Threads: 1
Hi goedendag,
ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb een vraag/probleem mbt het updaten van de firmware van mijn Suzuki Display Audio Portal. Ik wil hem updaten naar de nieuwste firmware 63t3.01.06.
Software is gedownload en overgezet naar een USB Fat32 (wel maar 1.5 gb)
Als ik de USB in mijn auto aansluit herkent hij dat er een USB inzit, maar als ik naar software update ga op mijn infotainment, dan zegt hij dat er geen update bestand is aangetroffen...
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen, wellicht een USB met minimaal 8 gb bv of iets anders?
Alvast bedankt!
Threads: 110
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
05-03-2024, 16:26
(This post was last modified: 05-03-2024, 17:29 by Leibniz.)
Misschien eens zoeken naar hoe je software update : https://www.suzuki-forums.com/threads/su...on.269384/ , https://vivavitara.forumotion.co.uk/forum,
https://vivavitara.forumotion.co.uk/t246...t-firmware. Een andere mogelijkheid kan zijn dat je die in een ander format moet formatteren ipv fat 32, ntfs of ex-fat. Dus lees je even in, bij zoekgedeelte van het forum kun je ook wat vinden. Er komen heel wat vragen erover namelijk en ook antwoorden. De handelingen zullen niet veel afwijken schat ik bij S-Cross.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
(05-03-2024, 16:26)Leibniz Wrote: Misschien eens zoeken naar hoe je software update : https://www.suzuki-forums.com/threads/su...on.269384/ , https://vivavitara.forumotion.co.uk/forum,
https://vivavitara.forumotion.co.uk/t246...t-firmware. Een andere mogelijkheid kan zijn dat je die in een ander format moet formatteren ipv fat 32, ntfs of ex-fat. Dus lees je even in, bij zoekgedeelte van het forum kun je ook wat vinden. Er komen heel wat vragen erover namelijk en ook antwoorden. De handelingen zullen niet veel afwijken schat ik bij S-Cross.
Bedankt voor je reactie! Helaas had ik dit allemaal ook al geprobeerd...(verschillende formats formatteren e.d.) Het blijft het geval dat mijn infotainment aangeeft dat er geen updatefiles aangetroffen zijn. Het enige wat ik niet heb geprobeerd nog is dus een USB stick van minimaal 4 of 8 gb. Ik hoopte dat iemand mij duidelijk kon vertellen dat het dan daar aan ligt haha
Threads: 0
Je hebt een usb stick van minimaal 20 GB nodig en via startscherm/instellingen/toestelinformatie naar voorbereiding update gaan. Dan wordt er een bestandje op die stick gezet waardoor het systeem, als je de update gedownload hebt, de update herkent. Op de Suzuki-site staat daarvoor een handleiding. Onlangs nog zonder problemen op deze manier de software van mijn S-Cross geupdate!
(06-03-2024, 20:47)Longhill Wrote: Je hebt een usb stick van minimaal 20 GB nodig en via startscherm/instellingen/toestelinformatie naar voorbereiding update gaan. Dan wordt er een bestandje op die stick gezet waardoor het systeem, als je de update gedownload hebt, de update herkent. Op de Suzuki-site staat daarvoor een handleiding. Onlangs nog zonder problemen op deze manier de software van mijn S-Cross geupdate!
Dank voor de reactie! Echter, als ik naar de website ga en de instructies belijk, zie ik niets van bovengenoemde stappen, echter alleen deze aangege en stappen, vandaar dat ik een beetje gefrustreerd raak haha
Hieronder de link naar de pagina:
https://www.global-infotainment-system.c...index.html
Threads: 3
Hebben jullie wel hetzelfde model van ongeveer hetzelfde bouwjaar erin zitten?
In het algemeen is het zo dat hoe ouder het apparaat, hoe kleiner de USB stick moet zijn. Maar wel zo groot dat er wat op past.
In de laatste link staat dat hij 8 GB moet zijn. Maar de auto uit 2023/2024 kan waarschijnlijk wel een wat grotere aan.
