Nieuw hier, Hallo
Goedendag,

Ik heb me hier aangemeld om meer informatie te winnen van onze nieuwe aankoop.
We hebben afgelopen week een nieuwe Suzuki S-Cross 1.5 automaat full hybride gekocht met nog enkele extra opties.
De verwachte levertijd zal rond 15 januari zijn.
We zijn daarom heel benieuwd wat andere rijders van de S-Cross vinden, en zijn er eventueel aandachtpunten waar we rekening mee moeten houden.

Ps. tijdens het zoeken op dit forum kon ik geen zoek functie vinden, kijk ik er nu zo langs of is deze gewoonweg niet aanwezig.

Mvg 
Richard
Reply

Welkom Richard!
Owner of suzy
Reply

(27-12-2023, 20:30)Richard08 Wrote: Goedendag,

We hebben afgelopen week een nieuwe Suzuki S-Cross 1.5 automaat full hybride gekocht met nog enkele extra opties.
We zijn daarom heel benieuwd wat andere rijders van de S-Cross vinden, en zijn er eventueel aandachtpunten waar we rekening mee moeten houden.

Ps. tijdens het zoeken op dit forum kon ik geen zoek functie vinden, kijk ik er nu zo langs of is deze gewoonweg niet aanwezig.

Mvg 
Richard
Reply

Gefeliciteerd! Ik bezit nu 3 maanden (4000 km) dezelfde auto. De derde S-cross in 6 jaar, maar de eerste hybride. Rijd er met veel plezier in, maar moet nog steeds wennen aan rijgedrag. Het gedrag van de elektrische ondersteuning is onvoorspelbaar. Vanuit stilstand is dit in sommige situatie lastig, je weet nooit hoe snel je wegkomt. Had verwacht dat de elektromotor de benzinemotor zou ondersteunen op momenten dat er wat extra kracht nodig is. Afgezien van de toch wel tegenvallende bagageruimte, verder geen klachten. Alles werkt perfect. Gemiddeld verbruik 1:19,5. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Reply

(27-12-2023, 20:30)Richard08 Wrote: Goedendag,

Mvg 
Richard
Reply

Zoekfunctie staat gewoon in het menu, helemaal boven in de pagina. 'Search' met daarnaast een loepje. 
Ik vond jou toen ik zocht naar 'Full Hybrid'.
Reply

(21-01-2024, 15:59)vosu Wrote: Gefeliciteerd! Ik bezit nu 3 maanden (4000 km) dezelfde auto. De derde S-cross in 6 jaar, maar de eerste hybride. Rijd er met veel plezier in, maar moet nog steeds wennen aan rijgedrag. Het gedrag van de elektrische ondersteuning is onvoorspelbaar. Vanuit stilstand is dit in sommige situatie lastig, je weet nooit hoe snel je wegkomt. Had verwacht dat de elektromotor de benzinemotor zou ondersteunen op momenten dat er wat extra kracht nodig is. Afgezien van de toch wel tegenvallende bagageruimte, verder geen klachten. Alles werkt perfect. Gemiddeld verbruik 1:19,5. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Dankje,

Ik heb de auto nu 6 dgn in bezit en inderdaad het van stilstand tot wegrijden is soms best lastig.
Ik krijg het idee dat het systeem twijfelt wat hij moet gaan doen of elektrisch of op de motor weg rijden wat een vertraging oplevert.
Persoonlijk vind ik dit behoorlijk storend.

Ik ben ook heel benieuwd of meerdere S-Cross Full Hybride rijders dit ondervinden, en of hier een oplossing voor is.
Verder ben ik het met je eens dat het een fijne auto is.

De 1:19 haal ik nog niet, wellicht omdat de auto nog ingereden moet worden (330km op de teller) en omdat het kouder buiten is zit ik nu op 1:14.
Reply

welkom hier
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)