bandenspanning
Beste forumleden. Het lampje van mijn bandendruk blijft branden en pinken  ondanks dat ik de banden op de juiste druk heb staan.
De aanwijzigingen om dit met de rechter drukknop te resetten kan ik niet gebruiken omdat telkens het bandendruk beeld op het schermpje komt.
Normaal zou ik naar de garage gaan om dit te resetten maar die zijn juist twee weken op verlof.
Weet er iemand een oplossing ?

Suzuki vitara LY HB Hatchback 1600  ( 1,6 GL  88Kw )
Dank u.
Dummy
Reply

Beste Dummy,
Het is vervelend dat het bandenspanningslampje blijft branden en knipperen, ondanks dat de banden op de juiste druk zijn. Dit kan duiden op een probleem met het bandenspanningscontrolesysteem (TPMS) van uw Suzuki Vitara LY HB Hatchback 1600 (1,6 GL 88Kw).
Mogelijke oorzaken en oplossingen:
  1. Probleem met de TPMS-sensoren: De sensoren in de banden kunnen defect zijn of een lage batterij hebben. Dit kan leiden tot foutieve meldingen. Het vervangen van de defecte sensor kan het probleem oplossen.
  2. Interferentie of storing in het systeem: Elektronische storingen kunnen het TPMS beïnvloeden. Het loskoppelen van de accu gedurende enkele minuten kan helpen het systeem te resetten. Let op: dit kan andere instellingen in uw voertuig resetten.
  3. Handmatige reset van het TPMS: Als de standaard resetprocedure niet werkt, probeer dan het volgende:
    • Zet het contact aan zonder de motor te starten.
    • Houd de rechter drukknop ingedrukt totdat het bandenspanningslampje begint te knipperen.
    • Laat de knop los en wacht enkele minuten.
    • Start de motor en controleer of het lampje uit is.
Aanvullende bronnen:
[*]Suzuki Forum: Een gemeenschap van Suzuki-eigenaren die mogelijk vergelijkbare problemen hebben besproken.
Als het probleem aanhoudt, is het raadzaam om een afspraak te maken met een erkende Suzuki-dealer zodra deze weer beschikbaar is.
Ik hoop dat deze informatie helpt.
Met vriendelijke groet,
[Daffiga]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)