Threads: 1
Ik heb hier een Suzuki Wagon R+ uit 2001 waarvan het normale licht het gewoon doet maar dat zwakkere licht niet (raak altijd in de war met de benaming stads/dim licht).
Het ligt niet aan de schakelaar of aan de lamp maar ik vermoed een zekering.
Nu heb ik geprobeerd om uit te zoeken welke zekering het zou moeten zijn maar word niets wijs uit de manual.
Kan iemand mij op weg helpen ?
Threads: 0
(30-09-2024, 09:30)DutchGuyMikey Wrote: Ik heb hier een Suzuki Wagon R+ uit 2001 waarvan het normale licht het gewoon doet maar dat zwakkere licht niet (raak altijd in de war met de benaming stads/dim licht).
Het ligt niet aan de schakelaar of aan de lamp maar ik vermoed een zekering.
Nu heb ik geprobeerd om uit te zoeken welke zekering het zou moeten zijn maar word niets wijs uit de manual.
Kan iemand mij op weg helpen ?
ik weet er zelf niets van, want ik heb een swift, maar na even zoeken kwam ik dit tegen
https://ninjafix.in/suzuki/wagon-r/wagon...locations/ misschien kan je er wat mee? grt Mono
Helaas is dit denk ik voor een nieuwer type Wagon R.
Ieder geval bedankt voor het meedenken.
Threads: 0
30-09-2024, 20:29
(This post was last modified: 30-09-2024, 21:46 by mono.)
(30-09-2024, 19:36)DutchGuyMikey Wrote: Helaas is dit denk ik voor een nieuwer type Wagon R.
Ieder geval bedankt voor het meedenken.
ja dit is engelse auto met stuur aan rechtse kant, dus het kan een nieuwere zijn, maar zo niet dan moet je het omdraaien als jouw zekerings kast onder stuur zit aan linkerkant en 1 bij de motor, dan zoals ik begrijp zit de licht zekering bij motor in een zekeringkast, op de binnenkant van je dekseltjes staat welke zekering waar zit, je kan deze foto's op die site vergelijken met de tekst op jouw dekseltjes H/LL en H/LR beide 15A. hoop dit helpt anders misschien ff foto maken van de zekeringen in jouw kast en waar ze zitten op welke plek
en om te testen je hebt 3 soorten licht , stand 1 is meestal stadslicht dat zijn aparte kleine bolletjes, soms doe je die wel eens aan als je parkeert. ja tis raar het is dus niet om in de stad mee te rijden bij avond, ik zet ze vaak aan als je overdag met regen rijd bijv.. dan stand 2 is dimlicht dat is je licht die je aandoet in de avond, en grootlicht alleen om te seinen soms of op landweggetjes buiten de bebouwde kom of zo, doet je grote licht het wel? als alleen stad licht het doet, en beide kanten jouw dim en grootlicht niet kan het denk ik beide zijn, het relais of de zekering.. als 1 kant het wel en 1 kant het niet doet zou ik eerst de bol vernieuwen , of verwisselen om zeker te zijn de bollen goed zijn.
ik had deze ook nog gevonden
https://www.manualslib.com/manual/744424...=87#manual blz 87 88 89
De zekeringen onder de motorkap zijn ieder geval allemaal goed, die onder het dashboard (overigens een drama om er goed bij te kunnen komen) word ik er niet wijs uit of daar ook een zekering van het licht bij zit.