoor Biggrin
Maar met ET35 Komen je idd velgen iets meer naar buiten, ET35 is wel het maximale wat je kan doen zonder aanlopen, volgens mij, anders moet je je wielkasten gaan uitrollen. Puzzled
Ikzelf heb 195-45-15 ET40 6,5J en die staan ook gewoon netjes, Wink maar ET35 is ook mooi, 't is maar een klein verschil volgens mij Wink
Dus gewoon bestellen 39 ze zullen lekker je wielkasten opvullen

zou ik dan geen problemen krijgen met het naderhand verlagen (4cm) ?

thx Wink
Reply

Er wordt heel veel met maten gegooid wat nu wel en niet kan allemaal. Maar wat is nu de ideale ET waarde met maat 195/45/15. Wil dat de band/velg mooi gelijk loopt met de bovenkant van mijn wielkas.
Reply

195 45 15 wordt ET35 voor aangegeven door de velgenleveranciers.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

195-45-15 ET35 zijn de ideale maten voor onder een swift, je zou eventueel nog i.p.v. 6,5J, 7J kunnen nemen Wink ,
En dan heb je bij verlagen nog steeds geen problemen 39 Biggrin
Reply

Quote:Originally posted by metalsuzuki
kun je ook ergens op de velg de et waarde trug vinden want volgens mij heb et38 onder mn baleno want ze staan wel redelijk naar buiten vind ik wel erg vet lijken maar ik vraag me wel af welke et ik dr nou ... onder heb want ik weet het niet zeker dus vandaar dat ik mij afvraag of het ergens te vinden is
Meestal staat in alle lichtmetalen velgen van alle bekende merken aan de binnenkant van de velg de bijbehorende gegevens, Dus ET, J, Inch etc....
Dus gewoon even aan de binnenkant van je velgen kijken of je een paar cijfers ziet staan Wink Smile
Reply

Quote:Originally posted by Spijker

195-45-15 ET35 zijn de ideale maten voor onder een swift, je zou eventueel nog i.p.v. 6,5J, 7J kunnen nemen Wink ,
En dan heb je bij verlagen nog steeds geen problemen 39 Biggrin

Bij bovenstaande info hoef ik dan niks om te rollen? Want heb daar geen zin in en wil dat allemaal origineel houden.
Reply

Nee hoor, met deze gegevens is het gewoon Plug and Play!! Wink
Niets omrollen en niets aanlopen, veel Swifts hebben deze maten en die hebben niets hoeven aan te passen.
Smile
Ik heb zelf 195-45-15 ET40 6,5J en deze heb ik ook gekozen omdat ik geen zin had in aanlopen/omrollen etc.. Wink
Reply

voor de baleno eigenaren (of mensen die het ook weten)

ik heb lm velgen thuis liggen, 15 inch, et enzo weet ik even niet.

Het probleem is dat ze 8J zijn, past dat onder mijn bal of moet ik dan aanpassingen doen, ze lijken me wat breed namelijk

ik hoor het wel

(p.s. velgen waren gratis dus geen ramp als ze idd te groot zijn Biggrin )
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)