Threads: 1
31-10-2024, 10:36
(This post was last modified: 31-10-2024, 12:00 by syigit.)
Ik hoor een tikkend geluid onder mijn auto (SUZUKI SWIFT 2011) wanneer ik begin te rijden en naar links of rechts stuur. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb het geluid opgenomen en het audiobestand staat in de beschrijving. Ik ben al drie keer bij mijn Suzuki-garage geweest om het te laten controleren, maar ze konden het probleem niet vinden.
Audio opname:
https://drive.google.com/drive/folders/1...drive_link"
Threads: 110
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Het klinkt als homokineten die stuk zijn als ik me niet vergis. Als de Suzuki dealer het al niet herkent, dan zou die gelijk mogen inpakken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
(01-11-2024, 02:56)Leibniz Wrote: Het klinkt als homokineten die stuk zijn als ik me niet vergis. Als de Suzuki dealer het al niet herkent, dan zou die gelijk mogen inpakken.
Ik heb nog een vraagje... heeft het iets te maken met stuurbekrachting, want ik wil ook weten of ik aan de voorkant stuurbekrachting heb of juist aan de achterkant. Heb het geluid meermaals zelf getest en ook iemand laten luisteren en ik weet bijna zeker dat het van linksachter komt.
Threads: 110
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Stuurbekrachtiging zit aan voorkant, misschien zit er aan achterkant iets niet goed, wielen eraf en kijken misschien bij je remsysteem of zo, ophanging, geluiden zijn lastig te duiden.Hoe is het met je schokbrekers?En ga naar een andere garage die weten wat ze doen.Zelf in het verleden geluid van onder de auto gehad en bij dealer iemand mee laten rijden kwam er niet uit.Toen bij een andere garagist geweest, 5 minuten naast mij rijden en had het opgelost. Op de brug zetten van je auto of op bokken en laat iemand aan stuur draaien en een ander kijkt wat er gebeurt.Even met wielen heen en weer bewegen, en op en neer of je dan geluid hoort. Het kan ook een motorsteun zijn.Wanneer is geluid begonnen, zomaar ineens?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
(Yesterday, 02:34)Leibniz Wrote: Stuurbekrachtiging zit aan voorkant, misschien zit er aan achterkant iets niet goed, wielen eraf en kijken misschien bij je remsysteem of zo, ophanging, geluiden zijn lastig te duiden.Hoe is het met je schokbrekers?En ga naar een andere garage die weten wat ze doen.Zelf in het verleden geluid van onder de auto gehad en bij dealer iemand mee laten rijden kwam er niet uit.Toen bij een andere garagist geweest, 5 minuten naast mij rijden en had het opgelost. Op de brug zetten van je auto of op bokken en laat iemand aan stuur draaien en een ander kijkt wat er gebeurt.Even met wielen heen en weer bewegen, en op en neer of je dan geluid hoort. Het kan ook een motorsteun zijn.Wanneer is geluid begonnen, zomaar ineens?
De auto heeft 3x op de brug gestaan, en ze hebben ook nieuwe banden gestoken van achteren, met de wetenschap dat het van achteren kwam, dus ik neem aan dat ze goed naar de achterkant hebben gekeken. Ik neem aan dat ik voorwielaandrijving heb, dus van achteren gebeurd niet zo veel spannends? Het geluid is niet hoorbaar bij drempels, of gaten in de weg, waardoor ik niet aan schokdempers moet denken. Maar omdat het voorwielaandrijving is blijft er van achteren niet veel over? Als het niet een homokineet, schokdemper of aandrijving kan zijn, wat rest er dan nog? Het is een tikkend geluid, het schraapt dus niet.