Het "Alles over lichtmetalen velgen" topic (Je wilt wel eens wat anders....)
Er zijn eventueel wel adapters te koop waarbij je de steek kan "omzetten".
Informeer hierover even bij stylingstuff..
Het is dan nog maar net de vraag of die velgen het waard zijn..

En niet alle golfjes 3 hebben 4x100 hoor Reddish.
De vr6 heeft namelijk 5x100 Biggrin
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

WireWess Wrote:Er zijn eventueel wel adapters te koop waarbij je de steek kan "omzetten".
Informeer hierover even bij stylingstuff..
Het is dan nog maar net de vraag of die velgen het waard zijn..

En niet alle golfjes 3 hebben 4x100 hoor Reddish.
De vr6 heeft namelijk 5x100 Biggrin

i know Wink Maar het ging er om of het past van een golf 3.
Antwoord blijft dan nee 42
En ik neem aan dat hij het verschil tussen 4 of 5 gaten wel herkent Wink
Die adapters zijn btw ook ni echt ideaal, plus dan worden de velgen in totaal
weer zo duur, dat je beter naar velgen kan kijken die wel passen Tongue
Reply

17"x7J steek is 4x100 ET40
voor 205/40/r17 en achter 215/40/r17 gaat dit passen op een Baleno?
Reply

[quote=Reddish]
voor 205/40/r17
Reply

[quote=Reddish]
voor 205/40/r17
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!

Reply

met adapters bedoelen jullie zeker van die plastic ringen?? wat kosten die want ik ken golf 3 15" 5 spaaks velgen kopen voor 50 euro van een maat van mij
Reply

nope, het zijn een soort spoorverbreders die op je oude steek worden bevestigd en vanuit daar gaat er dan 4x100 steek verder en daar kunnen de velgen op, steekadapters zijn vrij duur zoals ik hoorde
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

Even ter verduidelijking over de steekmaatadapters:

Er zijn verschillende systemen op de markt, waaronder goedkope chinese importrommel... Vandaar hebben de steekmaatadapters in het algemeen geen goede naam. De troep verpest het voor het goede spul...

Als je bijvoorbeeld van steek 4x114,3 naar steek 4x100 wil, is dat ook op een goede verantwoorde manier mogelijk, er zijn adapters leverbaar die speciaal voor de auto worden gemaakt, zo klopt ook het naafgat en dergelijke.

Deze systemen zijn prima in orde, worden met de strenge duitse TUV keurmerken geleverd, en hebben GEEN negatieve invloeden op de rij eigenschappen, echter:

De minimale dikte van deze platen is 15 millimeter. Je wielen komen dus minimaal 15mm naar buiten (per kant). Hiermee moet je dus rekening houden ivm de et waarde van de 'nieuwe' wielen. Mocht je deze adapters willen plaatsen op naven waar draadeinden uitsteken, zoals bij een swift, moet je deze draadeinden inkorten (afslijpen), want anders steken ze te ver door de adapterplaat.

De prijs is ook een drempel voor veel mensen, de goede kwaliteit adapterplaten kosten tussen de 200 en 250 euro per set van 4. Omdat deze prijs vrij hoog ligt geven de meeste mensen liever wat meer uit aan een set wielen die gelijk al past.

Het is natuurlijk wel een oplossing als de beoogde wielen niet leverbaar zijn met de juiste steekmaat...
[Image: handtekening%20forum.JPG]
Reply

Ik ben na het hele verlagen topic hier bij pagina 5 gestopt met alles doorlezen, omdat het allemaal alleen over bandenmaten en ET waarde's en zo ging... Dus als het als is gevraagd... Sorry!!!

Ik wil mijn Swiffertje gaan verlagen, maar ik wil over een tijdje ook velgen met banden 195/45/16 erop gooien. Ik weet dat 16" met een GS wordt afgeraden, maar ik ben blond, vrouw en dus koppig Wink

Wat nou mijn vraag was... Tot hoever kun je je wagen nog verlagen wil je niet dat hij met 2 (en heeeeeel soms 3) man erin aanloopt???
***Swiffer Chick***
[Image: gielske.jpg]
http://www.gielskesridezzz.tk
Reply

Ik rijd met 195-45-15 op Jamex verlaagd in een GS.

2 personen geen probleem, bij 3 personen loopt soms aan bij het bochtenwerk.

Misschien toch platter gaan op de 16"?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

Voor een 16" kan je beter 195/40/16, anders heb je kans op aanlopen.

Ik heb nu zelf ook 195/40/16 en met flinke audio+verlaging(apex)+passagiers nog geen problemen!
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

En hoe ver ben je dan verlaagd???
***Swiffer Chick***
[Image: gielske.jpg]
http://www.gielskesridezzz.tk
Reply

hey ik had een vraagje ik heb fox racing velgen 16 inch met etwaarde 42 het past net maar bij helemaal om draaien schuurt ie heel iets in de binnen kant er zit nu bande maat 205 50 16 op als ik er nu 195 45 16 op leg zou die dan niet meer schuren want ik moet er toch nog nieuwe banden op zetten want banden zijn op. groeten remco
Reply

@gielske apex is volgens opgave 35mm

@buntje lees eens 2 posts erboven Wink
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

Tip, neem zoals eerder gezegd 195/40/16!!

195/45/16 lopen aan bij hobbels, scherpe bochten ed. Ik spreek uit ervaring, want ik heb 195/45/16 banden om mijn velgen!puke
Reply

jmmr ben al te laat39 heb er vandaag al 4 195 45 banden op gezet maar ja dat zie ik dan wel heel iets vindt ik niet erg ga er niet weer mee martellen nog mee door de rug gegaan ook nog klote bende maja ieder geval bedankt45
Reply

Hoi mensen,

Ik ben in het bezit van een Swift uit 1999, met van die hele fraaie stalen velgen. Standaard zijn die 4,5J breed met 155/70R13 banden (ET 45?). Nu kan ik mooie velgen over nemen in de maat 13", ET 38 en 5,5J breed.

De vraag is: passen hier de standaard 155/70R13 banden onder? Vind het namelijk jammer als de 2 maanden oude Continentals er niet op zouden passen ivm de breedte.

Alvast bedankt!

Groetjes, Michel

ps. Ik kan iedereen Bi-Xenon aanraden voor zijn Swift...
Hebben in onze beide swift's het nu zitten (1999 en MK6 2005) en je ziet alles stukken beter en word ook veel beter gezien!
Reply

Hallo,

Passen de velgen van een swift uit '87 ook op mijn swift uit '91? volgens mij wel toch??

mvg Hans
'Onmogelijk' is een mening, geen feit.
Reply

volgens mij moet dat geen probleem opleveren.
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

ik heb nog even zitten zoeken op internet, en het is geen probleem volgens de site http://www.fznederland.com//?/home/.

dan ga ik morgen originele velgen halen voor de apk
'Onmogelijk' is een mening, geen feit.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)