antenne en android head unit
omdat ik het geneuzel zat was met de bosch unit heb ik er superdeluxe wappie chinese head unit ingebouwd,
groot scherm en alle app,s draaien gewoon snel zonder problemen. 
tomtom/magicearth/googlemaps/osmand/muziek mp3/internet radio via hotspot of  rechtstreeks via de huiswifi op de 64 mb intern en ga maar door...
blij mee.
ik krijg nu nog binnen met de chinese sint/kerst boot een Dab+ dinges.
nu heb ik overal gelezen dat die dingen qua antenne ruk zijn.
nu was mijn radio ontvangst in de originele bosch ook al ruk en dat is dus nu ook niet veranderd.
als het niet de radio was dan blijft denk ik alleen de antenne over.

hier dus de vraag:
kan ik de antenne van mijn s-cross van 2018 vervangen door een aftermarket ding die ook da+ er in heeft?
en zit de standaard gps ontvanger in de antenne of ergens anders weggemoffeld? werkt btw perfect samen met de chinees.
ik zie het touwtje van de gps verdwijnen in mijn dashboard maar kan niet zien waarheen.
hij loopt onder die dikke stalen balk door en verdwijnt uit het zicht.

en nog een vraag: 
zit er onder dat rooster in het midden van je dashboard een woofer(dikke speaker?)
krijg dat roostertje niet netjes los. die van de tweeters wel.
volgens mij doet deze met de chinees niet mee namelijk.(maar geluid was en is nog steeds slecht dus kan niet echt oordelen)

vraag 3: hahahaah
klopt het dat de achteruitrij camera 6 volt is ipv 12? heb wel zo,n adapter besteld maar wilde even zeker weten.

mochten er vragen zijn over inbouwen van zo,n chinees? vraag maar. zal antwoorden wat ik intussen zelf ondervonden heb.
groetjes
Sjaak
[Image: 3404ebfe-27ad-48a3-9535-9e0c43996c35.jpg]
Reply

Ik begin met vraag 3 de camera is 12 volt, hoe kom je erbij dat die 6volt is?
GPS antenne van de Bosch zal waarschijnlijk niet passen op je Chinese unit, als dat zo wel is heb je geluk, die heb ik zelf de gps antenne in de A stijl van mijn Suzuki weggewerkt. Vraag 2 de dikke woofer geen idee of die midden in je dashboard zit.Denk eerder aan de zijkanten van dashboard of in je portieren en achterin.Of je moet even een slangenmens spelen en op je rug met je hoofd met lamp onder je pedalen bijrijderskant gaan kijken. Hoe je iets losmaakt typ je vraag in op youtube zo precies mogelijk en wie weet zijn er filmpjes hoe je een en ander vastmaakt/losmaakt Heb zelf geen ervaring met DAB+ radio ontvangst, luister namelijk geen gezwets van de radio, maakt me enkel maar opgefokt dat ik de radio zou hebben gesloopt. Met Chinese android toestellen is niks mis mee, zit/zat bij mij al jaren in en prima.Alles komt uit China ook de Kenwoods,Sony's etc alleen staat daar een kwaliteitscontroleur van resp fabrikant achter die Chinezen bij de les houdt en daar betaal je voor ook voor merknaampje... GPS antenne kan je wegwerken in A stijl of zichtbaar via hemelbekleding uit laten komen in een hoek van voorruit zodat je er geen last van hebt..
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

(16-12-2024, 17:42)Leibniz Wrote: Ik begin met vraag 3 de camera is 12 volt, hoe kom je erbij dat die 6volt is?
GPS antenne van de Bosch zal waarschijnlijk niet passen op je Chinese unit, als dat zo wel is heb je geluk, die heb ik zelf de gps antenne in de A stijl van mijn Suzuki weggewerkt. Vraag 2 de dikke woofer geen idee of die midden in je dashboard zit.Denk eerder aan de zijkanten van dashboard of in je portieren en achterin.Of je moet even een slangenmens spelen en op je rug met je hoofd met lamp onder je pedalen bijrijderskant gaan kijken. Hoe je iets losmaakt typ je vraag in op youtube zo precies mogelijk en wie weet zijn er filmpjes hoe je een en ander vastmaakt/losmaakt Heb zelf geen ervaring met DAB+ radio ontvangst, luister namelijk geen gezwets van de radio, maakt me enkel maar opgefokt dat ik de radio zou hebben gesloopt. Met Chinese android toestellen is niks mis mee, zit/zat bij mij al jaren in en prima.Alles komt uit China ook de Kenwoods,Sony's etc alleen staat daar een kwaliteitscontroleur van resp fabrikant achter die Chinezen bij de les houdt en daar betaal je voor ook voor merknaampje... GPS antenne kan je wegwerken in A stijl of zichtbaar via hemelbekleding uit laten komen in een hoek van voorruit zodat je er geen last van hebt..
Reply

bedankt!