Succes
Suzuki1
Wat ook een probleem kan zijn is, hoe heb je die op je stick of kaartje gezet. Bedoel te zeggen staan de gegevens in een map of direct in root directory? Denk dat je bestanden in root directory moet zetten zodat het systeem ze kan lezen, ga je al je bestanden in een map zet en dan op de kaart dan kan dat wel eens problemen opleveren. Wat je ook kan proberen als je een kaart van je versie hebt die nu op je systeem zit, eens op je pc zetten en kijken wat de indeling is en dan kijken van software dat je hebt gedownload of op stick hebt staan, dan door te vergelijken kan je zien waar je de mist in bent gegaan. Heb je usb stick rechtstreeks op je Suzuki systeem ingeplugd of middels een kabel?Misschien laatste geval heb je een kabel nodig die niet alleen laadt maar ook data kan verzenden. Kijk ook welke extensie de bestanden die je hebt hebben, is het .bin, .iso, .exe.? Het feit dat je usb stick herkend wordt zegt weinig in de zin dat als je naar update gaat dat je systeem niks vindt, wijst erop dat je systeem niet weet waar het zit dat je dat handmatig moet instellen. Of je systeem kan de files op je usb niet lezen omdat ze in een aparte map zitten, of verkeerde extensie hebben. Je weet zeker dat je juiste software hebt voor je systeem? Misschien is er geen update voor je auto en heb je al geüpdated systeem. Op afstand zeggen waar het misloopt is lastig.
(08-03-2024, 00:30)Leibniz Wrote: Wat ook een probleem kan zijn is, hoe heb je die op je stick of kaartje gezet. Bedoel te zeggen staan de gegevens in een map of direct in root directory? Denk dat je bestanden in root directory moet zetten zodat het systeem ze kan lezen, ga je al je bestanden in een map zet en dan op de kaart dan kan dat wel eens problemen opleveren. Wat je ook kan proberen als je een kaart van je versie hebt die nu op je systeem zit, eens op je pc zetten en kijken wat de indeling is en dan kijken van software dat je hebt gedownload of op stick hebt staan, dan door te vergelijken kan je zien waar je de mist in bent gegaan. Heb je usb stick rechtstreeks op je Suzuki systeem ingeplugd of middels een kabel?Misschien laatste geval heb je een kabel nodig die niet alleen laadt maar ook data kan verzenden. Kijk ook welke extensie de bestanden die je hebt hebben, is het .bin, .iso, .exe.? Het feit dat je usb stick herkend wordt zegt weinig in de zin dat als je naar update gaat dat je systeem niks vindt, wijst erop dat je systeem niet weet waar het zit dat je dat handmatig moet instellen. Of je systeem kan de files op je usb niet lezen omdat ze in een aparte map zitten, of verkeerde extensie hebben. Je weet zeker dat je juiste software hebt voor je systeem? Misschien is er geen update voor je auto en heb je al geüpdated systeem. Op afstand zeggen waar het misloopt is lastig. Ik snap dat het lastig is om op afstand iets te zeggen. Ik heb de stappen gevolgd die op de site aangegeven werden. Dus 2 updatebestanden (.bin en .jsn) rechtstreeks op de root gezet van de USB. De USB ook rechtreeks op de auto aangesloten. Zoals aangegeven bij de stappen op de site van mijn type Audio Portal, zou mijn auto, als ik naar de optie systeemupdate ga, de updatebestanden gelijk moeten herkennen. Het enige wat ik dus anders heb is dat mijn USB niet minimaal 8gb is. Ik was benieuwd dus, of andere mensen mijn orobleem herkennen en kunnen bevestigen dat ik een grotere USB nodig zou hebben of dat er iets anders aan de hand is.
Dit is de eerste regel van de voorbereidingen:
Maak een in de handel verkrijgbaar USB-geheugen klaar (8GB of meer aanbevolen) om te updaten.
Je zou dan kunnen verwachten dat de eerste regel van de softwareupdate controleert hoe groot de aangesloten stick is. Zo niet dan gaat het niet door.
Een 1,5 GB stick is vooroorlogs klein. Ik weet niet hoe groot het uitgepakte bestand is. Dat kun je zien op je PC. Ik denk niet dat er mensen op het forum dit voor elkaar hebben kunnen krijgen. :-)
Ga even naar de Action en haal deze op of zo (of ergens anders als je daar niet wilt komen), SanDisk is een prima merk:
https://www.action.com/nl-nl/p/2549978/s...tra-shift/
Suzuki1
https://www.infotainment-system.com/nl/device/provision
Misschien ten overvloede: via bovenstaande link kom je op de instructies om de software te up- en downloaden. Met behulp hiervan is het mij gelukt het systeem in mijn s-cross (2024) te actualiseren. De kaartupdate bevat ca 18 gb…Succes!
Ik zeg het nog een keer, maar kennelijk ben ik niet duidelijk genoeg in mijn opmerkingen.
