suzuki swift summum 86 pk versie
hallo iedereen,

Ik ga de suzuki swift 1.3 summum van een familielid overnemen. het betreft het summum model met het welbekende 1.3 blokje. nou is dit een versie met 86 pk. ik ben zelf leerling automonteur en vind dit model swift super gaaf maar heb een paar vragen over dit model swift omdat er niet super veel over online staat. 

als ik het goed begrijp is dit model met het 1.3 86 pk blok voor het overgrote gedeelte identiek aan het 1.3 68 pk model alleen is de kop bewerkt tot een 16 klepper ipv de originele 8 klepper en komt daar het extra vermogen grotendeels vandaan. verder kan ik zowat niks vinden wat voor andere modificaties er zijn gedaan aan het originele blok. kan iemand mij nog extra toelichten over dit blok?

ook ben ik benieuwd of je deze blokjes nog extra kan "opschroeven". 86 pk op +- 800 kilo rijd al heel leuk maar mag van mijn part wat feller in koppel het liefst zonder een gti of baleno 1.6 blok te plaatsen. dingen zoals de wegligging en body van de auto kan ik zelf aanpassen maar het blok zelf wil ik graag nog wat over leren kwa tuningpotenties 

wat zijn de moeilijkheden of minpunten van dit blok? waar moet ik extra aan denken? zijn er dingen afgeknepen zo ja wat ik kan ontgrenzen? 

ik hoop dat iemand mij kan helpen door wat info te delen

mvg, Gijs
Reply

Je kan niets ontgrenzen qua software.Je wilt niet sneller gaan met het koekblikje, het is een auto van 20+ jaar. Denk ook aan roest want ja ze roesten. Misschien een 1.6 blok scoren uit swift sedan.Of je zet er een turbo op.Swift is betrouwbaar motorisch, zorg dat carrosserie heel blijft en niet door roest wordt opgevreten.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)