als je zoekt op internet zie je veel van deze stekkers om de boel om te bouwen.
https://www.audiovolt.nl/product/achteru...em-camera/
dan zit er een omvormertje tussen van 12 naar 6 volt. maar je hebt ook verloop stekkers zonder die omvormer.
vandaar mijn vraag.

de gps (origineel heb ik rechtsreeks kunnen aan sluiten met een fakra verloop stekker. werk perfect. heb nu meer satellieten als met het chinese ding wat werd meegeleverd.
ik kon alleen niet vinden waar dat originele ding zat.
je kunt namelijk als ik mijn kenteken in tik op een autosite ook een antenne kopen met fm/dab+/en gps aan sluiting.
vandaar mijn vraag, heb geen zin in een grote ombouw klus.

heb in het midden van mijn dashboard zo,n gaas zitten net als de tweeters aan de zijkanten van de a stile.. heb nu op een andere site te lezen gekregen dat alleen de duurste versie toen een woofer had. en die heb ik.  moet dus nog even slangemensje spelen.
dat wordt niks met mijn oude ruggetje. bedenk net dat ik zo,n camera heb op een slangetje..........................

in elk geval bedankt!
Reply

Ik heb ook een Chinese Android head unit ingebouwd. In combinatie met een dab+/ fm en gps antenne op het dak. Ontvangst is perfect. Verder een 360 camera systeem ingebouwd. Dit werkt ook prima. Ik moest alleen een aparte draad van het achteruitrijlicht naar de radio leggen om een trigger signaal te krijgen.
De aanleg van de antenne is wel even een klus maar de antenne op de voorruit werkte heel slecht en was dus niet bruikbaar..
Reply

(27-12-2024, 18:44)thijsa Wrote: Ik heb ook een Chinese Android head unit ingebouwd. In combinatie met een dab+/ fm en gps antenne op het dak. Ontvangst is perfect. Verder een 360 camera systeem ingebouwd. Dit werkt ook prima. Ik moest alleen een aparte draad van het achteruitrijlicht naar de radio leggen om een trigger signaal te krijgen.
De aanleg van de antenne is wel even een klus maar de antenne op de voorruit werkte heel slecht en was dus niet bruikbaar..

Bedankt!  wat voor antenne heb je gekocht? en hoe aangesloten? heb vandaag  de dab usb aangesloten. 
maar heb zelf de antenne gesloopt denk ik. toen hij nog los in de auto lag om te testen deed hij het goed. met dab-z had ik alles groen.
tijdens het aankloten en monteren heb ik de boel verkloot door met mijn vingers aan het klevende gedeelte te zitten van de aarde.
dus ik dacht ik doe 2 alu plaatjes aan beide kant te zetten daar een kabeltje naar aarde op en gaan!!
neuh helemaal geen ontvangst meer. aarde is wel goed maar heb iets intern gesloopt denk ik. was net op zoek naar andere antenne. toen ik je berichtje zag.
Reply

Ik heb er een op AliExpress besteld.
Ik weet niet of ik hier een link mag/ kan plaatsen?
A4Bx23Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:

€36,68 | Universele Auto Dab Gps Fm Antenne Waterdichte Stofdichte Dak Versterkte Antenne
https://a.aliexpress.com/_EIu2CRO
Reply

Let wel even op de connector van de dab antenne
Ik moest er een verloop bij kopen omdat deze een andere aansluiting heeft dan de usb dongel.
Reply

(27-12-2024, 20:07)thijsa Wrote: Let wel even op de connector van de dab antenne
Ik moest er een verloop bij kopen omdat deze een andere aansluiting heeft dan de usb dongel.

van mij mag je wel een link plaatsen hoor. maar ja wie ben ik?
Reply

zo, alles doet het, de dab+ is inderdaad een flut ding. in het dorp doet hij niets, buiten op de snelweg een beetje en een dorp verderop goed.
dus heb nu via de telefoon een hotspot met wifi en internet radio. perfect!.
ga nu niet meer kijken voor andere antenne. dit werkt goed.
de achteruitrij camera is inderdaad 6 volt. heeft even geduurd voor mijn stekkertje uit china er was. kwam met de boot denk ik.
stekkertje met omvormertje van 12 naar 6 volt zo,n 5 euro incl verzenden. hier in NL. bijv bol. hetzelfde stekkertje (zelfs foto is hetzelfde) 54 euro.
aansluiten was een dingetje, als je een head unit plaatst blijven er een paar losse stekkers over in je dashboard die je niet gebruikt omdat die stekkers gewoon niet op je android unit zitten. er bleef dus een klein wit ding over met 3 draadjes tw. handrem/12 volt achteruit rij verlichting en nog 1tje.
de 12 volt draad dus na lang zoeken op internet doorgeknipt op de chinese stekker aangesloten en tadaaaaaa we kunnen weer achteruit kijken.
de ingebouwde microfoon met je wel wat harder praten maar is ook wel te doen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)