Het "Alles over lichtmetalen velgen" topic (Je wilt wel eens wat anders....)
whow, thx m8, hier kan ik tenminste wat mee, nou kan ik zoeken om mooie bandjes voor balina
snowboardleraar in Tsjechi� tot eind maart.
[Image: swiftsig3.JPG]
Reply

handige site voor mensen die de steek en et willen weten:

Steekwijzer
Reply

ik heb dus een lancer en ik had nog 4 velgen van mijn 324td liggen,ik wilde ze paar dagen terug proberen te passen maar de gaatjes komen niet overeen..
de velgen zijn 4x100 et 33 en volgens steekswijzer moet ik velgen hebben van 4x100 et 45
nu staat er nergens iets over et,is de et waarde de positie van de gaten ofzoPuzzled

klopt gewoon niet of er moet tolerantie wezen in et waarde want geen enkele auto op steekwijzer heeft 4x100 en et 33 terwijl ik ze eronder had gehadPuzzled
Reply

Ben zelf nu goed op zoek naar leuke velgen dus voor alle duidelijkheid als ik 15" erop wil hebben is dit de goede maat velg en band als ik mijn Swift verlaag met Apex vering 35 mm: 15" met 195/45/15. Moeten de velgen 7J zijn of mag het ook 6,5J? Dan heb ik geen kans op aanlopen of andere problemen? Wil het echt probleemloos hebben namelijk.

Wederom alvast bedankt van deze beginnende tuner.
Reply

Hoe meer J hoe breder dus 6,5J mag ook ja, 7J is (voor zover ik weet) het maximum voor de swift om zonder aanpassingen te kunnen rijden zonder aan te lopenWink
Reply

Er zit nu 13" onder en ik ga dus naar de 15". Aangezien ik niet alle juiste gegevens kon vinden voor die excel tabel vraag ik het maar even hier. Wat is ongeveer het verschil op mijn KM teller. Aangezien ik geen zin heb elke keer geflitst te worden voor een paar lullige kilometers. De 13" zijn standaard vanaf de fabriek.
Reply

Dat ligt er helemaal aan welke banden maat je nu hebt en welke banden maat je gaat nemen... 195/45/15 komt het best overeen met orgineelWink
Reply

hey een vraagje ik had deze velgen te koop zien staan:

Velgen zijn 6.5J
Steek 4 * 100 of 114.3
Centreerringen voor Opel aanwezig

Banden zijn maat 195-50-15.

gaat dat passen onder een niet verlaagde swift(word nog verlaagd maar dan komen er ipv 50 hoog 45 hoog banden op)
thx grts sander
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

even een paar vraagjes.

heb gehoord dat spoorverbreders slecht zijn voor de assen. kan.
maar. denk dat dat te verwaarlozen is, aangezien grotere velgen dan ook slechter moeten zijn, aangezien 7j velgen [gangbaar] breder is dan normale swift velgen. dan zou dat toch ook slecht voor de as moeten zijn? of vergis ik me nu?

nog een vraag.

kan 8j op een swift [met uitkloppen natuurlijk]
Reply

Quote:Originally posted by hardcore
hey een vraagje ik had deze velgen te koop zien staan:

Velgen zijn 6.5J
Steek 4 * 100 of 114.3
Centreerringen voor Opel aanwezig

Banden zijn maat 195-50-15.

gaat dat passen onder een niet verlaagde swift(word nog verlaagd maar dan komen er ipv 50 hoog 45 hoog banden op)
thx grts sander

Met de juiste centreerringen wel. Het hangt ook een beetje af van de ET waarde. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.

www.streetrides.nl
Reply

velgen zijn de eerst volgende dingen die nu gaan gebeuren bij mij dus even een vraagje.. er staat in het overzicht dat ze 7j moeten zijn.. dit gaat volgens mij om de breedte van de band nietwaar? dussssss, as je dan 6j erop zou gooien vallen de banden/velgen diep in kast of zit ik verkeerd te denken?
Reply

De J waarde is de breedte van de velg. Of ie ver naar binnen of buiten staat hangt af van de ET waarde.
Welcome to the internet:

www.streetrides.nl
Reply

Iemand ervaring dan met 15" 6,5J, ET waaarde 35, band 195/45/15?
Reply

Nee, geen ervaring mee, maar dat gaat zonder meer goed.
Welcome to the internet:

www.streetrides.nl
Reply

euhm misschien een hele domme vraag, maar wat betekenen al die nummertjes... ik snap dat zoveel inch de grote is, en ik geloof dat bv 185/60/14 (zo uit mijn hoofd is dat mijn bandenmaat) betekent breedte 185 (mm ?) hoogte 60 (mm Puzzled ) en 14".

maar wat is een ET waarde en een steek en zo... ?

(zit dr aan te denken over te gaan op nieuwe velgen, nadat de studieboeken betaald zijn Wink , van 14 naar 15", ouwe velgen zijn ook niet mooi meer en dan meteen een goede bandenmaat.)
Reply

Ik heb mooie gezien....15 inchers...

ET 35
6,5 J

Gaat passen he?

MK2tje GTI...

16 werd niet aangeraden door Nox6, wegens erg veel vemogensverlies?
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!

Reply

Quote:Originally posted by Bob de Sloper
16 werd niet aangeraden door Nox6, wegens erg veel vemogensverlies?

Vermogen verlies je niet door velgen. Vermogen blijft hetzelfde.
Overigens... voor een GTi maakt het niet zoveel uit hoor. Ik merkte het verschil tussen 15 en 16 inch niet echt.
Welcome to the internet:

www.streetrides.nl
Reply

Je verliest geen vermogen. Alleen wordt er minder vermogen omgezet in snelheid. 34
Geen Suzuki meer.
Reply

Quote:Originally posted by RealManiac
Je verliest geen vermogen. Alleen wordt er minder vermogen omgezet in snelheid. 34
Dat bedoel ik ook Biggrin (wijsneus Wink )

Quote:Ik merkte het verschil tussen 15 en 16 inch niet echt.

Ik durf het niet aan joh....
16 vind ik echt mooi, maar als ik teveel inlever zit ik daar weer mee...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!

Reply

Quote:Originally posted by RedAngrySwift
euhm misschien een hele domme vraag, maar wat betekenen al die nummertjes... ik snap dat zoveel inch de grote is, en ik geloof dat bv 185/60/14 (zo uit mijn hoofd is dat mijn bandenmaat) betekent breedte 185 (mm ?) hoogte 60 (mm Puzzled ) en 14".
185 is de breedte van het loopvak
60 is de hoogte van de band in verhouding tot de breedte. In dit geval is het dus 60% van 180
14 is de doorsnede van het "gat" waar de velg in gaat.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)