15-04-2025, 15:12
Hallo iedereen, ik zit na sinds een veerpoot en voorrem revisie met het volgende probleem: bij het remmen voelt het af en toe alsof de ABS ingrijpt op de linker voorrem. Dit gebeurt voornamelijk als je stevig remt en niet teveel snelheid meer hebt. Je hoort dan een ratel linksvoor en het rempedaal zakt iets weg.
Bij het starten gaat het ABS controle lampje na 2 sec op contact uit en blijft verder ook uit, naar mijn idee dus geen storingen in het ABS systeem.
De remschijven en blokken zijn vervangen, hij remt verder recht en goed.
De ABS sensoren zijn bij de veerpoot wissel wel los geweest en schoongemaakt, alle tanden op de aandrijfassen zijn aanwezig en niet vervuild. Heeft iemand dit al eens meegemaakt of enig idee waar te zoeken of te controleren?
Het gaat om een Wagon R+ van 2003 1.3 16V benzine 94PK handgeschakeld
alle input is welkom!
alvast bedankt Marijn
Bij het starten gaat het ABS controle lampje na 2 sec op contact uit en blijft verder ook uit, naar mijn idee dus geen storingen in het ABS systeem.
De remschijven en blokken zijn vervangen, hij remt verder recht en goed.
De ABS sensoren zijn bij de veerpoot wissel wel los geweest en schoongemaakt, alle tanden op de aandrijfassen zijn aanwezig en niet vervuild. Heeft iemand dit al eens meegemaakt of enig idee waar te zoeken of te controleren?
Het gaat om een Wagon R+ van 2003 1.3 16V benzine 94PK handgeschakeld
alle input is welkom!
alvast bedankt Marijn