Volgens mij hebben jullie verschillende hardware, dus dan kun je geen harde uitspraken doen of bepaalde sticks passen of niet, of hoe groot de update is.
Ik zal verder geen vervelende opmerkingen meer maken hierover. Maar als je op de site van Suzuki kijkt naar de systemen (dat heb ik zelf gedaan na deze vraag) bij verschillende bouwjaren kom je op andere instructies uit bij de S-Cross.
Suzuki1
Suzuki1
Threads: 2
17-03-2024, 09:35
(This post was last modified: 17-03-2024, 17:35 by Tony.)
(03-03-2024, 14:07)KevinC Wrote: Hi goedendag,
ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb een vraag/probleem mbt het updaten van de firmware van mijn Suzuki Display Audio Portal. Ik wil hem updaten naar de nieuwste firmware 63t3.01.06.
Als ik de USB in mijn auto aansluit herkent hij dat er een USB inzit, maar als ik naar software update ga op mijn infotainment, dan zegt hij dat er geen update bestand is aangetroffen...
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen, wellicht een USB met minimaal 8 gb bv of iets anders?
Alvast bedankt!
Lees dit eens,
heb juist update met succes uitgevoerd.
https://www.infotainment-system.com/nl/device/summary
Software Update: 2,3 GB
Map Update: 18,4 GB
Met vriendelijke groeten van Tony uit België sinds maart 2023 eigenaar van Suzuki S-cross Hyb 4X4
Mooi dat het gelukt is Tony, tegenwoordig is 32gb zowat het minimum, hangt natuurlijk af van hardware van je auto welk format die kan lezen en de grootte van de stick.
(03-03-2024, 14:07)KevinC Wrote: Hi goedendag,
Alvast bedankt!
Goedendag,
ik ben erg benieuwd of het u inmiddels gelukt is om de firmware te updaten voor de S Cross 2022. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem en wil graag updaten naar 63T3.01.06. En ik heb exact dezelfde stappen uitgevoerd als u.
Alle handreikingen die u zijn gedaan in dit forum lossen volgens mij het probleem niet op...toch?
ik hoor graag van u,
Onno
Ik gebruik zelf een USB van 16GB om de update te downloaden op mijn S-CROSS 2022, werkt altijd.
(15-09-2024, 12:33)onno01 Wrote: (03-03-2024, 14:07)KevinC Wrote: Hi goedendag,
Alvast bedankt!
Goedendag,
ik ben erg benieuwd of het u inmiddels gelukt is om de firmware te updaten voor de S Cross 2022. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem en wil graag updaten naar 63T3.01.06. En ik heb exact dezelfde stappen uitgevoerd als u.
Alle handreikingen die u zijn gedaan in dit forum lossen volgens mij het probleem niet op...toch?
ik hoor graag van u,
Onno Inmiddels ben ik bij een Suzuki dealer geweest en deze heeft mijn firmware een update gegeven. Gaf aan dat de update geïnstalleerd diende te worden per chassis nummer. Via hun is de update wel gelukt. Zelf is het niet gelukt, ik heb ook een andere USB gekocht van 32 gb, vraag me ook af hoe mensen dit zelf wel voor elkaar gekregen hebben. Al met al maakt het mij nu niet meer uit, omdat ik het via de dealer heb laten doen.
Threads: 2
8 hours ago
(This post was last modified: 8 hours ago by Tony.)
Beste KevinC,
Op 17 maart 2024 heb ik hier een link geplaatst hoe je het moet doen, ik weet het, is veel leeswerk (en niet iedereen doet de moeite om te lezen).
Het is juist wat uw dealer zegt dat het moet gebeuren via het chassis nummer, maar als je de procedure volgt hoef je zelf niets in te vullen.
info van de link: dit is de eerst stap in de auto
de auto moet gedurende het hele proces met draaiende motor en niet rijdende auto gebeuren,
Een vrije opslagruimte van minste 20 GB is vereist.
Steek het USB-opslagmedium in de USB-aansluiting voor het infotainmentsysteem, en haal het gegevensbestand van het infotainmentsysteem op.
alle info zoals chassis nummer en software en kaart versie word nu op de usb stick gezet.
en daarna via uw computer verder doen.
eens dit gedaan is terug met draaiende motor en niet rijden alles updaten.
toch simpel.
Met vriendelijke groeten van Tony uit België sinds maart 2023 eigenaar van Suzuki S-cross Hyb 4X4
|